Ervaring mud control platen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Duhelo

Re: Ervaring mud control platen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-24 14:11

momenteel zijn ze goedkoper bij mudcontrol zelf, ze hebben een zomeractie!

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-24 14:13

En als je veel m2 nodig hebt, is het verstandig ook even te shoppen in Dtsl. Daar kan geen NL/BE aanbieder tegenop.

UBok

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-24 14:16

dank! ik ga checken

UBok

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-24 14:20

Duhelo schreef:
momenteel zijn ze goedkoper bij mudcontrol zelf, ze hebben een zomeractie!

waar vind ik de actie?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-24 14:30

Versace2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 22:28

9,80 m2 maar de verzendkosten...ik weet het zo net niet. Dit is een Poolse aanbieder.
https://www.professionelle-aussenboxen.de. Durf dat eigenlijk niet aan.

Zijn er mensen die in het najaar paddockplaten gaan aanschaffen in Duitsland? Wellicht samen een grotere partij aanschaffen zodoende meer korting te krijgen en verzendkosten te delen?
Ik zoek niet perse die mudcontrol platen omdat ik op zandgrond zit. Ik wil deze
https://www.paddockplatten.org/rasengitter/
Mijn idee is ze in te zaaien met graszaad zodoende een graspaddock te krijgen.

Hier worden de INB platen ook verkocht.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 06:59

Bij mudcontrol.be hebben ze nu de zomer actie nog lopen die binnenkort afloopt. Weet iemand of zij momenteel de goedkoopste zijn? Ik zit al tijden rond te speuren en zie door de bomen het bos niet meer wat de echte zijn en wie nu het gunstigst is om bij te bestellen.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 08:23

Wendy, even wat pagina's teruglezen in dit topic zal je helpen ;)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 09:40

Wendy15 schreef:
Bij mudcontrol.be hebben ze nu de zomer actie nog lopen die binnenkort afloopt. Weet iemand of zij momenteel de goedkoopste zijn? Ik zit al tijden rond te speuren en zie door de bomen het bos niet meer wat de echte zijn en wie nu het gunstigst is om bij te bestellen.

zij zijn momenteel het goedkoopste idd, zéker als je kan afhalen en bij kleinere hoeveelheden.
Bij grotere hoeveelheden waren er andere goedkoper denk ik...
Inclusief leveringskost zijn er andere goedkoper, als je echter zelf een trailer hebt en je hebt maar een of 2 paletten nodig loont het mss wel om er zelf om te gaan.

Afbeelding

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 11:34

Bij mij kwam Andreas Ziehner er tot nu toe telkens als goedkoopste uit.

Versace2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 11:07

Malenka schreef:

Die site heb ik bekeken maar dan zie ik toch dat Paddockplaatshop een goed alternatief heeft. Bij AZ ben ik niet goedkoper uit. Komt nog transport vanuit DU bij.
Iets minder gewicht per plaat bij Paddockplaatshop, en iets goedkoper.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 11:35

Zijn de G4 rasters van bos rubber niet ook wat voor jouw situatie?

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 12:58

Versace2011 schreef:
Malenka schreef:

Die site heb ik bekeken maar dan zie ik toch dat Paddockplaatshop een goed alternatief heeft. Bij AZ ben ik niet goedkoper uit. Komt nog transport vanuit DU bij.
Iets minder gewicht per plaat bij Paddockplaatshop, en iets goedkoper.

Paddockplaatshop biedt inderdaad iets wat sterk op INB platen lijkt. Voor 31,50 per vierkante meter.
Bij Andreas Zieher kosten INB platen 25,70 per vierkante meter. Dus hoezo is Paddockplaatshop voordeliger?

Die vrachtkosten vanuit Duitsland vallen echt reuze mee. Toen ik een paar maanden geleden 70m2 bij AZ kocht, zaten de vrachtkosten gewoon bij de prijs in (ik betaalde daarvoor in totaal € 2.103,33). Dat is bij Paddockplaatshop niet zo (daar betaal je voor 70m2 incl verzenden € 2.334).

Birgit01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 10:24

Vanwege de lage verzendkosten ( 90 euro)heb ik gekozen voor de variant van grindsplitdiscounter. Ze zijn gelegd, maar ik wacht nog op het zand om ze op te vullen. Ik heb er wel een goed gevoel bij. Paarden staan er ook graag op, terwijl het nu nog niet nodig is.
Nadeel: nu wil ik er meer!

Afbeelding

Birgit01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 14:41

Ik ga ook een paadje door mijn zandpaddock leggen ( 6 meter), het zand daarin id net bijgevuld. Zou je dit moeten aantrillen? Of gewoon erop leggen?

Livion

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 19:47

Birgit01 schreef:
Vanwege de lage verzendkosten ( 90 euro)heb ik gekozen voor de variant van grindsplitdiscounter. Ze zijn gelegd, maar ik wacht nog op het zand om ze op te vullen. Ik heb er wel een goed gevoel bij. Paarden staan er ook graag op, terwijl het nu nog niet nodig is.
Nadeel: nu wil ik er meer!

[ Afbeelding ]

Ik ben nog aan het twijfelen tussen deze of de INB platen. Geen idee of er kwaliteitsverschil is.
De gaten van deze lijken kleiner dan de INB. Ik weet niet dat een voor/nadeel kan zijn.

