Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje_M

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 06:17

Graag gedaan :D :')

Taar_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 08:52

DubbelFun schreef:
Vliegenmaskers zijn hier weer om, shet gekrauwelt naast Boon, maar die wil het nog steeds niet snappen. Als ik ze beiden tegelijk krauwel op een lekker plekje gaan allebei die neusjes meedoen, maar niet bij elkaar |o

Ik heb er 1 van 1.70 m, en 1 van 90 cm. Lot, de mini, wil graag kroelen, maar Taar vond het maar niks, op haar bovenbeen en boeg.... Ik ben Taar op de schoft gaan krabben, Taar kroelde Lot op haar rug/manenkam, en Lot moest leren om iets minder met haar tanden te kroelen, dan vond Taar het gekroel op een lagere plek ook wel goed. Nu kroelen ze gewoon samen, maar alleen als de hormonen van Taar goed staan.......

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 09:14

Zo ben ik ook begonnen, maar Boon heeft juist op de boeg en in de oksel plekjes die ze lekker vindt om te kroelen, maar helaas. Ze hoeft maar 1x de oren in de nek te leggen en kleintje neemt al afstand.

Het was net al lekker warm buiten, dus meteen de vliegenkappen op gedaan en de kamerdeur open gezet voor het weer te warm gaat worden.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 09:21

Hier ook weer twee zombies op de track al een aantal dagen Afbeelding

Gisteravond rondje bos. Niet te doen met al die vieze muggen. Floor had het gaspedaal helemaal open. En dat was een continue struggle met mij ivm het warme weer. Ze liep zichzelf helemaal over haar toeren. Schudden, stampen, trappen en heel explosief zijn.

Echt jammer, want het was mooi in het bos!
Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 09:29

Heb je geen vliegenrijdeken??
Zeker in augustus gaat Boon helemaal ingepakt met vliegendeken, shoo fly aan het zadel en vliegenkap over het hoofdstel, anders is het geen doen in het bos.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 09:31

Nou hè!! Hier ook echt niet te doen met de muggen! :oo Jammer is dat -O- Is het eindelijk lekker weer, heb je dat weer :') Vliegen kan ik nog wel handelen, maar die muggen!!!

En oh ja... paarden registreren _O-

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 09:39

goldenarrow, Ah dat is wel handig, een eigen vliegenmasker kleur.
Want ze hebben zelfs ook nog dezelfde vlechtjes!

JackieT, dat is wel creatief bedacht.
Het type prikpaaltje wat jij gebruikt moet ik ook maar eens aafschaffen.
Wij hebben van die witte, dikke. Maar Nick trekt die allemaal vakkundig vanaf de bovenkant de grond uit!

Olympia, wat naar van de muggen. Ik merk het hier gelukkig noet niet zo. (zal het dan toch schelen dat de mestkelders weg zijn?)
Maar afgelopen weekend, toen we nog een rondje gingen fietsen na het eten, moesten we ook niet stoppen. Dan werd je ook aangevallen door de muggen.
Kan me voorstellen dat een paard dat zo gek van wordt.

Gisteren zou ik eigenlijk een dagje Veluwe met Nick. Maar de rit ging niet door, en achteraf maar goed ook.
Gisteren morgen zag ik dat mijn liefste poekie, Chasey, het helemaal niet goed had. ;(
Chasey heeft vanaf kitten al een hart ruis en dat speelde de laatste tijd steeds vaker op. Ze is al meerdere keren door het oog van de naald gekropen.
Maar gisteren zag ik dat het niet meer ging. Ze was vanaf zondag al benauwd, dat had ze vaker, maar herstelde daar meestal van met extra rust.
Maar dit keer kwam ze er niet meer boven op en werd het steeds heftiger!
Heb Daan gebeld om de knoop door te hakken, want het beestje had het zichtbaar erg zwaar. Ze wist niet waar ze het zoeken moest. Kroop hijgend over de vloer van ellende.
De kinderen van school gehaald en we zijn met zijn allen naar de dierenarts gegaan.
Het hart was niets meer van te maken, zat geen ritme meer in. Chasey snakte naar adem.
Alleen een kalmeringsmiddel was al voldoende om haar te laten gaan... Geen pijn meer.
Maar o, wat mis ik haar! Mijn poesje!
Ze is 14 jaar geworden en was echt mijn lieveling.
Vorige week vroeg David me nog "Mamma, welk huisdier vindt jij het aller leukst"?
Daar hoefde ik helemaal niet over na te denken. "Chasey!" Een speciaal plekje in mijn hart. Mijn vriendinnetje die altijd bij me was.
Dag lieve Chasey. ;(

Afbeelding

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 10:06

:knuffel: chasey
Wat dapper, en wat vreselijk tegelijk. Wat een gemis. Sterkte...

