Ongewenste bezoeker bij de weide, wat nu?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

dejong_wever

Re: Ongewenste bezoeker bij de weide, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 10:36

Och meid toch!! Hebben jullie geen hek bij de oprit? Ze kunnen bij ons niet zomaar weg komen met de paarden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 10:37

Pff jeetje ik begrijp dat het op begint te breken. Goed van je maatregelen die je getroffen hebt en ik hoop dat dit alles onmogelijk maakt en je ze voorgoed hebt weggejaagd hiermee, of dat ze alsnog snel gepakt worden, dat is nog beter!

Succes en sterkte!

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 10:40

Die stress snap ik ts,
ik denk dat je nu de rust redelijk kan herpakken en deze maatregelen schrikken echt wel af :)
Wel goed dat je gelijk opschiet, ik zou er serieus door heen slapen.

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-14 10:43

Een hek hebben we zeker :j Die zit tevens op slot, evenals de hekken naar de weides. Maarja, wie zegt dat een beetje dief ze niet doorknipt? Mijn fiets met dubbelslot was ook geen uitdaging voor de fietsendief vorig jaar... Op het moment dat je dan zo'n trailer hoort gaat er van alles door je heen. Vooral om het gestommel.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 11:05

Ik denk op het moment dat je al een aantal weken bang bent en waakzaam bent, je zelfs bij het piepen van een muis omhoog schiet. Het lichaam en de hersenen gaan zich dan instellen op vreemde geluiden.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 11:09

Amandavd schreef:
Ik denk op het moment dat je al een aantal weken bang bent en waakzaam bent, je zelfs bij het piepen van een muis omhoog schiet. Het lichaam en de hersenen gaan zich dan instellen op vreemde geluiden.

Klopt. Het gaat nog hels worden.
Als de bovenklep van de staldeur door de wind nog maar een twintigtal cm bewogen had, was dat voldoende trigger om mij jankend in paniek te krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 11:23

Aah, ts!

Super dat je maatregelen genomen hebt, maar wat naar dat je niet weet 'waarom' :(

Sterkte!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 11:37

Getsie ts wat een eng verhaal zeg!

Als ik jou was, zou ik als de bliksem een fijne hond, of beter 2, van iemand lenen of aanschaffen.
Iets herderachtigs, aangezien je dat toch al van plan was.
En zodra jij iets rondom je huis ziet jut je de hond op en stuur hem erop af.
Je hebt die gasten al een paar keer betrapt en ze weten echt wel dat ze niet gewenst zijn, dus waarschuwen hoeft niet meer.
Het is bovendien je eigen terrein en dat mag je beschermen.

Hond is er zo bij, grijpt ze in het been, kun jij rustig politie bellen.
Want op deze manier zijn ze je steeds een stap voor en ik zou er allang 3x spuugzat van zijn.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 11:40

Ts goed dat je al die maatregelen genomen hebt,ik zou er ook gek van worden -:(- brrrr.
Ik hoop dat je je rust weer gaat vinden :(:) en dat die staatsdebielen weg blijven. >;)
Is toch van de zotte tegenwoordig,niks en niemand is meer veilig,hoe zou het over 30 jaar uitzien in Nederland?Ik vrees het ergste! :\

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 11:57

Heb je al gedacht om een lantaarnpaal met een bouwlamp erop ergens halverwege je weiland te plaatsen?
Kost je op zich niet veel en als er onraad is kun je hem vanuit huis aanzetten en staan ze meteen vol in het licht.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 11:58

anneliesdj schreef:
Heb je al gedacht om een lantaarnpaal met een bouwlamp erop ergens halverwege je weiland te plaatsen?
Kost je op zich niet veel en als er onraad is kun je hem vanuit huis aanzetten en staan ze meteen vol in het licht.

psssssst............lees even de vorige berichtjes ze heeft alles al gedaan en geplaatst :D ;)

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 11:59

Ik zie ze la staan beschamend vol in de spotlight :')

Meggie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 12:06

Ik hoop voor jou dat ze met de genomen maatregelen niet meer terug komen of dat je ze kan pakken natuurlijk. En dat jij voortaan gewoon lekker rustig kan slapen :D

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 12:11

Toch zou ik ook voor de rest van mn leven hyper alert blijven,zoiets gaat je niet in de koude kleren zitten.
Heb echt te doen met Ts :(:)

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-14 12:30

Om maar niet te spreken van de paarden buiten laten s nachts. Of ik dat weer ga durven. Ze zijn niet amused dat ze binnen moeten staan in de nachten en al helemaal niet zo 'vroeg'. Zijn net kanonskogels als ze op de wei mogen in de ochtend. Laat staan als het zomer is...

