het paarden aan huis topic deel 9

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 17:44

Ik hd jullie ontstipt :oo maar weer gevonden.

Wat fijn Boemel, op naar herstel.

LN wat mooi. Maar wat zonde van die kleine dingen, het is toch veel geld wat je bij hun besteed hebt.

Balko, sterkte.
zo wij zijn weer terug van vakantie. Wat was het fijn. Lekker weer, weinig bijtbeesten en elke dag gereden. Mooie omgeving en tevreden paarden en ruiters. Vandaag thuis alweer in de thuis modus. Hooi gehaald, gegeven zand weggekruid, onkruid getrokken. Je blijft bezig, maar wat genieten we.

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 19:22

@Boemel wat geweldig nieuws en een mooi vooruitzicht voor Tess!! Veel succes met de revalidatie. Ben heel blij voor je.

Ik zag verder wat leuke foto's maar heb niet heel goed bijgelezen. Ik lees later nog even wat beter terug.

Pfoe echt een super hectische week achter de rug. En vandaag is voor mij echt wel even een pittig dagje.

Ik heb Qupido naar zijn nieuwe eigenaar gebracht. Een week eerder dan we eigenlijk hadden afgesproken. De koop is nu definitief door. Ergens heb ik nog steeds dat knagende gevoel van nooit uitgekomen potentie en dromen. Anderzijds voelt het alsof er een zware last van mijn schouders afglijd waar ik al jaren mee rondloop. Met Flame en Qupido nu allebei weg ben ik nu wel binnen een maand mijn twee eerste eigen pony's "kwijt". Dat is wel echt een heel raar idee. Ik ga hem missen, maar ik denk vooral het idee missen van iets dat nooit werkelijkheid geworden is.

Afbeelding

5 jaar geleden, toen ik mijn pony's net voor het eerst aan huis had...
Afbeelding

Hopelijk krijgt hij een fijn leven bij zijn nieuwe eigenaren. :j

Voor nu dus even terug naar een kudde van 3 - En waarschijnlijk ga ik Sansa in +/- Oktober weer uit de opfok halen:

Afbeelding

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 19:26

Ohhhh Marjan wat een dropje!
Wij krijgen vrijdag 3 kittens om onze muizen en rattenplaag aan te pakken!
Komen eerst lekker in huis en als ik ze zat ben gaat de deur open.

Lyn, snap dat je baalt en vervelend als je dan voor je gevoel niet zo serieus genomen wordt.
Je hebt inderdaad zat betaald dus verwacht dan ook dat het goed en netjes is!

Ik heb nog een fijne avond gehad. Even laten vrijspringen, was echt heerlijk!

Afbeelding
Afbeelding

De discussie over strook begrazing. Hoe doen jullie dit zo makkelijk mogelijk?
Ik ben nu steeds aant knopen en zo maar ziet er minder netjes uit…

Stephanie snap dat dit erg dubbel is. Fijn dat het n fijn plekje is! Wel wennen ineens 2 minder, scheelt veel werk.

Hier gaan er ook 3 in korte tijd weg. Maar helaas ook wel nodig voor mn eigen rust.
Twijfel om pensionklant te nemen en dan tegen gereduceerd tarief en dan laten helpen. Dan heb ik meer tijd voor t rijden en de leuke dingen en ben ik niet alleen bezig met stront en vreten

belle_boef

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 20:14

Volgens mij ziet strookbegrazing er nooit heel netjes uit.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 21:23

Strookbegrazing hier:

Afbeelding
Afbeelding

Ik heb 2 rechthoekige grasvlakken die ze om en om mogen begrazen. Gewoon draad en prikpaaltjes.

Symke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 21:47

Qimm schreef:
Strookbegrazing hier:

[ [url=m/csxktJ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/7zQi5r.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb 2 rechthoekige grasvlakken die ze om en om mogen begrazen. Gewoon draad en prikpaaltjes.

Ze eten alles netjes op!

Heb ze er hier nu twee x in stukje gehad, uurtje
De mest natuurlijk in langste gras

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 21:51

Oh 3 kittens leuk!

Hier ook strookbegrazing. Heb zo’n haspel en die zet ik op los als ik de boel verzet en daarna weer op spanning. Is ideaal

Afbeelding

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 22:07

Symke schreef:
Ze eten alles netjes op!

Heb ze er hier nu twee x in stukje gehad, uurtje
De mest natuurlijk in langste gras

Aan de andere kant hebben ze een vrij groot stuk wat niet zo netjes opgegeten wordt helaas. Dat maai ik dan zo kort als ik durf met de zitmaaier, want het is ook meteen de allerleukste poepplek :')

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 22:18

Hier ook gewoon touwtjes geknoopt en prikpaaltjes. Ik gebruik nergens witte draad, alleen met strookbegrazing omdat die beter zichtbaar is. Ik heb er eigenlijk ook nooit stroom op, maar niet doorvertellen hoor O:)

Kittens <3 <3 <3

Balko, 3 weg, dat is veel. Hoeveel heb je er nu?

