Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Papilio

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 22:49

Benfan schreef:
een ramp.. een pluk manen weg bij mijn mooie merrie. Net na de schoft.. gaat heel lang duren voordat dat mooi is bij gegroeid. :(

Ah wat zonde :(

paardrijmiep

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 00:31

Afbeelding

Gister even creatief geweest met de staart van mijn verzorgfries.. tegen knabbelend veulen ~~}>

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 00:33

Hoe werkt dat dan tegen het knabbelen?
Want mijn jaarling staat bij een andere jaarling hengst en die bijt hem ook in zijn staart de etter

paardrijmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 00:36

Weet niet of het echt helpt bij jaarlingen onder elkaar... mijn hengstje staat ook in de opfok en daar doe je helaas niet zoveel tegen anti bite, cribox etc alles al geprobeerd maar helpt niet...

Dit veulen pakt echt een pluk en gaat er in "hangen" doordat het in een vlecht zit pakt hij het minder snel beet

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 00:37

paardrijmiep schreef:
Weet niet of het echt helpt bij jaarlingen onder elkaar... mijn hengstje staat ook in de opfok en daar doe je helaas niet zoveel tegen anti bite, cribox etc alles al geprobeerd maar helpt niet...

Dit veulen pakt echt een pluk en gaat er in "hangen" doordat het in een vlecht zit pakt hij het minder snel beet

Ooh oke vandaar.
Dan moet mijn ruin er weer zo snel mogelijk bij want die hield het boeltje in bedwang :+ en niemand mocht aan 'zijn' kleintje komen

paardrijmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 00:41

Ja ik maak me er bij mijn jaarling niet zo druk om, zijn nou eenmaal hengsten onder elkaar, en tuurlijk vind ik het wel zonde maar ik ontkom er ook niet aan :') deze merrie moet binnenkort voor de keuring dus dan is een half afgevreten staart gewoon zonde :o

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 00:45

Haha ja klopt!
Ik heb besloten niet naar de keuring te gaan dit jaar.
Er zijn maar een handvol Clydesdales in België en Nederland en om dan 3 uur erheen te rijden en 3 uur terug, voor 5 minuutjes in de ring waar je toch eerste wordt omdat je als enige in je categorie staat, is het voor mij niet waard. Als de jaarling eens 3 jaar is en het is terug de moeite om te gaan, ga ik nog eens terug

paardrijmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 00:46

Granoek schreef:
Haha ja klopt!
Er zijn maar een handvol Clydesdales in België en Nederland en om dan 3 uur erheen te rijden en 3 uur terug, voor 5 minuutjes in de ring waar je toch eerste wordt omdat je als enige in je categorie staat, is het voor mij niet waard. Als de jaarling eens 3 jaar is en het is terug de moeite om te gaan, ga ik nog eens terug

Ja precies, ik weet niet hoe het bij clysedales zit qua behang? ik heb zelf een haflinger en daar staat behang hoog in het vaandel net zo als met friezen, dus ik hoop dat ze straks wel een keer "uitgevreten" zijn mocht hij met 3 jaar wel naar de keuring gaan :P

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 00:54

paardrijmiep schreef:
Granoek schreef:
Haha ja klopt!

Ja precies, ik weet niet hoe het bij clysedales zit qua behang? ik heb zelf een haflinger en daar staat behang hoog in het vaandel net zo als met friezen, dus ik hoop dat ze straks wel een keer "uitgevreten" zijn mocht hij met 3 jaar wel naar de keuring gaan :P

Hahaha!
Nou staarten werden tot voor kort nog gecoupeerd daar, dus behang daar zo weinig mogelijk. Tegenwoordig worden ze opgevlochten:

Afbeelding

Zo komen de billen beter uit.

