Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
boemel schreef:Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst Robijntjah!
Hier veel vliegen en weinig dazen.
De paarden waren stout. Gisteren hooi binnen gekregen. En we dachten ver genoeg van de paarden.
Nou, ik weet niet hoeveel rek er in hun nekken zit, maar ze hebben 4 balen te pakken gekregen en die aan de grond getrokken. Mijn vriend heeft ze dus maar even buitengesloten en de staldeur richting het hooi verhoogd[ [url=m/vX1M0F.jpg]Afbeelding[/url] ]
DuoPenotti schreef:Dazen gaan hier ook in een flink dazen jaar begin september weg.
Dit jaar waren er weinig door de droogte.
Vliegen heb ik daarintegen nog nooit zoveel gezien. Al lijkt het nu ook minder te worden.
Dazen zitten denk ik bij eiken.
Weerter bos weinig eiken, geen dazen.
Hier in de buurt veel eiken veel dazen.
En uiteraard hebben ze water nodig.
Belker schreef:Heerlijk Marjan.
Ik had vandaag les op Aafje. Aafje is in april weggegaan om beleerd te worden. Ze was ruitermak maar gangentechnisch een drama. Ze is 5 ganger en lost disbalans lateraal op.
Maar complimenten voor Suzanna. Ze is van weinig bespierd naar een heel knap paard gegaan. We hebben de draf gevonden, maar dat wordt nog wel even goed oefenen voor het zo simpel is als bij haar.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Solleke_Noah schreef:Marjo89 schreef:Wie wil er eens mee denken.
Mijn kudde bestaat nu uit 6.
De laatste die ingevoegd is, is Maeve een 10 jarige tinker. En nu kan zij zelf ook onvriendelijk zijn. Mevr heeft nogal losse achter benen. Niet fijn.
Maar grote probleem zit hem in dat mijn andere pony Nicky niet kan wennen aan Maeve. Maeve is beetje bang voor Nicky en ondanks dat Maeve er zelf al voor kiest om ergens anders te gaan staan wil Nicky er dan alsnog nog even een schepje bovenop doen.
Ik heb nog een fjord (ruin) hij is de baas. Hij heeft aan wel plek voor beide te hebben. Maar Nicky wil hem alleen voor zichzelf.
Verder lopen er nog 2 mini Shetlanders en een oudere welsh pony van 32 (zij houdt zich afzijdig)
Kan ik hier nog iets zelf aan vormen. Of heeft dit gewoon meer tijd nodig?
De tinker Maeve staat er nu bij sinds 1 juni. De rest van de kudde was net een jaar zo samen in de samenstelling.
De bende in kwestie.
[ [url=m/xF9wZt.jpg]Afbeelding[/url] ]
Sinds 1 juni is nog maar erg kort, ik zou het wat meer tijd geven. Wat doet de pony?