OneLiner schreef:Leuk om ervaringen te lezen en wat een topplek hebben jullie Lorette.
Het aanpassen van een leefstijl is misschien een beter woord. Even een dagje weg of op vakantie is er dan natuurlijk niet meer bij, dat is een heel geregel en daar moet de rest van mijn gezin ook achter staan (en af en toe meehelpen).
Ik heb nu wel een uur reistijd per dag naar stal in totaal, dus in een uurtje kun je natuurlijk best wat klusjes doen waar je normaal in de auto zit.
Ik ben ondanks volpension wel gewend om de handen uit de mouwen te steken , maar alles zelf doen is natuurlijk wel iets anders.
De wens zou zijn een stal (2 of 3) stallen met uitloop, een poetsplaats en schuur. Een kleine rijbak/grote paddock van 16x32 en een weiland.
Geen chique omheining maar paaltjes met lint, mijn paarden blijven gelukkig goed achter draadjes staan. En dan nog een weiland.
De bak zal voornamelijk worden gebruikt voor grondwerk, longeren en losgooien en af en toe rijden. De bodem hoeft niet de allerbeste/duurste te zijn omdat ik in de straat een goede bak kan huren met agterberg bodem dus als ik echt wil trainen en het heeft bijvoorbeeld veel geregend en mijn bak is te nat of zou te droog en te zwaar zijn kan ik uitwijken naar die bak.
Maar ik wil het liefst wel alles meteen laten doen.
We hebben 5100m2 waarvan het grootste gedeelte naar de paarden (2) zal gaan.
Wat schattig Marit. Hoe oud is jouw dochter?
Fleur is 6 jaar!
Op wat voor grond zitten jullie?
Wij hebben alleen geïnvesteerd in palen, draad etc en nú beplanting, een trekker en daar materiaal voor. Wij zitten op zandgrond (met leem dus soms wel lastig) met enkel pony’s gaat het heel goed.