Verder moeten de manen 'lang' zijn, maar niet te lang want dat maakt het paard 'ouder'. Dus een handlengte ongeveer, wat ik bij Dexter ook het liefste zie:

Afbeelding

En dan is de baard dus gewenst, samen met de lange haren onder hals en buik. Dat geheel heeft zelfs een naam en wordt de vlag genoemd

paardrijmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 01:05

Oh wat interessant! dat de manen op een handlengte het liefst gezien worden en de baardharen... wij scheren die het liefst weg haha

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 09:51

Haha ja ik ook en dat ga ik dus ook doen nu we toch niet naar de keuring gaan :+

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 10:05

Oh ik heb echt veel gemist :+

Wat een prachtige beesjes hier allemaal <3
En wat een bijzonder ras is de clydesdale toch om te zien! <3

Ik heb vandaag wedstrijd dus ga zometeen allebei Mn paardjes wassen en vlechten *\o/* heerlijk heel de ochtend en begin de middag de tijd voor dus ga heerlijk alles tot in de puntjes verzorgen aangezien ik vandaag een debuut heb *\o/*

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 10:08

paardlief krijgt vandaag eend dagje vrij, dus tijd om weer eens te wassen en de manen bij te werken. benen zijn geel van het zand in de binnenbak (daar werk ik nu vele met hem, vanwege de vliegeninvasie buiten)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 11:47

net weer getut want we gaan zaterdag naar de keuring. staart in de vlecht, staarthoes erom haha.

maya12333

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 18:57

Ik kom ook maar eens meepraten. Als er op stal wat geknipt moet worden, wordt ik er altijd bijgeroepen. Vind het heerlijk als paard er weer netjes bijstaat. Gelukkig genoeg haar om te bewerken bij hem.

Afbeelding
Hier 2 jaar geleden. Binnenkort maar een nieuwe foto maken als ik hem weer heb bijgewerkt met de tondeuse.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-17 19:57

Mooie haf! Weer eentje erbij :D

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 00:51

Wouw!! Wat een knappe paarden komen er weer voorbij!!

Die vlecht van de fries <3 prachtig!!

Hoe die clydesdales gevlochten worden vind ik altijd zo gaaf om te zien :j

Maya, welkom! Wat heb je een knappe haflinger <3

Ik heb vandaag mijn Z1 debuut gehad met mijn grote vriend! wat een droom was dat <3 helaas zelf behoorlijk wat fouten gemaakt en oa lekker dom verkeerd gereden wat resulteerde in net geen winst, maar voor het eerst dik tevreden! :D en uiteraard was hij vanmorgen heerlijk gewassen van top tot teen en weer geknot *D

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 07:37

Ik mag zondag ook weer :D

Ik zou gisteren manen knippen. Helaas enorme wind, dus er niet aan begonnen.

Ik zoek nog iets om het laatste stof van de vacht te krijgen nadat je met je zachte borstel er overheen bent geweest. Werken microvezeldoekjes goed?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 07:53

Een doekje met vet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 07:58

Varekaj schreef:

Ik zoek nog iets om het laatste stof van de vacht te krijgen nadat je met je zachte borstel er overheen bent geweest. Werken microvezeldoekjes goed?

Zo'n wollen handschoen werkt altijd goed bij mij en paardlief glanst je dan tegemoet! Vind dat erg fijn werken.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 09:05

Afbeelding
Ik kan het niet laten.

Die springerige manen zijn zo leuk <3

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-17 09:11

Fantastisch Gossa4ever!! Winstpunten komen wel weer :D

Heel mooie foto Peelie!! Prachtig met die blauwe lucht en de weerspiegeling in het water...

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 09:13

Ja gaaf he <3 :D

En dat ze dan mooi getoileteerd is is helemaal mooi meegenomen :P

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 09:14

Varekaj schreef:

Babydoekjes werken ook, of een minimaal vochtige doek kan ook heel goed werken :)

Wauw peelie, gave foto!!

Quarter1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 14:14

Afbeelding

Kan niet zo heel goed maar doe me best