Kymalin schreef:Ik hoop dat dit met een sisser afloopt (al dan niet met een beetje "hulp" van een paar verstandige jagers) want als de wolf zich wel verder uitbreidt in Nederland dan kunnen de gevolgen wel eens niet te overzien zijn.
Het enige positieve gevolg wat ik me kan bedenken dat als de wolf eenmaal een catastrofe heedt veroorzaakt dat de politiek dan eindelijk weer tot inzicht komt en eindelijk eens tot het besef komt dat Nederland geen Kenia, Canada of Siberie is. De totaal uit de hand gelopen situatie in de Oostvaardersplassen heeft er toe geleid dat Flevoland het roer uiteindelijk heeft omgegooid en ruimte maakt voor recreatie. En de daarbij horende werkgelegwnheid. Er is zelfs sprake van plannen voor een treinstation om bezokers de mogelijkheid te geven om met de trein te komen.
Daarnaast blijven gebieden waar vogels kunnen broeden gewaarborgd. Alleen GroenLinks is uiterraard tegen. Maar je kan natuurljjk nooit iedereen mee krijgen.
https://www.destentor.nl/lelystad/groot ... oogle.com/
Beetje jammer dat er niks over ruiterpaden staat. Maar goed het is toch heel wat beter dan de jarenlange treinsafari waarbij we elke winter naar uitgehongerde en stervende dieren konden kijken.
Wel vind ik de woorden als nationaal park een beetje groot gekozen. Maar goed ik snap dat je als politicus toch een klein beetje hoog van de toren wilt blazen.
Nu hebben deze maffe ecologen zich op de Veluwe gericht. De nieuwe ramp in wording. Ergens hoop ik dat men in Nederland na de wolf voor eens en altijd leert dat wij ons op natuurgebied onmogelijk kunnen meten aan landen als Canada.