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 12:33

Dat je zo op je tenen loopt is erg logisch hoor.
Het heeft echt tijd nodig voordat je vertrouwen weer een beetje terug komt.
Doe kalm aan en sterkte!

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 12:46

Ik zeg altijd: Slechte mensen komen vanzelf stil,soms duurt het even maar ooit krijgen ze met karma te maken!

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 14:09

Ik vind jullie oplossingen allemaal heel goed bedacht, maar bedenk je wel dat de wet in NL heel krom is wbt beschermen van je eigen terrein.
Je mag een hond niet opjutten om mensen/dieren aan te vallen. Dit is bij wet verboden! (Overheidshonden uitgezonderd).
Als iemand op jouw terrein komt, moet je diegene officieel 3x vorderen om weg te gaan. Oftewel 3x zeggen: verlaat mijn terrein.
Doet hij dit niet bel je de politie.
Heeft de inbreker pijn omdat jij als eerste een klap geeft? Kan je vervolgt worden voor mishandeling. Snoer je de inbeker vast? Gijzeling.
Pepperspray en tasers zijn illegaal. Verboden wapenbezit.
Heb je de inbreker op camera? Moet je wel een bordje hebben dat aangeeft dat er camera's zijn, anders mag de politie de beelden niet gebruiken.

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-14 14:13

Op prive terrein hoef je geen bordje te hebben, begreep ik van de politie. Expres nog naar gevraagd.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 14:22

sylva schreef:
Op prive terrein hoef je geen bordje te hebben, begreep ik van de politie. Expres nog naar gevraagd.

En mag de politie de beelden dan gebruiken? Of is het dan alleen voor eigen gebruik.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 15:09

Al mag je de beelden gebruiken en worden de daders gevat, als de daders insolvabel zijn, ben je er nog niks mee. Behalve hopelijk je gemoedsrust terug dat ze toch een tijdje opgesloten zitten. Maar dan nog...

Heb je topic in stilte mee gevolgd, kan me voorstellen dat je helemaal gek wordt.
Wij gaan nu ook verhuizen naar een huisje in het midden van een natuurgebied, waar de paarden thuis komen te staan. Voorlopig is er nog niks omheining. Door dit topic ben ik toch nog voorzichtiger geworden.
Heb gelukkig wel al 2 beschermende honden die mee gaan. Maar wil dit toch echt zelf niet meemaken.

Ik hoop dat er snel een oplossing komt dat je terug normaal kan leven en je paarden ook weer kunnen genieten van de weides.

Veel sterkte!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 16:13

Ik denk wel dat je overburen er blij mee zijn, allerte mensen... voel je daar niet dom over! Jij gaat ook blij zijn als buren een geluid niet vertrouwen en gaan checken!

BrittFelice

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 20:54

:(:) heel veel sterkte nogmaals!

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 21:15

Zo ontzettend erg dat je je niet veilig kunt voelen in je eigen huis en omgeving. Nogmaals veel sterkte!

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 21:43

xSCWx schreef:
Ik vind jullie oplossingen allemaal heel goed bedacht, maar bedenk je wel dat de wet in NL heel krom is wbt beschermen van je eigen terrein.
Je mag een hond niet opjutten om mensen/dieren aan te vallen. Dit is bij wet verboden! (Overheidshonden uitgezonderd).
Als iemand op jouw terrein komt, moet je diegene officieel 3x vorderen om weg te gaan. Oftewel 3x zeggen: verlaat mijn terrein.
Doet hij dit niet bel je de politie.
Heeft de inbreker pijn omdat jij als eerste een klap geeft? Kan je vervolgt worden voor mishandeling. Snoer je de inbeker vast? Gijzeling.
Pepperspray en tasers zijn illegaal. Verboden wapenbezit.
Heb je de inbreker op camera? Moet je wel een bordje hebben dat aangeeft dat er camera's zijn, anders mag de politie de beelden niet gebruiken.

Lol, doet me denken aan een vriend van m'n pa. Is uitsmijter van beroep en vroeger body builder geweest, een brede sterke kerel dus :'). Maar dus, iemand had het gewaagd om bij hem in te breken, hij was thuis en had het gehoord. De inbreker neergeslagen, uitgekleed, volledig bont en blauw geslagen en 3 dagen vastgebonden in zijn kelder laten zitten, en erna terug buiten gooien. Hij is niet naar de politie geweest en heeft nooit meer wat van die inbreker gehoord :')