Wie heeft nog meer zijn paarden in eigen beheer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SammyFloor

Re: Wie heeft nog meer zijn paarden in eigen beheer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 20:01

Bah! Wat een vies idee... Sowieso een nachtmerrie als je al die gemiste oproepen ziet. Sinds kort heeft de wijkagent ook mijn gegevens, ik hoop alleen dat hij ze nooit nodig gaat hebben.
Hier gaan ze begin november op pension bij de buren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 21:06

De stroom stond niet uit maar het batterijtje gaf door het contact met de grond niet echt veel schok meer. Genoeg om ze binnen te houden, dat wel.
Het kan dat de rest ook niet toevallig is maar dat weten we niet. Ik kreeg de tip om een wildcamera op batterij te plaatsen. Als er beweging is gaat die filmen of foto's maken. Weet niet of je die ook rechtstreeks live kan kijken.

Intussen staat alles op stal op pension. Het enige wat telde was vreten :Y)

SammyFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 22:55

Voor live te volgen heb je wifi of 4G verbinding nodig, een wildcamera neemt enkel op of maakt foto's bij beweging. Maar moest er iets gebeuren, dan heb je wel bewijsmateriaal en dat is het voornaamste.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 08:16

Goh, het bewijs is ook niet dat. Met de wet van de privacy kan je er toch niks mee en vaak is de kwaliteit van die camera's zo bagger dat je er niks op kan zien. Maar het kan natuurlijk wel interessant zijn om te zien wat er precies gebeurt.

De wifi op een camera is met een simkaartje wel op te lossen, vooral de stroom en staat van verbinding is een issue denk ik (en de prijs voor die data :D )

Pfff, deze namiddag komt het zand, ik moet zorgen dat de paarden apart staan, want ze kippen net naast de weide (dus hopelijk houden ze hun woord en bellen ze een halfuurtje op voorhand. Ze komen in de namiddag dus ik ga straks om halfeen ze alvast apart gaan zetten (want voormiddag werk ik), maar ik zie alle doemscenarios dat ze toch in de voormiddag komen kippen terwijl paarden er 5 m verder naast staan etc.
Ook nog spannend of ze effectief op het gras gaan kunnen kippen of op de weg (en indien het laatste dan maar hopen dat het later op de middag is en de merlo en mijn vriend er al zijn zodat we het snel van de weg kunnen afhalen. Laten we zeggen dat ik blij zal zijn als het morgenavond is ...

SammyFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 13:05

Mijn pony is vorig jaar vergiftigd met kwaad opzet, ik zou willen dat ik dat op beeld heb want nu was het een hopeloze zaak. Maar goed, dat ligt allemaal achter ons maar vandaar dat ik persoonlijk wel blij zou zijn met bewijsmateriaal.
Met een kaartje heb ik eens naar gekeken, duur grapje. Op wifi hebben wij thuis voor de katten, moest ik mijn pony's aan huis hebben dan zou ik ongetwijfeld een camera hangen want stiekem is het wel leuk om te zien wat ze doen als je er niet bij bent :)

Spannend! Ik duim maar dat alles goed gaat!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 18:25

1475 m2 is mijn land en de eigenaar vroeg of ik het wilde kopen? De woz waarde is 66.000 euro, ik heb er totaal geen verstand van .

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 18:35

Hier gaat landbouwgrond rond de 100000 a 120000 per hectare
Die prijs dat ze voorstellen lijkt me vrij hoog.
Kopen geeft je zekerheid. Hoeveel betaal je nu per maand?
Stel dat je 66000 afbetaalt aan 250 per maand dan ben je minstens 22 jaar aan het betalen. Komen de andere kosten nog bij...

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 18:44

Ja ik vind het ook een hoop geld.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 19:01

Oef dat lijkt me nogal een flinke prijs voor dat stukje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 22:13

Whut? Zit daar olie of goud in de grond? Waar ik zit in België zit je nu rond de 75000/ha. Vind ik al duur zat.

Mijn ene is niet blij dat hij op stal moet. Had zijn eetbak torentje vol gekakt -O-

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 07:29

Ik kan het toch ook zelf laten taxeren iemand enig idee hoe zo iets werkt?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 07:51

Taxeren kan. Maar stel dat ze (gekeken nr de prijzen hier bv?) Uitkomen op 15000. Eigenaar zal daar nooit mee akkoord gaan.
Ik denk dat je her beste kijkt naar wat jij ervoor over hebt,of welk bedrag jij zou kunnen betalen voor weide,en in de buurt rondkijkt wat je hebt voor die prijs. Als je bij de buur voor de helft een groter stuk kan kopen,dan zou ik deze laten schieten.
Wat betaal je nu dan van huur als ik nieuwsgierig mag zijn?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 08:04

Maar is het landbouwgrond of is het aangrenzend aan haar huis dus tuin en daardoor duurder?
Ontzettend!! duur voor landbouw. Welke regio ligt het?

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 09:57

marleen_usar schreef:
1475 m2 is mijn land en de eigenaar vroeg of ik het wilde kopen? De woz waarde is 66.000 euro, ik heb er totaal geen verstand van .

Bedoel je mss 14750m2?
1475m2 is wel heel klein toch?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 17:37

Het is 1460m2 is inderdaad niet groot.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 08:47

Ik betaal aan huur 250 euro per maand.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 08:49

marleen_usar schreef:
Ik betaal aan huur 250 euro per maand.

Ohjee. Dat vind ik wel vrij veel. Heb je wel veel faciliteiten dan ? (Stal water stroom paddock?)
Nu. Scheelt mss wel van regio tot regio.
Zijn er vergelijkbare prijzen in je regio?

