Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jaime_

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 13:31

Volgens mij hebben sommige haflingers gewoon ook echt een gele staart van nature en krijg je die dus nooit wit..

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 14:04

Mijn haflingermerrie heeft ook standaard een gele staart. Kun je wassen wat je wilt maar je krijgt het er echt niet uit helaas...

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 14:14

Laurie schreef:
Goed nat maken en dan vlechten :)

Bedankt! En dan erg strak vlechten ook? Kan me voorstellen dat wanneer het opdroogt ik dan weer hetzelfde probleem zal hebben?
Neem ik dan ook best kleine plukjes om te vlechten?

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 14:20

Braid it Up O:)

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 14:27

vriendin van mij deed gwoon ontkleuring in de staart van haar haf, zo af en toe natuurlijk,. niet standaard elke wasbeurt. maar moet zeggen dat die staart wel echt spierwit was :Y)

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 15:12

HiFive5 schreef:
Laurie schreef:
Goed nat maken en dan vlechten :)

Bedankt! En dan erg strak vlechten ook? Kan me voorstellen dat wanneer het opdroogt ik dan weer hetzelfde probleem zal hebben?
Neem ik dan ook best kleine plukjes om te vlechten?

Dat ligt er een beetje aan of je met elastiek vlecht of met naald en draad. Als je het met naald en draad doet is het mooier de eerste slagen van je vlechtje wat losser te maken, dan kun je het knotje mooi bovenop de hals vastzetten.

Ik heb Braid It Up laatst ook een keer gebruikt, maar vond dat niet zoveel toevoegen tov gewoon natmaken :o

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 15:39

Ik vind Braid it Up wel fijner werken dan water, omdat het wat stroever wordt en daarna toch alles vastplakt. Maar ik weet niet of ik nog een nieuwe fles koop. Het kwam nu goed uit, zaterdagmiddag invlechten, zondag wedstrijd en maandag uitvlechten, zat nog helemaal perfect. Met alleen water wil het dan wat gaan pluizen bij haar, maar ik vlecht eigenlijk altijd dezelfde dag dus echt nodig is het niet.

kikkerdril4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 15:46

Ik vlecht nu gewoon met mousse, met water heb ik 1x geprobeerd en toen had ze een week krullen :') zo erg dat een meisje vroeg of mijn paard altijd krullen had :Y)

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 18:20

Mijn paard had het zó warm de afgelopen tijd en was weer zo dik in d'r vacht dat ik heb besloten nog een keer te scheren. Voordeel is dat ze er zo van gaat glimmen <3
Alleen jammer dat ze altijd na de eerste scheerbeurt zwart blijft en na de tweede toch wel wat bruin wordt.
Dus ik heb even voor&na foto's gemaakt!
Varkentje:
Afbeelding

Nog een lekker baardje...
Afbeelding

Voor het scheren. Helemaal ingevlochten en staart gevlochten
Afbeelding

En het resultaat!
Afbeelding

M'n glimwormpje!
Bewonder ook even dit strakke kaaklijntje *\o/*
Afbeelding

Dit keer met 3 sterren op d'r rechter bil. Vorige scheerbeurt had ze 10 sterren op d'r kont :D Maar daar had ik nu geen zin in haha.

Ik blijf het wel lastig vinden om d'r wollige benen te scheren zonder d'r sokken aan te tasten..

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 18:30

Jaime_ schreef:
Volgens mij hebben sommige haflingers gewoon ook echt een gele staart van nature en krijg je die dus nooit wit..

Klopt, maar de mijne heeft echt van nature een witte staart en manen.
Maar madam heeft er een handje van om in de mest te gaan liggen. :+

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-18 18:31

AnneJ1995 schreef:
Ik blijf het wel lastig vinden om d'r wollige benen te scheren zonder d'r sokken aan te tasten..

Ik vind de overgang echt heel mooi gemaakt!

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 18:34

Heleennn schreef:
AnneJ1995 schreef:

Ik vind de overgang echt heel mooi gemaakt!

Thanks!! Ik heb echt flink geprutst haha! Scheelt dat zo'n foto niet van zo dichtbij is...
Ik heb tot de knie op 3mm geschoren met m'n grote apparaat, daarna met de haarrichting mee op 3mm en nog overgang wat vloeiender proberen te maken met 6mm tondeuse. Maar van dichtbij zie je wel wat uitschietertjes haha O:)

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 19:52

Strak! Ze hebben hier bij een Fries de voorkant wel gewoon meegeschoren en dan de sok achter laten zitten. Zag er ook niet verkeerd uit.

borstnoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 19:57

Vraagje, gewoon vanuit nieuwsgierigheid aangezien ik er geen last van heb met een vos: hebben jullie ooit fudge shampoo gebruikt op een paardenstaart om hem wit/minder geel te krijgen? Omdat dat een vraag is die zo vaak terug komt op dit topic!

Ik heb het een jaar geleden ongeveer gebruikt (in m'n eigen haar) en dat spul werkt echt als een malle, wanneer ik er mijn haar mee gewassen had waren m'n nagels gewoon paars uit geslagen. Het werkt echt veeeeel beter dan normale zilvershampoo.
Ik dacht er net aan omdat ik er achter kwam dat Jill Huijbregts het ook gebruikt.

