Die arme merrie met (ongeboren) veulen was niet zo arm hoor

ze mankeerde niks want
mijn paard heeft haar niet eens geraakt (hoogst uitzonderlijk, als hij normaal zo vaak moet corrigeren en zo geïrriteerd wordt dan zou hij wel raken).
De merrie stond al een week in de groep en de hele week heeft hij haar op hetzelfde moeten corrigeren. Op een gegeven moment corrigeert hij dan wat harder.
En wat betreft het paard die bepaalt of de andere de wei uit mochten, als je gewoon de wei in loopt, hen negeert en je paard pakt is er niks aan de hand... Als je steeds gaat gillen zodra hij naar je kijkt en dan de wei uit gaat rennen

Tjah... Als je zo onzeker bent in een wei met paarden is het gewoon niet verstandig zo'n dominantje in de groep te hebben
het was voor hem een geweldig spelletje

.
Overigens slaat mijn paard zijn maatje niet aan gort
Maar hij laat zich ook niet bijten...
En dat bedoel ik,
ze spelen ruig en daar kunnen wel eens wat verwondingen bij vallen. Dat gebeurt ook met zijn maatje die toch duidelijk de underdog is, maar ook met de mijne die duidelijk de leider is...
Ze zijn gewoon beide wel eens verwond, tjah dat gebeurt met paarden die samen staan en zeker ruinen die op deze manier spelen...
Maar ze zijn heel erg aan elkaar gehecht en ze kunnen ook zeker niet zonder elkaar

En ze vinden het geweldig

Moeten wij ze dat dan ontzeggen omdat ze wel eens een drakerige kant hebben die naar boven komt? (Vooral bij de bijterd trouwens). Ik vind van niet. Maar dat is mijn mening.