Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 12:38

wat zijn die uilen toch prachtige vogels!

Zou het niet hinderen dat jullie de kleintjes nu aangeraakt hebben? Worden ze dan nog geaccepteerd door hun ouders?

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 13:06

Donja schreef:
volgens mij kan je korting krijgen als je lid bent van de anwb ;)

Ja klopt, maar die korting geldt ongeveer overal. 26,50 voor volwassenen

Jenny_S

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 13:25

abby: komt vast goed. ik heb 1.5 jaar lopen klote met mijn fries...

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 13:55

Ik ga toch kijken voor een vliegen rij deken. Nu twijfel ik. Meeste dekens liggen niet fijn op een pre. Kort en breed en nek. Alleen het merk nika tot nu toe. Daar is 1 uitrijmodel rond de 50- of is een goedkopere nierdeken ook voldoende omdat je de dazen op de hals ziet en kapot kan slaan?

Abby. Zoveel hebben jullie nog niet gereden. Een project paard is het voor zover ik zo hoor zeker niet. Denk eerder de combi grenzen opzoeken en onervaren ruiter. Met een ander paard loopt je vermoedelijk ook tegen problemen aan. Je hebt haar pas net volhouden! En paard is geen fiets daar heb je altijd werk aan.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 14:02

abby ik vrees dat je zelfs problemen zou krijgen met mijn doodbrave buitenrij paarden.
Zogauw een ruiter onzeker wordt om wat voor reden dan ook, gaat een paard reageren, een dominante neemt de leiding over en gaat met je aan de haal en een timidere wordt ook onzeker.

Je hebt volgens mij een heel braaf paard maar moet zelf leiding durven nemen.
Uit je laatste post begrijp ik dat je paard de klik al heeft met je, nu jij nog met het paard.

Ik kan bij een vriendin hooi kopen tegen 2 euro de pak a 15 kilo. moet er wel een aanhanger voor huren en 150 km voor rijden maar ik denk dat ik dan nog steeds redelijk goedkoop uit ben en heel mooi eiffelhooi heb.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 14:07

hmmm ik wilde vanmiddag leuke dingen gaan doen met de kinderen. Gaat het hier in eens te keer? Gieten en onweren en als ik buienradar mag geloven komt er nog meer. Dan gaat mijn ritje in de bak vanavond ook niet door denk ik.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 14:17

Spatter dat is niet duur!
Regen? Hier erg benauwd maar droog hoop dat het straks droog is zodat je nog kan rijden

Ik ben net buiten geweest met een ander jonkie erbij. Iets langer ohz maar onzekerder. Mijne grotendeels voorop. Ging super. Beetje bij beetje komen wij steeds verder. Het is een Mega macho maar ook een held op sokken. Echte spaanse vent. ..

Waaslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 14:20

@Nikita ik heb een busse uitrijdeken gekocht voor mijn tinker, bevalt erg goed en maar 35 euro!

hier aan het pakken om een weekje op reis te gaan met de kids, pff wat ga ik mij zorgen maken om mijn paardje! buurvrouw komt wel 3 keer per dag om te verzorgen maar is niet echt paarden gewoon

hebben ook 3 Maine Coon poezen en nu is er 1 al twee dagen weg :-( een mooie blauw gemarmerde, dikke vriend van de kinderen wordt dit weekend 1 jaar. Vrees ergens verongelukt door de vele maaimachines :-(

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 14:25

tx jongens, jullie zijn lief :*

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 15:40

Wat leuk, ik heb hier ook Maine Coons rondlopen :D Maar vervelend dat je er 1 kwijt bent.. Hoop dat ze terug komt!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 17:08

Hier zijn de buren weer op vakantie, vorig jaar na mijn geklaag over het jaar daarvoor hadden ze de hond mee genomen, dit jaar zit het beest weer alleen te kijken....

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 17:10

Hond alleen thuis laten als je op vakantie bent? Ik bedoel... hoe dan?
Ik heb in het verleden ook wel eens vakanties gehad, waarbij ik hondlief niet mee wilde nemen. Dan ging hij naar pension, prachtig vond hij het daar.

Waaslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 17:34

hier gaan de honden mee, 4 kinderen en 2 belgische herders, pff wordt een volksverhuis. Jammer dat je paarden nie zo makkelijk mee kan nemen :-) :-)

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 18:02

Terrein afsluiten, grote emmer water en grote zak met brokken en klaar zijn we, spullen in de auto en vertrekken maar Chasey. De hond is al wel gewend dat hij zelf zijn brok kan pakken wanneer hij dat wil, ze zijn gewoon enorm makkelijk.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 18:06

Pff raar verhaal over die hond!
Onze hond gaat ook niet mee maar gaat dan na boederij, opvang vond ie altijd geweldig, alleen laatste keer had die bijna zich dood gegeten..

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 18:06

meggiemeg schreef:
Terrein afsluiten, grote emmer water en grote zak met brokken en klaar zijn we, spullen in de auto en vertrekken maar Chasey. De hond is al wel gewend dat hij zelf zijn brok kan pakken wanneer hij dat wil, ze zijn gewoon enorm makkelijk.

:? rare gang van zaken, het dier moet maar eens iets voorhebben...

Onze honden gaan gewoon mee, dit jaar gaat ons fretje ook mee O:)

Waaslander: hopelijk je kat snel terug... al briefjes opgehangen?

Gisteren nog fijn gereden met mijn ijslandse dame, ze gaat zo goed tegenwoordig. Al een pak gespierder en stabieler, haar tölt is ook veel krachtiger geworden, echt een plezier om mee te rijden :)

Afbeelding

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 18:18

Hier blijven de honden thuis maar is er altijd iemand die ze komt verzorgen en de laatste jaren blijft een van de kinderen thuis om ze te verzorgen.

Net lekker gelest :):)
Er dreigde steeds een bui met regen maar hij ging mooi langsaf.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 18:24

Hond gaat naar mijn ouders paarden de pension klant en mss moeder of vriendin Als extra hulp. Katten kippen en konijn overburen of moeder. Altijd hoop geregel zo

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 18:27

Dit jaar komt mijn vriendin vakantie vieren hier in huis met haar gezin als wij gaan.. Zij kan dan lekker rijden en doen en hoeft geen camping te boeken.. en wij kunnen lekker onbezorgd weg :D

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 18:50

Hier blijven de honden (katten, kippen, konijn, etc en paarden natuurlijk) gewoon thuis, soms gaat er 1 mee.. maar wij moeten toch iemand hebben die hier 24 uur p/d aanwezig is ivm het pension, dat ze de eigen dieren er dan bij doet.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 20:30

Abby, komt goed hoor. Geen enkel paard doet t gewoon.

Honden gaan hier ook mee op vakantie. En zo niet, dan zijn mijn ouders in mijn huis om voor de paarden en poezen te zorgen.

Vandaag gereden met een vriendin. Een nieuwe route. Hopeloos verdwaald. Ze hadden overal het bos afgesloten, zodat echt alleen wandelaars er door konden. Begon het nog te hozen en te onweren ook. Dat vind ik toch minder, als ik buiten rij. Gelukkig kwam de man van mijn vriendin ons redden met d fieys. En dan heb ik ineens wel een heel braaf pasrd, waar ik achterstevoren op kan zitten :D . zij voelt zich ook gered, als er iemand met de fiets mee rijdt := . Was een rondje van 15 km. Wij hebben er 23 over gedaan... <<)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 20:32

Jenny_S schreef:
fabster: dat zadeltje ziet er aangenaam uit. wat is dat?.

Het is een Ghost. En inderdaad, ik ben zéér groot fan! Hij is heerlijk!

Waaslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 21:18

poes nog niet terrecht :-( is gechipt dus in principe komt die wel terecht als iemand hem vindt maar ja is een raskat dus als iemand hem bewust wil houden gaat die niet naar de DA om chip te lezen... ik vrees dat we hem niet meer terug zien :-( was de lieveling van mijn zoontje Afbeelding

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 21:22

Waaslander Hopen dat de kat toch snel terug komt. Sterke

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 21:27

Hoop ik ook. Ik ben 1 kat kwijt geraakt. Vreselijk als je niet weet wat er is gebeurd.