EDIT: dit spul is het (het ruikt ook super lekker trouwens :+ )

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door borstnoot op 26-01-18 19:59, in het totaal 1 keer bewerkt

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 19:58

borstnoot schreef:
Vraagje, gewoon vanuit nieuwsgierigheid aangezien ik er geen last van heb met een vos: hebben jullie ooit fudge shampoo gebruikt op een paardenstaart om hem wit/minder geel te krijgen? Omdat dat een vraag is die zo vaak terug komt op dit topic!

Ik heb het een jaar geleden ongeveer gebruikt (in m'n eigen haar) en dat spul werkt echt als een malle, wanneer ik er mijn haar mee gewassen had waren m'n nagels gewoon paars uit geslagen. Het werkt echt veeeeel beter dan normale zilvershampoo.
Ik dacht er net aan omdat ik er achter kwam dat Jill Huijbregts het ook gebruikt.

Geen idee, maar ik zou dat best eens willen proberen hoor :)

borstnoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 19:59

mirriejj schreef:
Geen idee, maar ik zou dat best eens willen proberen hoor :)

Ohhh ik ben echt benieuwd! Misschien ben ik dadelijk wel degene die de oplossing heeft gevonden voor alle geelstaarten. :+ :')
Oh trouwens, je moet het er niet te lang in laten zitten want dan slaat het zelfs een beetje violet uit, maar dat slijt er ook wel weer snel uit overigens.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 20:04

Ik heb helaas geen fles meer liggen, ik dacht dat ik nog een restje had. Misschien wilt iemand anders het testen?

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 22:35

HiFive5 schreef:
Hoe gaan jullie bokkers op met wilde dikke manen om te knotten? Ze vallen dan ook nog eens langs twee kanten -O- Een dosis manenspray op?

Hier een hengst met heule dikke manen, vallen naar 2 kanten en dan zijn ze zelfs nog zo dik dat ik aan 2 kanten dikke roosjes kan maken :+
Ik laat die altijd wat langer dan dunnere manen, denk 2 hand breedtes. Ik was meestal de dag van te voren zodat de manen niet zo vies en vettig zijn en voor het vlechten maak ik ze een beetje nat met een borstel. Als ik meteen na het wassen ga vlechten zijn zn manen veel te glad dan kan ik geen vlechten maken. Pak altijd een kammetje breed en net zoals bij de rest vlecht ik hem zo strak mogelijk en de onderkant dubbelvouwen. En dan gewoon opsteken zoals bij de rest. Gebruik geen haarlak of andere zooi, wordt het zo plakkerig van.
Beetje onduidelijke foto maar als je de laatste knotten aka bloemkolen ziet dan kun je wel na gaan dat het voorin nog 3x zo dik is _O-

Afbeelding

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 22:38

MIjne heeft ook zulke tennisbalknotten, zou langs twee kanten roosjes kunnen maken. Ik laat ze ook iets langer dan een handbreedte omdat dat beter vlecht, als ik ze echt zat ben scheer ik tussen de derde en de laatste knot de manen iets in met het klein apparaat, dan haal ik er ong een cm af. Niet proberen op een paard met een donkere kleur of anderskleurige manen en staart! Ik kan het omdat alles wit is en je dat niet ziet! Denk dat dat op een zwarte of bruine echt heel lelijk zou zijn. Ga even in het archief graven maar ik heb er een foto van!

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 01:36

borstnoot schreef:

EDIT: dit spul is het (het ruikt ook super lekker trouwens :+ )

[ [url=m/zQX9AP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb vandaag toevallig mijn haar gewassen met de zilvershampoo van andrelon... die werkt bij mij ook gigantisch... misschien voor paarden toch ook dan? Is iig prijsgunstiger dan de Fudge... die overigens ook meeeega fijn is!

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 11:40

Iemand ervaring met de whiter tan white van naf?
Ziet er best ideaal uit voor witte voetjes. Zou het niet willen gebruiken als pasta en een nacht laten zitten maar de 2de optie klinkt me we wel goed.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 11:59

Ik heb even een fles fudge besteld, ik zal volgende week eens de staart in 2 delen en CM en Fudge vergelijken.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 12:02

bamsy schreef:
Ziet er best ideaal uit voor witte voetjes. Zou het niet willen gebruiken als pasta en een nacht laten zitten maar de 2de optie klinkt me we wel goed.

Ik heb het en gebruikt als pasta, dat vond ik makkelijker werken. Vind het wel goed werken dan, beentjes gewassen, spul erop en volgende ochtend vieze zandpaddock. Het was alleen er af borstelen en toen waren ze weer mooi. Met handdoek enzovoorts was niet handig.

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 12:14

MyWishMax schreef:
bamsy schreef:

Ik heb het en gebruikt als pasta, dat vond ik makkelijker werken. Vind het wel goed werken dan, beentjes gewassen, spul erop en volgende ochtend vieze zandpaddock. Het was alleen er af borstelen en toen waren ze weer mooi. Met handdoek enzovoorts was niet handig.

Maar je had hem dus niet in de bandages gezet die nacht maar gewoon zo opgesmeerd?

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 12:41

mirriejj schreef:
Ik heb even een fles fudge besteld, ik zal volgende week eens de staart in 2 delen en CM en Fudge vergelijken.

Ik ben wel benieuwd naar de uitkomst!