Stephanie, snap dat het heel dubbel is, maar nu kun je het hopelijk gaan loslaten. Elke dag geconfronteerd worden met hetgeen je niet kan of lukt om wat voor reden dan ook is ook niet fijn.

Vanavond is er veel onrust in de polder. Er zal wel ergens wat te doen zijn. Veel groepjes luidruchtige wandelaars van de campings onderweg naar ?, dus als ze vannacht terug komen maken ze vast nog meer herrie. Verder veel vuurwerk afgewisseld met racende auto's en motorrijders. Voor je rust moet je niet in de polder gaan wonen.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 23:08

Stephanie, heel dubbel maar heeft wel rust.

Wat fijn boemel op naar herstel.

Kittens, leuk en schattig.

Hier druk. Vanmiddag lekker 4,5 km gewandeld. Vind het nog steeds lastig dat peep met pensioen is op stap ritten na.
Zou er graag een veulen bij willen als opvolger maar daar is vriend het nog niet mee eens.
Afbeelding
Oudje. Let niet op de omhoog staande vlecht van vliegenkap.
En kyr

Afbeelding

Dak van de aanbouw is dicht en vandaag de vloer uitgezocht.

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 23:13

Oh echt Dais!
Ik heb mijn opfok in de polder (Marknesse) vind t daar altijd zo lekker rustig!
Heb er nu reeds 2 verkocht, 1 gaat weg als het veulen gespeend kan worden. Dat is in juli. 2 van de 3 waren fokmerrie’s en 1 rijpaard namelijk een PRE.
De fokmerrie die er nog is, is uit de Zelma stam, maar helaas door een hele zeldzame aandoening niet meer geschikt voor de fokkerij. Haar veulen is ook al verkocht.
Ik heb dan nog mijn Elite (fok) merrie, Hillene ter Kwincke, staan drachtig van Perfect Secret voor 2024.
Een Sandro Hit merrie, Diva, van mijn zus in bruikleen voor de fokkerij, elk moment uitgerekend van For Ferrero.
Mijn eerste eigen fokproduct uit de Elite merrie (Desperado x Florencio) Peek A Boo. Nu 3 jaar, gaat eind van het jaar weg voor mak maken.
Dan heb ik nog Dizzy de shetlander van mijn dochter en Krista de A Welsh pony, ook voor mijn dochter samen met de verzorgster. Zij nemen ook vaak mijn oudste dochter mee met de shettie als ze op pad gaan met de Welsh. Ideaal!
En dan heb ik pas geleden een Gelderse merrie gekocht voor de sport, dat is nu de enige waar ik mee rijd.
Dat is degene van het vrijspringen. Nindy.

En dan lopen er twee jaarling merries id opfok. Beide zelfgefokt, een Livius en een Appaloosa van Sarowski.

Kortom, nogsteeds te veel hahaha. Veulens van dit jaar dus beide voor de verkoop.

Afbeelding

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 23:17

Een drukke dag gehad en niet alles goed bijgelezen.

Ik zie een schattig kitten bij Marjan.
En fijn al die planten!

Afscheid nemen door verkoop is altijd dubbel Stephanie. Wel erg mooie foto's.

Tess haar hals ziet er nu al zachter en minder gespannen uit. Ze is ook vriendelijker.

Vanavond is onze lieve poes Luna opgehaald. Ze heeft ons vandaag heeeel veel knuffels gegeven en ging snorrend en blij de reismand in. Wat dat betreft is het zo'n makkelijk lief dier. Zo jammer dat ze niet met onze poezen kon. Ik vind het maar lastig dat ze weg is.

Op haar nieuwe adresje verliep de kennismaking met kater Bobby rustig.
Afbeelding
Afbeelding

Wij gebruiken ook een haspel voor de strookbegrazing. Ideaal!

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 23:32

Wat een gaaf veulen hierboven, plaatje.

Fijn dat de kennismaking tussen de katten goed verlopen is
Blijft lastig, dieren wegdoen.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 08:49

Horsii, helpt het niet om je vriend prijzen van volwassen Haflingers te laten zien en hem uit te leggen dat een veulen een kostenbesparing is? :D

Mijn vriend lijkt nog behoorlijk teleurgesteld dat ik de zoektocht naar een 3e paard even gestaakt heb.

Misschien een zomerprojectje of zo.
Een jong paard verder doorrijden. Of inrijden. Mijn achterbuurvrouw doet dat met regelmaat, dus bij eventuele problemen kan ik haar om hulp vragen.

Maar nu mijn foto's van de fotoshoot van afgelopen vrijdag opleveren. Een fotoshoot van een prachtige cremelo lusitano met blauwe oogjes <3

Balko, nog steeds geen gebrek aan paarden dus. Leuk veulen!

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 08:49

Wat een lieve kitten Marjan <3

@Stephanie, dubbel van het afscheid :(:)
Hopelijk wel gauw meer rust!