Ik heb idd een vliegendeken, meestal pas op met de dazen. Dit was echt nieuw al die muggen. Probleem met die deken is dat de buik alsnog bloot is. Of weet iemand daar nog iets slims voor?

Voor wat betreft vliegenmaskers icm met een poel. Wat is jullie ervaring daarmee?
Het liefst zou ik ze zonder laten lopen. Maar dat kan dus echt niet op dit moment. Alleen wat als ze besluiten te zwemmen? Ik denk dat het toch voornamelijk klauwen is wat ze doen, maar de halflinger wil nog wel eens rollen. Dan gaan die gaatjes dicht met water. Lost dat gewoon op?

Edit: wat is shoe fly?

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 10:17

Ach Chasey... :(:) Heel veel sterkte.. wat een verlies... ;(

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 10:31

@chasey: altijd een moeilijke beslissing, maar zo te horen de juiste. Poes heeft een mooie laatste rustplaats zo te zien.

@olympia: is een shoo-fly is een tassel -meestal van paardenhaar- die aan de singelriem onder de buik hangt om ook daar vliegen weg te jagen

Afbeelding

Ik heb net 100.000 zaailingen van de Amerikaanse Bospest uit een paar m2 tuin gehaald voor de zon er al te heet werd. Ben blij dat die boom (van de buren) om is :D

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 10:35

Chasey veel sterkte met het verlies.

Bij mij hebben de paarden eigenlijk vanaf het voorjaar tot het najaar continue vliegenkappen op. Ook als er buien voorbij komen (tja ik werk fulltime buitenhuis dus het is of op of af). Maar bij die van mij is het gaas van plastic dus als ze schudden is het meeste water er wel weer uit. Ik heb nooit gemerkt dat ze het vervelend vonden. Enkel als het echt de hele dag regent wilt er nog wel eens een vliegenkap afgedaan worden maar dat is ook maar een van de paarden die dat doet.

Hier ook nog niet zoveel muggen. Gisteren wel fijn wat gelongeerd op het voormalige onkruidveld. Geen longeerzweep meer die ergens vasthing in een distel en voor de paarden ook een stuk fijner om te lopen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 10:43

Hier zit er 's avonds -als ik de kappen voor de nacht af doe- wel eens wat zand op de bakstukken, maar even uitkloppen en dat is er zo af. Water zal vanzelf wel opdrogen denk ik.

Shoo-fly's heb je in hele mooie (en dure) van 3 kleuren waarvan zelfs de knoop van paardenhaar is gemaakt
Afbeelding
Afbeelding

Maar je kunt ze zelf heel simpel maken door wat haar door een musceton te 'vouwen' en daar bijv. een manenelastiekje om te doen
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 10:51

Sterkte chasey :(:)

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 10:52

@Chasey, wat een groot verlies, sterkte :(:)
Wel een mooie leeftijd zeg!!

Welke vliegenuitrijdeken hebben jullie? Die moet ik ook nog ff scoren nl.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 10:52

Chasey schreef:
goldenarrow, Ah dat is wel handig, een eigen vliegenmasker kleur.
Want ze hebben zelfs ook nog dezelfde vlechtjes!

JackieT, dat is wel creatief bedacht.
Het type prikpaaltje wat jij gebruikt moet ik ook maar eens aafschaffen.
Wij hebben van die witte, dikke. Maar Nick trekt die allemaal vakkundig vanaf de bovenkant de grond uit!

Olympia, wat naar van de muggen. Ik merk het hier gelukkig noet niet zo. (zal het dan toch schelen dat de mestkelders weg zijn?)
Maar afgelopen weekend, toen we nog een rondje gingen fietsen na het eten, moesten we ook niet stoppen. Dan werd je ook aangevallen door de muggen.
Kan me voorstellen dat een paard dat zo gek van wordt.

