Selka schreef:Jewel is een handige zo te lezen.
Het valt mij echt op hoe graag de paarden buiten staan in allerlei weersomstandigheden. Voel mij schuldig dat ik ze jarenlang 's avonds binnen heb gedaan.
De kleintjes zijn superblij met de houtsnippers. Zij slapen tegenwoordig daar. Alleen de grote blijven in de paddock slapen. Soms doet de Shire een dutje binnen maar hij is de enige.
Ja, inderdaad. Dat heb ik ook. Kom ook veel problemen tegen en vaak is meer buiten de oplossing. Maar mensen hebben het er moeilijker mee dan de paarden. Ik las gister ook weer dat mensen hun paarden lekker binnen hadden gezet en dan de redenen waarom....
Hier blijven de stallen momenteel ook schoon. Ze gaan er echt weleens in staan, maar niet uren. Dus ik snap dat mensen denken dat een paard op stal wil. Ze willen er alleen ook weer uit kunnen.
Toen mn merrie bij ons terugkwam was ze bijna 20 en erg verwaarloosd. Broodmager en als ze uit stal kwam, dikke benen, stijf etc. Nu is ze 26 en soepel.
Haar zoon had vorig jaar echt teveel moeite. De eerste winter bij ons had hij al een deken op en was erg dik. Had wat problemen, dus moest echt tijd krijgen. In de zomer zag je ook dat hij nog steeds moest wennen na jaren stal en beperkt buiten, veel muesli etc.
Geprobeerd deken af te laten, maar hij viel af en had beginnend rainrot.
Hield dit jaar echt mn hart vast, maar het ging al sinds de winter heel goed. Haalde toen ook steeds overdag deken af en hij begon alles wat te snappen. Is ontzettend klef naar zijn moeder.
Najaar leek hij een dip te krijgen, maar voerde bietenpulp en wiesencobs bij en op tijd alles opgevangen. Nu staat hij gewoon zichzelf te zijn en ziet er goed uit.
Hij is alleen niet zo smerig als de rest. Zijn moeder is zo een mooie merrie, maar echt een varken.......
Mijn New Forest heeft altijd op stal gestaan ook, maar als ik die nu even opsluit, wordt hij echt vervelend. Is ook de enige die dat niet meer trekt en ook amper nog een stal in gaat.
De merrie vindt het ook echt vervelend en roept de anderen dan. Haar zoon komt dan voor de stal staan en hangt zijn hoofd door de opening. Die gaat echt niet weg als zijn moeder zegt dat hij bij haar moet blijven.
Hangen die houtsnippers niet onwijs in de manen en staarten??? Wij hebben een soort stof in de bak. Meeste hebben we eruit gehaald, want was waardeloos en konden ook niet de bak trekken. Maar het blijft heel erg in de staart en manen zitten. Waren echt draadjes.