Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Fabster

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 21:45

Wel mooi filmpje vh symposium. Niet geschikt voor Caj. Die heeft nogal losse achterbenen naar elk paard wat niet haar vriend is (en ze heeft maar 1 vriend. De rest in de kudde moet ook opzouten := )

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 21:45

lizy29 schreef:
Marloes mooie kans toch juist. Kan airnt je het vertrouwen geven buiten te rijden <<)

Uh, weet niet of dat een succes wordt. Ik heb al 3 jaar lang niet meer buiten gereden en vind het rondje uitstappen over de parkeerplaats om de trailer al een drama.
Maar wie weet, ooit :+

En het ergste is nog dat ik een braaf buitenrijdpaard heb dat niet eens opkijkt van een tractor/vrachtwagen whatever. Maar betonnen palen en zebrastrepen vind ie spannend, daar kijkt ie op, en dan durf ik al helemaal niet meer...

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 21:50

Ben je ooit gevallen dan?

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 21:55

Fabster schreef:
Ben je ooit gevallen dan?

Wel meer dan eens... Twee keer in een half jaar tijd waarbij ik beide keren mijn ruggenwervels gekneusd heb. Daarna nog een keer buiten en nog een keer tijdens een les waarna ik 45 minuten lang een paniekaanval heb gehad. Vervolgens ruim een half jaar tot een jaar geduurd voordat ik weer alleen durfde te rijden in een bak maar op verplaatsing durfde ik niet meer. Dat moet ik nu wel doen om te kunnen rijden en rijd op twee locaties en in meerdere bakken maar durf het eigenlijk niet meer buiten te gaan proberen. Ben veel te bang dat het weer verkeerd gaat en ik weer van vooraf aan kan beginnen, en ik weet niet of ik dat nog een keer kan. Nu nog steeds last van mijn angst al gaat het redelijk de laatste tijd.

Wandelen aan de hand buiten maakt mij allemaal niet uit, zolang ik er maar niet op hoef. Tussen een aantal van die vallen in ook nog een week een trektocht in IJsland gemaakt, maar dat was anders om de een of andere reden.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 22:02

Voor mij is het 4.5 u rijden maar die knol van mij krijg ik toch niet op een trailer hahah.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 22:14

Snap wat je bedoelt hoor Marloes. Op m'n eigen paard op buitenrit is spannend en een week trektocht op een vreemd paard doe ik zonder problemen. Slaat echt nergens op :=

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 22:20

lizy29 schreef:
Snap wat je bedoelt hoor Marloes. Op m'n eigen paard op buitenrit is spannend en een week trektocht op een vreemd paard doe ik zonder problemen. Slaat echt nergens op :=

Inderdaad, bizar he?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 22:35

Ja hoor lizzy, ik ben Een happy single, maar zelfs ik zou mij bijna gaan scheren voor de sollicitatie van kasteelvrouwe. ;)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 00:12

Airbagvest aan? Helpt mij in ieder wel. Al is t alleen maar voor tussen mijn oren.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 01:02

Gewoon coaching/les nemen om samen over de angst heen te komen.
Doodzonde anders!

Wie weet...hoop ooit nog eens te trouwen. Echter moet het dan echt de man van mijn dromen zijn.

Lijkt me wel leuk. Kan alleen moeilik weg ivm de dieren en kids.

Airnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 01:23

ik ga nògal een druk jaar tegemoed, maar ik vind het wel een heel leuk idee, dus als er een paar serieuze interessenten zijn dan kan ik eens kijken wat we kunnen regelen. :)

datum wordt nogal belangrijk.

zou natuurlijk wel leuk zijn als de danszaal al af zou zijn, dan kunnen we er nog een gala-dans-avondje aan vast hangen :)

naja, Tango argentino, dan, voor de rest kan ik niet dansen.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 01:29

Fabster schreef:
Airbagvest aan? Helpt mij in ieder wel. Al is t alleen maar voor tussen mijn oren.

Ik rijd al met een airbagvest aan en ik heb al voor vele euro’s les/begeleiding erin zitten...

Anyway, hier aan het hopen dat de droge middag/avond morgen doorgaat. Dan kan ik morgen de slowfeeders voor de wei afmaken zonder nat pak :D

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 01:34

Komt binnen stormen!! DE NIEUWE BANK IS AKKOORD *\%/* na bank 1 afzegging wegens agrarisch stukje nu Hypotheker in de arm de arm genomen en de 19de de sleutel al!!!!! Eindelijk mijn fok merries en veulentjes thuis *\%/*

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 01:45

Gefeliciteerd :) En welkom.

Haha airnt, ik wacht wel een jaartje hoor :P

Mijn bonte bok gaat dus niet door het draad uit onzekerheid, maar gewoon uit eigenzinnigheid {:)-:(
Gelukkig kan ik er stiekem om lachen en valt het tot nu toe allemaal wel mee, maar daar gaat nog wel wat training naar toe dus. Als ik wil dat ze achter een draadje blijft staan, heeft ze dat maar gewoon te doen ~~}>

Airnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 02:00

lizy29 schreef:
Huppelen hier ook nog vrijgezelle vrouwen rond dan?

