Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Amandavd schreef:Ik denk op het moment dat je al een aantal weken bang bent en waakzaam bent, je zelfs bij het piepen van een muis omhoog schiet. Het lichaam en de hersenen gaan zich dan instellen op vreemde geluiden.
anneliesdj schreef:Heb je al gedacht om een lantaarnpaal met een bouwlamp erop ergens halverwege je weiland te plaatsen?
Kost je op zich niet veel en als er onraad is kun je hem vanuit huis aanzetten en staan ze meteen vol in het licht.
xSCWx schreef:Ik vind jullie oplossingen allemaal heel goed bedacht, maar bedenk je wel dat de wet in NL heel krom is wbt beschermen van je eigen terrein.
Je mag een hond niet opjutten om mensen/dieren aan te vallen. Dit is bij wet verboden! (Overheidshonden uitgezonderd).
Als iemand op jouw terrein komt, moet je diegene officieel 3x vorderen om weg te gaan. Oftewel 3x zeggen: verlaat mijn terrein.
Doet hij dit niet bel je de politie.
Heeft de inbreker pijn omdat jij als eerste een klap geeft? Kan je vervolgt worden voor mishandeling. Snoer je de inbeker vast? Gijzeling.
Pepperspray en tasers zijn illegaal. Verboden wapenbezit.
Heb je de inbreker op camera? Moet je wel een bordje hebben dat aangeeft dat er camera's zijn, anders mag de politie de beelden niet gebruiken.