Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Annepanne92 schreef:Ik betaal mijn schoolgeld zelf, is 152 euro per maand. Stufie is 100 euro per maand, daarnaast heb ik gewoon een bijbaantje waar ik die 52 euro makkelijk van kan betalen en nog genoeg overhoud. Nu is het wel zo dat ik een kwartiertje met de bus van huis af woon en dus gewoon thuis kan blijven wonen. Scheelt weer kosten.
Zonder brandstofkosten, die reken ik maar niet mee. Autorijden vind ik heerlijk, dus dat is ook een beetje hobby. 
sweetsox schreef:ik verwacht ook niks. wij hebben een spaar rekening daar voor. ik denk dat als we een paar tientjes krijgen dat ik mazzel heb (net als in jou situatie). hihihi maar goed ook al maak ze dat op aan onzin kan ze een boze moeder krijgen. daar gaat ze gewoon voor werken.
Daar zullen waarschijnlijk tot dat ze de reis kosten vergoed krijg dat van betaald worden. en niet aan onzin.
), maar een goedkoop blauw rijjasje, zodat ik er toch nog enigszins netjes op sta. Want mijn wedstrijdjasje is ook niet meer alles.
Helaas is wel mijn oude pony chronisch ziek wat levenslang medicatie betekent
Moet ik als zielige student natuurlijk weer treffen Floorloves4 schreef:Hee ik wil een paard gaan kopen en zit nu dus berekeningen te maken met hoeveel het ongeveer allemaal per maand gaat kosten.
ik kom uit op 289 euro per maand.
waar in zit:
stal van 250 euro in de maand
6 keer per jaar hoefsmid
wormenkuur 2 keer per jaar
6 zakken voer per jaar
keertje in een jaar inenten bij DA
tandjes laten nakijken 1 keertje per jaar
les 2 keer per maand
Ik heb hier dus geen eerste kosten ofzo bijgerekend dus echt wat je moet betalen in een maand als je niks extras koopt.
Denken jullie dat het een beetje realistisch is?
prijzen heb ik van andere mensen die ik ken met paardjes.
Alvast bedankt!