Gisteren zou ik eigenlijk een dagje Veluwe met Nick. Maar de rit ging niet door, en achteraf maar goed ook.
Gisteren morgen zag ik dat mijn liefste poekie, Chasey, het helemaal niet goed had. ;(
Chasey heeft vanaf kitten al een hart ruis en dat speelde de laatste tijd steeds vaker op. Ze is al meerdere keren door het oog van de naald gekropen.
Maar gisteren zag ik dat het niet meer ging. Ze was vanaf zondag al benauwd, dat had ze vaker, maar herstelde daar meestal van met extra rust.
Maar dit keer kwam ze er niet meer boven op en werd het steeds heftiger!
Heb Daan gebeld om de knoop door te hakken, want het beestje had het zichtbaar erg zwaar. Ze wist niet waar ze het zoeken moest. Kroop hijgend over de vloer van ellende.
De kinderen van school gehaald en we zijn met zijn allen naar de dierenarts gegaan.
Het hart was niets meer van te maken, zat geen ritme meer in. Chasey snakte naar adem.
Alleen een kalmeringsmiddel was al voldoende om haar te laten gaan... Geen pijn meer.
Maar o, wat mis ik haar! Mijn poesje!
Ze is 14 jaar geworden en was echt mijn lieveling.
Vorige week vroeg David me nog "Mamma, welk huisdier vindt jij het aller leukst"?
Daar hoefde ik helemaal niet over na te denken. "Chasey!" Een speciaal plekje in mijn hart. Mijn vriendinnetje die altijd bij me was.
Dag lieve Chasey. ;(

[ [url=m/eRS00q.jpg]Afbeelding[/url] ]

Aaaah wat naar. Fijn dat je thuis was om haar te helpen.

Sterkte :(:)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 11:01

Ik meen dat die van mij een Waldhausen is omdat die een grote zadeluitsparing heeft die ook past met een westernzadel.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 11:08

Karin ik heb de vliegendeken van Horseware, de Amigo variant. De rambo was mij echt te duur.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 11:10

Oh wat verschrikkelijk Chasey ;( Heel veel sterkte!

Wij hebben geen poel (wel nog steeds een flinke modderplas die nog steeds niet ingedroogd is), maar ik neem aan dat het water gewoon weer uit die gaatjes verdampt of geschud kan worden. Je zou eventueel ook van die draadjes kunnen gebruiken? Werkt minder goed, maar is beter dan niks.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 11:26

Veel sterkte Chasey :knuffel: wel nog een prachtige leeftijd ondanks haar hartje, dat zal vast door jullie goede zorgen komen.

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 11:29

ach chasey wat verdrietig, wat hecht een mens dan toch aan een beest he :knuffel:

en wat een goed idee van dat kwastje onder je zadel ik ga dat direct eens proberen!
heb zelf een uitrijdeken van busse, die is wat open van structuur (eigenlijk vooral voor dazen gekocht toen ik nog ergens anders stond). vindt veel vliegendekens heel te dicht en ben dan zo bang dat ze hun warmte niet kwijt kunnen.

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 11:50

Wat verdrietig Chasey dat is een groot gemis, veel sterkte voor jullie.

Handig DF! Helpt dat goed door het natuurlijke geslinger bij beweging?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 11:58

sterkte Chasey

Ik heb de dekens 24/7 op aangezien er vooral in de avond muggen zijn en ik vrij vroeg naar bed ga. Maskers doe ik in de avond af. test dat masker eens met een poel, duw onder en kijk er doorheen, en schud eens een keer en kijk wat het dan doet ik heb het idee dat dat wel meevalt

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 12:28

Heftig Chasey, sterkte! :(:)

Wat handig die tassels, dat heb ik nog nooit gezien. Het zal wel even wennen zijn voor paarden als je dat voor de eerste keer doet.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 12:30

Die sliertjes heb ik ook, was hiervoor handiger geweest. Maar moet met halster helaas. En de ervaring heeft geleerd dat dat voor heeeeeel veel ellende zou kunnen zorgen met slowfeeders/hooinetten.

Mijn merrie haakte met de knip van het halster vast in het net. En zat vast. Gelukkig waren we thuis, want ik heb een botenverleden, en mijn knoop is makkelijk los te trekken door een mens, maar niet door een paard. Brrrr.

Ik heb ook de Flyrider Amigo. Heel content mee!

En wat een fantastisch ding zo onder de buik. Kan me voorstellen dat mijn zinnige merrie daar ook wat andere extra reacties op zal geven O:)

Zou het eens kunnen onderzoeken in een veilige omgeving haha.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 12:35

rover_ schreef:
Handig DF! Helpt dat goed door het natuurlijke geslinger bij beweging?

Zeker, maar ook als het paard stil staat en er is wat wind.
Hier zie je ze niet/nauwelijks, maar in Amerika veel meer.

@niwla: dat zal per paard verschillen, maar de beweging is niet zo extreem dat ie tegen de buik/benen aan komt