Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Duhelo schreef:ik heb rubber tegels onder het afdak (vooral omdat het droogbeton eronder niet bestand is tegen trekpaardhoeven.)
Buiten de stal heb ik nu een zandpaddock, afgelopen zaterdag hebben we eventjes 42 ton zand verdeeld, nu hebben de trekpaarden een afdak van 5*4, aan de ene kant verharding in koeienroosters van 2*2 + toegang tot stuk weide, aan de andere kant zandpaddockje van 5*6, en de pre heeft een stal van 3*3, paddockje van 5*6, toegang tot grotere paddock van 15*10 en nog stukje weide (15*15-20 denk ik?)
Volgende week wil ik op dat stukje weide de kunstgrasmatten leggen, en de grote paddock afzetten, idee is om met prikpaaltjes en elastisch draad een middenscheiding in de grote paddock en op de grasmatpaddock te maken, zodat zowel de trekpaarden als de pre meer ruimte hebben en samen kunnen "optrekken" (tussen het hooi in de stal/afdak en de hooibakken op het kunstgras).
Als ik dan wil grondwerken of als ze met tijd samen kunnen kan de tussenscheiding er heel gemakkelijk van tussenuit gehaald worden. (handvaten los, prikpaaltjes eruit en gedaan.)
Het zand is een verademing, gisteravond lag de pre op haar stukje te slapen met mijn oude merrie ernaast die stond te waken, vanmorgen zag ik dat het jonge trekpaard in zand hing dus die heeft er ook in gelegen vannacht. Oude merrie nog niet neergelegen (wel gerold), maar die stond er gisteravond wel al direct in te doezelen, dus dat zal ook fijn zijn voor haar oude beentjes.