Ik zie dat het hier vandaan slechts 1164km is. :=

Ja, ik ken dat, ik neem mijn paarden elk jaar naar engeland mee, tot aan het puntje van cornwall.
het is nog een één keer te doen, maar vooral als je een goeie trailer hebt die 100 mag in duitschland

Airnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 02:01

Nicole schreef:
Komt binnen stormen!! DE NIEUWE BANK IS AKKOORD *\%/* na bank 1 afzegging wegens agrarisch stukje nu Hypotheker in de arm de arm genomen en de 19de de sleutel al!!!!! Eindelijk mijn fok merries en veulentjes thuis *\%/*

waaw, gefeliciteerd!

veel plezier met de nieuwe uitdaging

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 07:44

Gefeliciteerd Nicole!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 07:44

Airnt schreef:
ik ga nògal een druk jaar tegemoed, maar ik vind het wel een heel leuk idee, dus als er een paar serieuze interessenten zijn dan kan ik eens kijken wat we kunnen regelen. :)

datum wordt nogal belangrijk.

zou natuurlijk wel leuk zijn als de danszaal al af zou zijn, dan kunnen we er nog een gala-dans-avondje aan vast hangen :)

naja, Tango argentino, dan, voor de rest kan ik niet dansen.

Gala is ook lachen! Tango wordt wel oefenen _O- . Ik zie dat t achter Kassel ligt. Thüringen met trailer ong 6 uur rijden.

Zou t echt leuk vinden, maar hangt hier wel af van datum, plek voor het paard (-zand-paddock) en of er iets anders beschikbaar is dan kiezel/grindpaden.

Maar ik wacht het netjes af :o

Gefeliciteerd, Nicole!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 08:08

*\o/* Gefeliciteerd Nicole!!

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 09:28

Super dat het rond is Nicole, gefeliciteerd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 09:37

Gefeliciteerd Nicole *\o/* *\o/* . En fijn dat je snel de sleutel krijgt! Nog maar 4 nachtjes slapen.....

Een meeting bij Airnt klinkt goed, maar ik blijf lekker in mijn eigen "paleisje". Heb vroeger vaak (wekelijks) trailerritten van 1.5 uur enkele reis gemaakt en ik ga ook nog weleens naar België om bij Antoine de Bodt te trainen, maar ik heb geen zin meer in dergelijke lange ritten. Dus als jullie gaan, veel plezier en ik zal met veel plezier de foto's bekijken en de verhalen lezen ;) .

Hier is het zowaar mooi weer! Droog en heb net heel stiekem even de zon gezien *\%/* . Nu is hij ook weer weg, maar goed. Heb zo meteen les dus ik heb er zin in!

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 09:50

Hallo allemaal,
Mag ik mij hier weer melden? Ik heb een tijd terug mee gelezen, maar door drukte het topic een beetje uit het oog verloren. Inmiddels zitten we weer in rustiger vaarwater, en kom ik graag weer wat actiever meepraten :)

Wat een prachtige plek heb je daar Airnt!

De afgelopen pagina's zag ik vooral nattigheid. Hier begint het nu wat op te drogen, er staat eigenlijk nog maar een grote plas op de paddock, verder is het redelijk droog.

Gefeliciteerd Nicole! En al snel de sleutel dus! Moet er veel gebeuren?

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 11:47

Dank je wel iedereen!! *\o/*

BernetteO schreef:
Hallo allemaal,
Mag ik mij hier weer melden? Ik heb een tijd terug mee gelezen, maar door drukte het topic een beetje uit het oog verloren. Inmiddels zitten we weer in rustiger vaarwater, en kom ik graag weer wat actiever meepraten :)

Wat een prachtige plek heb je daar Airnt!

De afgelopen pagina's zag ik vooral nattigheid. Hier begint het nu wat op te drogen, er staat eigenlijk nog maar een grote plas op de paddock, verder is het redelijk droog.

Gefeliciteerd Nicole! En al snel de sleutel dus! Moet er veel gebeuren?

Het huis is in principe gewoon netjes en je zou er zo in kunnen maarja ik wil het wel naar mijn smaak hebben :)) Stallen staan er 4 daar wil ik eigenlijk 2 merrie boksen van maken en willen de bak paddock en tuin nog aan pakken maar de tuin kan richting de zomer. Verder thuis een verfje misschien andere vloer, deuren en ik wil heel graag een nieuwe keuken daar ben ik vriendlief nog mee aan het overhalen O:) O:)

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 11:48

Nu begint het hele lijstje wat moet ik allemaal hebben kwa basis dingen voor paarden aan huis *\o/* ik heb altijd op een doe het zelf stal gestaan maar nu alles zo aanschaffen ga ik zeker dingen vergeten. Iemand een hand lijstje?

Ik wil graag roosters neerleggen voor de paddock en deel in de paddock + ingang weilanden zodat dat niet direct stuk gelopen word als net is iemand ervaring daar mee?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 14:02

Nicole schreef:
Nu begint het hele lijstje wat moet ik allemaal hebben kwa basis dingen voor paarden aan huis *\o/* ik heb altijd op een doe het zelf stal gestaan maar nu alles zo aanschaffen ga ik zeker dingen vergeten. Iemand een hand lijstje?

Kruiwagen
schep
riek
bezem
emmers
voertonnen
Voer je uit netten?
stroomapparaat?