@Balko, je hebt nog een aardige kudde over :D geen wonder dat je t zo druk hebt!
Hier ook strookbegrazing met prikpaaltjes en haspel. Ik heb hem over de breedte van de wei en doe dagelijks/om de dag een stukje opschuiven. Dan doe ik beide lijnen zodat voorkant weer kan groeien. En als ik aan het einde ben begin ik opnieuw.

@boemel, ook een moeilijk afscheid maar gelukkig goed huisje!

Hier gisteren de paardenmasseur weer geweest.
De merrie zat echt goed in haar vel, dat is fijn :D
De ruin heeft vermoedelijk een glipper gemaakt en zat vast in zn bil en schouder. En die is echt te dik en te strak in zn velletje.

Gisteren is zn graasmasker binnengekomen en gelijk uitgetest.
Hij kon er gewoon mee eten en na 4uurtjes binnen gehaald en toen stond hij in plaats van slaperig uit te buiken nu hongerig te hinneken dus lijkt de intake wel goed te beperken :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 09:41

@karin: fijn dat het graasmasker meteen goed werkte.
Boon had er in het begin echt oorlog mee en heeft alles uit de kast gehaald om het ding kwijt te raken. Nadat ik het gaatje ietsjes groter had gemaakt kon ze er vrede mee hebben. Net als met hooitnetten met té kleine mazen; die vermoord ze ook.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 10:43

Welk graasmasker heb je Karin?
Ik heb zo'n greenguard, maar Quinta kan er geen weg mee en hij veroorzaakt steeds opnieuw wondjes, dus ik ben aan het kijken naar een ander model.

Hahah dubbelfun, hooinetten met kleine maas zijn ook vreselijk frustrerend, hier is de max toch wel 3cm. Kleiner worden ze inderdaad dodelijk chagrijnig van :')

Boemel, supergoed nieuws van Tess, maar ik snap wel dat je vriend teleurgesteld is dat er geen nieuw paard komt. Die zag het vast al helemaal voor zich :D en fijn dat de kat een goed nieuw plekje heeft gevonden. Lijkt me heel lastig, maar uiteindelijk wordt iedereen er gelukkiger van :)

Balko, dat zijn alsnog een hele berg paarden. Ik snap dat je het druk hebt! := :D

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 11:50

Ik hoef niet perse een haflinger hoor, totaal niet rasvast. Heb idd ook al prijzen van volwassenen dieren laten zien haha.

Stal vergunning ligt nog steeds bij de gemeente. Hopelijk is langer wachten dit x goed bericht.

Ook leuk een project paardje.
Hier nu qua tijd een veulen veel handiger.

karin, fijn weer behandeld.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 12:32

Weet wel een project jaarling :+

Horsii hoop zo dat t nu goed gekeurd wordt!

Hier een thinline graasmasker. Kan paard eerlijk aanbevelen voor hulp met het uitkiezen van een masker.

T is al goed warm, als alles precies goed valt (of slecht) dan kan er vanavond enorm slecht weer ontstaan. Het lijkt nu vooral Gelderland en noordelijk te kunnen ontstaan.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 12:44

Ik heb deze maar dan met een rond eetgaatje :D
https://www.agradi.nl/harrys-horse-graz ... N8QAvD_BwE

Net een lekker ritje met de buuf gedaan. Weer eens langs het vennetje gegaan, daar was ik al een tijd niet geweest. Het was ook de hele tijd iets bewolkt, maar dat was niet erg. Nu met de zon kan het op de open hei snel warm worden.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 12:44

Hopelijk gaat het ons dan voorbij Marjan.

Lekker weer voor een ritje df

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 12:54

Ik hoorde idd op het nieuws vanochtend dat er in de middag flink wat regen en onweer kon komen.
In Hilversum is vanochtend haast de hoogst gemetenluchtdruk geëvenaard.

Nadeel hiervan is dat het zeer plotseling en plaatselijk kan ontstaan en je het dus niet altijd 'ziet aankomen'.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 12:59

@Dais, ik heb deze:
https://www.ej.nl/graasmasker-qhp-met-n ... ZoQAvD_BwE

Het valt perfect bij de neusgaten en past precies goed.
Ik had zelf bedacht dat zo'n hoog bakje minder fijn zou zijn maar ik had meerdere soorten besteld en deze zat echt lekkerder dan een laag bakje.
Gezien hij nog nooit eerder een masker heeft gehad wilde ik eerst een wat goedkopere variant proberen.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 14:00

De day after a massage :')

Afbeelding

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 14:22

Die ligt lekker gestrekt.

Wij hadden vanmorgen weer een Trec-PTV training. Iets wat kort op de vakantie dus Fiesta was nog moe maar we hebben weer genoten. Boemel was er ook, haar vriend deed mee en we zaten in deze,fde groep. Was leuk. Fijne rustige groep. In de andere groep zat ons crossmaatje met de bijrijdster, oftewel, een o s kent ons lesje.