Nu heb ik zelf mini shetlanders. Zouden hun hoeven in die gaten van INB passen?
Natuurlijk ga ik de platen opvullen, maar ik wil niet dat ze er toch op één of andere manier lelijk in blijven haken.

Bovenste zijn INB, onderste zijn de platen die o.a. via Modderbaas en Grindsplitdiscounter te krijgen zijn:
Afbeelding

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 20:08

O dat is wel een groot verschil kwa gaatjes. Kan me voorstellen dat het wel wat uitmaakt kwa waterafvoer.

Wat betreft de gaten van INB platen, daar passen geen hoefjes in. Mogelijk dat hele kleine minivoetjes van shetveulentjes nog wel erin passen, maar dan nog vul je de gaten op met zand. Maar volwassen Shetlanders kunnen er absoluut helemaal veilig op lopen wat betreft die gaten.

Marijke_Dub

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 21:48

Ik ben ook zeer benieuwd of iemand ervaring heeft met beide platen . Die met de kleinere gaatjes zijn namelijk goedkoper, enkel vraag ik me af of de kleinere gaten ook meer nadeel geven.

Livion

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 10:21

Ik kan mijn bericht niet wijzigen zie ik, voor de volledigheid: Modderbaas heeft wel INB platen, de naam heb ik door de war gehaald met een ander.

Fijn om te weten dat er geen shethoefjes in de INB gaten passen :)

Ik vind het moeilijk in te schatten hoe groot het verschil in afwatering is.
Het lijkt me dat het zand in die gaten langzamerhand best aangestampt wordt, zeker met een laagje zand er bovenop. De vraag is of de gaten dan hét verschil maken. Misschien is het dan belangrijker dat de platen hoger liggen dan wat er omheen zit zodat het water af kan lopen? Even hardop denkend. Water zoekt de weg van de minste weerstand lijkt me.

De platen met kleine gaten zijn wat zwaarder. Ik weet niet of dat ook stabieler ligt.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 12:16

Zo op de foto te zien, lijken het mij prima platen toe. De uitsteeksels van die zwarte lijken me wat kleiner toe. Het is wel prettig als die iig zoals die van INB zijn, dat komt de stabiliteit ten goede.
Die van INB zijn bewezen goed, maar als die anderen een heel stuk goedkoper zijn, dan kun je het altijd proberen. (NB: Modderbaas is een duur adres om te kopen).

Wij hebben INB platen dus ik kan alleen maar daarover vertellen uit eigen ervaring. Natuurlijk maakt de hoogte waarop je ze legt uit. Leg je ze op de bodem van een waterplas, dan zullen ze ook onder water komen te liggen. Leg je ze op afwatering, dan zal het regenwater er inderdaad vanaf lopen. Leg je ze op een perceel dat eigenlijk altijd wel droog is, zullen de platen ook droog zijn (al heb je voor dat soort percelen eigenlijk helemaal geen dure plaatoplossing nodig ;) )

De INB platen liggen hier gewoon recht en op een hoogte waarop ze snel droog kunnen raken na dikke regenbuien. We hebben er wel een flmpje zand op liggen en dat zal dan nat zijn. Daarom is het ook niet handig om teveel zand erop te hebben liggen, want dan heb je gewoon een blubberlaagje boven op je platen (been there, done that).
Het zand wat in die gaatjes zakt, ligt goed opgesloten onder die plaat (zit een hokjes structuur onder). Sterker nog, als je ze uit het zand wil trekken is dat in een natte periode vrijwel ondoenlijk. Bij ons lopen de gaatjes na het vullen iig niet meer leeg en is bijvullen na enige tijd echt niet meer nodig.

Ik heb me laten vertellen dat je de INB platen ook onderste boven kunt gebruiken. Dan houden ze het vocht iets beter vast. Dit schijnt in Dtsl wel in gebruik te zijn als ondergrond voor rijbanen. Tja. Ik gebruik ze om mijn paarden ook swinters in een stevige en mogelijk droge paddock te laten verblijven, dus bij mij liggen ze gewoon met de gaatjes naar boven.

Dees90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 17:09

Andreas Ziehner maakt soms mooie prijsjes als je hem mailt met leveradres en hoeveel m2 :) ..
zeker waard hem even te mailen

Dees90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 13:28

Andreas Ziehner prijs obv thuis afleveren in Zuid Holland: 35m2 = EUR 1103,73
70 m2 = EUR 2124,15

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 16:49

Dat is rond de prijs die ik de afgelopen twee jaar betaald heb. Hij is vrij constant en 'betaalbaar'.

Birgit01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 13:01

Afbeelding

Afbeelding

Met de regen van deze week, toch al heel blij met mijn pad tot aan de mesthoop. Op 2 plaatsen ook een rechthoek gemaakt (5x4), waar ik extra voerplekken kan maken.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 23:07

Dees90 schreef:
Andreas Ziehner prijs obv thuis afleveren in Zuid Holland: 35m2 = EUR 1103,73
70 m2 = EUR 2124,15

Dan is de grindsplit discounter toch goedkoper.
Daar kom ik uit voor 70 m2 op € 2039,38 incl BTW en bezorgen

Als je ze bij AZ ophaalt ben je wel goedkoper uit, maar dan ben je weer een hele lange dag en benzine kwijt
Laatst bijgewerkt door Setteli op 29-09-24 23:12, in het totaal 1 keer bewerkt