[FOTO]Show je paddock paradise!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 22:22

Oh nice! Dat is wel een kapitaaltje dan :))

Hier kijken we dit jaar eerst het gras maar aan. Staat al veel in het zaad, dus ik hoop dat het zichzelf een beetje doorzaait voor de paarden er op komen :+
Op de echt kale plekken heb ik een kruidenmengsel gezaaid. Maar dat wil nog niet echt opkomen. De bloemenstrook wel :):)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 08:49

Ik heb ukie's bloemenmengsel gezaaid en munt, oregano, kaasjeskruid, citroenmelisse, venkel en nog 3 anderen waarvan ik even kwijt ben wat het is geplant :+

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 08:51

Oh nice! Hopelijk gaat het dan af en toe regenen en komt het snel op :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 08:52

Ik hoop het ook. Krijg ook nog zonnebloemen van een vriendin dus die komen er ook nog naast en dan hebben we weer een mooie nieuwe strook klaar.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 08:54

Ah tof. Zonnebloemen staan altijd zo vrolijk. Bij ons zaten ze ook in het mengsel. Ben zo benieuwd hoe dat er dan over een paar maanden bij staat. Heel gezellig en kleurrijk hoop ik :D

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 08:55

Jaaaa!! Onze bloemenstrook komen al knoppen en bloemen in. Ik ga daar echt iedere dag even kijken of we al nieuwe bloemen hebben. Van zo iets simpels kun je echt heel blij worden.

En ik ben wat aan het studeren op ons 'probleem' weitje. We hebben 1 kleiner weitje en dat was al 8 jaar een sukkel stukje. Net opnieuw ingezaaid toen wij hier kwamen wonen. Onkruid drama. 3 jaar geleden opnieuw op zijn kop laten zetten. Nog steeds drama.
Afgelopen jaar lavameel gebruikt en deze winter ineens heeeel veel mollen. En nu is het ineens een top weitje. Met grassen en kruiden. Maar niks in overvloed of eenzijdig.
En dan de grote vraag: waar ligt het aan. Kom je nooit echt achter natuurlijk. Kan het lavameel zijn. Kan ook gewoon de tijd zijn. Maar we gaan maar gewoon verder zoals we bezig waren en hopen dat het zo door gaat als nu.

Over het inzaaien van kruiden: Dat doe ik dus NIET. Ik zaai alleen engels raaigras, BG11 (doorzaaien). Die kruiden komen hier altijd wel spontaan op in een brede variatie maar ik wil ook nog wel wat gewoon gras er tussen hebben staan. En tot nu toe bevalt dat heel goed. (maar wederom de kanttekening dat ik paarden heb die wel wat 'kunnen gebruiken')

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 08:58

Hier ook veel kruiden op de wei. Ik heb alleen de kale stukken met kruidenmengsel ingezaaid, omdat ik geen graszaad had en het kruidenmengsel had liggen :+
Maar inmiddels staat het gras zelf goed in het zaad en waait het al wat uit en er staan al veel kruiden uit zichzelf. Dus ik hoop straks op de kale plekken ook weer gras met kruiden gemengd te hebben :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 09:28

Ik zaai altijd een mengsel van gras en kruiden. Mollen brengen iig wel lucht in de grond _O-

Ik ga vandaag ook weer eens langs mijn strook wandelen, kijken of er al wat gebeurd :+

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 09:31

_O-
Bij ons duurde het 2 weken voor de 1e sprietjes :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 09:33

Maar toen regende het wel minder toch? :')
Hoop doet leven!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 09:40

Ja de 1e week was het droog haha. Daarna ging het vrij rap. Dus ik hoop voor jou dat het minder lang duurt. Het is altijd zo leuk om die sprietjes groter te zien worden <3

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 10:28

Bij ons duurde het dik 2 weken. Maar de eerste dagen regende het niet en daarna spoelde alles weg. Ik vestig mijn hoop op het uitzaaien doordat het gras bloeit... :+

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 10:30

Jullie kijken het gras ook al in de groei, hier nog 1.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 10:34

