Waaslander schreef:wie heeft een Track om de wei? deze maand komen ze de nieuwe wei omheinen en ik ga ook track voorzien, gezien wei niet zo groot is liefst zo smal mogelijk, heb een tinker klein formaat en twee ezel grootste 150 cm) zou een track van 2,5 meter volstaan? is ene rustige kudde
Wij hebben een track om de wei, overal minimaal 5 meter breed, omdat we ook op de track willen kunnen voeren. We hebben hooibakken waar we af en toe mee aan de sleep gaan om het interessant te houden.
Ik reed in Texas op een stuk grond van 2 km2. Als ik daar langs de buitenranden reed, was ik zo'n 7 km onderweg, maar meestal reed ik eerst een stuk langs de buitenrand, dan met een soort enorme slangenvolte door het midden van het perceel en dan weer via de buitenrand terug, kilometertje of 10.
Een of twee keer per week gingen we naar een terrein van mensen die in Houston woonden, maar hun paarden en wat koeien hielden in het buitengebied. Een rondje over dat terrein was ongeveer 3 km langs de buitenrand, meestal reed ik dan drie rondjes, een grote om los te stappen en een stukje te draven, een kleiner rondje met meer galopstukken en nog een groot rondje voor uitdraven en uitstappen.