Robijntjah schreef:En dan hoef je niks af te graven?
Dat heb ik in elk geval niet gedaan. Ik wilde het natuurlijk ook juist hoger hebben dan de track er omheen.
neile schreef:Wut?! Kost het zo weinig om zand te laten komen? Is dat realistisch? Waarom heb ik dat dan niet eerder laten doen? (En géniale foto trouwens!)
Ja maar vergis je niet hoe snel het 'verdwijnt' hoor haha! Een kuub zand (zo'n bigbag dus) weegt uit mijn hoofd ongeveer 1500kg. En met een beetje laag zand heb je best snel aardig wat nodig. Dus voor wat voerplekken goed te doen. Maar een redelijk stuk track of dikke laag op een flinke paddock loopt het al snel in de duizenden.
Haha en Dankje. Hij wilde er echt graag bovenop om dan vervolgens weer heel banketstaaf naar beneden te glijden haha!
Lotte_Wessel schreef:Ben ook benieuwd of je nog wat hebt moeten afgraven of heb je dit zo bovenop je huidige grond gelegd? Wij zitten hier op zandgrond dus wel nieuwsgierig of ik er zo een laag straatzand op kan gooien. Tevens, zou ik mogen weten waar je het hebt besteld? Ik hoop dat ik een stuk land kan frezen en hier zo een paddock van kan maken al ben ik wel een beetje bezorgd dat het dan een blubberzooi wordt in het najaar en een stoffige bende in de zomer. Iemand ervaring mee?
Ik heb het er dus zo op gedaan, zitten ook op zandgrond (met helaas net een tikje leem). Op klei gaat dit niet werken zo vrees ik.
Een gefreesde paddock ging hier niet heel erg stoffen in de zomer. Alleen toen het een tijd kurkdroog was geweest en toen windkracht 6 haha.
Ik heb het zand overigens via locaal bedrijf, Zuidema