Ja, nog net niet op handen en voeten door de wei met een meetlintje. :')

Wij doen onze paarden pas op het gras als er gemaaid is (en compost uitgereden is). Dus kom maar door met dat maaien/hooien. Daar worden onze paarden heel blij van. En onze hooivoorraad ook. Ik heb waarschijnlijk nét genoeg hooi tot 1 sept maar dan moeten ze wel op het gras kunnen. Ik had bij bestellen er niet op gerekend dat we een extra paard erbij zouden krijgen. Luxe problemen, ik hou er van. :D

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 10:37

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 10:41

Waar gebruik je dat voor?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 10:44

Ziet er handig uit!

Hier voorlopig voldoende gras :+

Als je inzoomt zie je goed hoe hoog t staat, Amy staat tot dr buik in t gras _O-
Afbeelding
Afbeelding

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 10:46

Ir111 schreef:
Waar gebruik je dat voor?

Momenteel voor de spullen (lint enzo) en onkruid en zand met jkk steken. Plan is om 'm straks met uitmesten te gebruiken en die met opzetstuk voor het hooi. Het rijdt heel makkelijk en kan dus ook kiepen.
Ik heb ook nog een kruiwagen met 2 wielen, dus ik moet nog even kijken wat waarvoor handig is.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 10:48

Lijkt me ook handig in de tuin met snoeien enz

ricojoreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 10:50

Gisteren voor het eerst gemaaid om zo het nieuwe gras wat meer zonlicht te geven, nu hopen dat het een mooie dichte grasmat wordt :D
Ik zat gisteren foto's te kijken van het graseilandje, maar dat gras is echt bizar snel omhoog gegaan :+
Ik ben erg blij dat we voor het pp hebben gekozen, ik heb mijn pony's nu bij de buren op het gras staan, maar mijn jonkie kwam er al 2x af met een opgeblazen buik, dus die kunnen ook echt maar max 2 uur erop helaas!
Foto's kom ik later even showen *\o/*

ricojoreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 10:52

Daihyo schreef:
Hebben jullie deze al gezien? https://www.lidl.nl/p/gude-tuin-kiepwag ... 4CEALw_wcB
Ik heb er zo 1 op de nieuwe wei en heb er net nog 1 besteld. Super handig ding.

He, dat ziet er wel heel handig uit en niet duur! Ik denk dat ik er ook 1 bestel, thanks voor de link!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 10:55

MarjanB schreef:
Lijkt me ook handig in de tuin met snoeien enz

Ja ook zeker met dat zeil er op. Ik heb 'm nu voor het jkk een aantal keer gebruikt. Makkelijker dan een kruiwagen als je steeds een stukje opschuift qua plek.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 11:18

Ik heb ook al eens naar zo'n karretje gekeken. Het heeft denk ik twee nadelen ten opzichte van een kruiwagen. Ik vermoed dat hij gaat rollen als hij op een helling staat en hij kan niet omhoog de mesthoop op. Verder lijkt het me met mijn pijnlijke lijf wel heel erg prettig.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 11:32

Ja daarom heb ik ‘m ook gekocht. Wij hebben geen hellingen en geen mesthoop of hoge composthoop. Dus ik hoop het daarmee te kunnen doen. En anders is altijd de kruiwagen er nog en kan ik ‘m voor hooi gebruiken. De praktijk moet het nog uitwijzen :D

ricojoreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 12:08

Ik heb hem besteld, wordt ook nog eens gratis thuis bezorgd *\o/*
Nu doe ik hooi en mest in dezelfde kruiwagen, maar wel fijn als dat straks niet meer hoeft, ook handig om prikpaaltjes in te gooien als je een ander stuk gaat afzetten denk ik! Ben erg benieuwd!

Nu de foto's van ons paradijsje, ik sta hier op een pallet op hoogte van de boomtoppen met behulp van de verreiker :+

25 maart
Afbeelding

14 mei
Afbeelding

30 mei na het maaien
Afbeelding