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 08:23

Zie dat je uit Pernis komt, ik weet niet of de grond hier idd zo duur is maar ik vindt het wel een bek geld hoor. Eigen stukje is wel lekker natuurlijk mits je er ook iets op mag zetten. Kun je niet eens op funda ofzo kijken voor vergelijkbaar stuk grond/weiland?

Jessol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 14:19

Wat eng Varekaj, daar zou ik toch ook even niet goed van zijn.

Lijkt mij ook wel veel, de kale huur op zich inderdaad ook, ik heb mij nog nooit verdiept in een weiland kopen, ik vraag mij af wat de prijzen hier zijn.

Hier gaat de fjord vanaf het einde van deze maand op winterstalling. Ik blijf maar leuke shetjes tegenkomen die mij super hard aanspreken. Maar het blijft moeilijk om een plekje te vinden.

Ik zou id toekomst denken om rubber tegels te leggen in de schuilstal. Iemand hier ervaring? Liggen jullie paarden hierop?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 15:10

Ik heb rubber tegels in de stal. Ik heb er wel altijd een laag vlas op. Kale rubber lijkt me erg stug met liggen en met vlas liggen ze droog en zachter

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 15:37

ik heb rubber tegels onder het afdak (vooral omdat het droogbeton eronder niet bestand is tegen trekpaardhoeven.)
Buiten de stal heb ik nu een zandpaddock, afgelopen zaterdag hebben we eventjes 42 ton zand verdeeld, nu hebben de trekpaarden een afdak van 5*4, aan de ene kant verharding in koeienroosters van 2*2 + toegang tot stuk weide, aan de andere kant zandpaddockje van 5*6, en de pre heeft een stal van 3*3, paddockje van 5*6, toegang tot grotere paddock van 15*10 en nog stukje weide (15*15-20 denk ik?)
Volgende week wil ik op dat stukje weide de kunstgrasmatten leggen, en de grote paddock afzetten, idee is om met prikpaaltjes en elastisch draad een middenscheiding in de grote paddock en op de grasmatpaddock te maken, zodat zowel de trekpaarden als de pre meer ruimte hebben en samen kunnen "optrekken" (tussen het hooi in de stal/afdak en de hooibakken op het kunstgras).
Als ik dan wil grondwerken of als ze met tijd samen kunnen kan de tussenscheiding er heel gemakkelijk van tussenuit gehaald worden. (handvaten los, prikpaaltjes eruit en gedaan.)
Het zand is een verademing, gisteravond lag de pre op haar stukje te slapen met mijn oude merrie ernaast die stond te waken, vanmorgen zag ik dat het jonge trekpaard in zand hing dus die heeft er ook in gelegen vannacht. Oude merrie nog niet neergelegen (wel gerold), maar die stond er gisteravond wel al direct in te doezelen, dus dat zal ook fijn zijn voor haar oude beentjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 16:00

De huurprijzen durven hier ook wel de pan uit swingen, er zijn er veel die intussen weten dat de meeste paardeneigenaren geen besef hebben en betalen wat je vraagt.

Ik betaal voor een stukje van 5000m² €120/maand, maar dat is wel een ideale winter- en zomerweide, 2m hoog omheind met groen gaas, 2 grote ondergrondse waterputten, grote schuilstal en dan nog ruim opslagplek, vlak aan een straat, op 1km van een manege met binnen- en buitenbak, veel wandelpaden én ALLE onderhoud zit inbegrepen (maaien, spuiten, bijzaaien, bemesten...).

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 16:19

Duhelo schreef:
ik heb rubber tegels onder het afdak (vooral omdat het droogbeton eronder niet bestand is tegen trekpaardhoeven.)
Buiten de stal heb ik nu een zandpaddock, afgelopen zaterdag hebben we eventjes 42 ton zand verdeeld, nu hebben de trekpaarden een afdak van 5*4, aan de ene kant verharding in koeienroosters van 2*2 + toegang tot stuk weide, aan de andere kant zandpaddockje van 5*6, en de pre heeft een stal van 3*3, paddockje van 5*6, toegang tot grotere paddock van 15*10 en nog stukje weide (15*15-20 denk ik?)
Volgende week wil ik op dat stukje weide de kunstgrasmatten leggen, en de grote paddock afzetten, idee is om met prikpaaltjes en elastisch draad een middenscheiding in de grote paddock en op de grasmatpaddock te maken, zodat zowel de trekpaarden als de pre meer ruimte hebben en samen kunnen "optrekken" (tussen het hooi in de stal/afdak en de hooibakken op het kunstgras).
Als ik dan wil grondwerken of als ze met tijd samen kunnen kan de tussenscheiding er heel gemakkelijk van tussenuit gehaald worden. (handvaten los, prikpaaltjes eruit en gedaan.)
Het zand is een verademing, gisteravond lag de pre op haar stukje te slapen met mijn oude merrie ernaast die stond te waken, vanmorgen zag ik dat het jonge trekpaard in zand hing dus die heeft er ook in gelegen vannacht. Oude merrie nog niet neergelegen (wel gerold), maar die stond er gisteravond wel al direct in te doezelen, dus dat zal ook fijn zijn voor haar oude beentjes.

Oh wauw! Jij hebt een hoop werk verricht. Heb je een foto van de situatie nu?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 20:06

verharding naast het afdak, hier gooi ik nog wat zand in zodat er geen mest opstapelt

Afbeelding

Zicht naar de stal en afdak toe:

Afbeelding

Zicht vanaf de andere kant, die ene rooster ligt ondertussen al platter. :+

Afbeelding

Zicht vanuit het afdak

Afbeelding

Afbeelding

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 20:54

VBW heeft het in de verkoop maar zeggen die dan niet jullie vraagprijs is veel te hoog?