Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
kvulden schreef:Afgelopen week was het even heel spannend met mijn kwpn-er van 21 jaar. Ik had haar net gevoerd en zag haar iets later ongemakkelijk in de bak staan. Toch even kijken en ze spuugde steeds. Een jaar ofc2 geleden had ze zich verslikt in water en deed ze dit ook. Duurde even, maar dan is het weer klaar. Maar ik dacht gelijk dit is erger. Heel even in de gaten gehouden en toen de DA gebeld met het vermoeden slokdarm verstopping. Ik had bij het voer gekeken en dat lag er vrijwel allemaal nog. Moest het 2 uurtjes aankijken. Ben niet van haar zij geweken. Vond het heel eng. Na ruim een uur ging ze liggen en begon ze te schokken. Ik ben er heen gerend. Ik dacht die is dood. Ze lag net open mond in het zand enbtoenbik haar bij het halster pakje hing haar hoofd er helemaal in. Pfff hart in mijn keel en prikken de ogen. Ik heb haar een klap of een paar gegeven en haar geroepen en in een schrok ze en kwam weer bij. Direct de DA gebeld of die direct kon komen omdat ze KO ging. Ze kreeg een spier ontspanner en normaal moet ze dan nog staan tot de volgende dag maar naar verder onderzoek zat haar slokdarm wel voor 30cm vol en zijn we gelijk begonben met spoelen. Pffff. Daarna voor de zekerheid een antibiotica. En gelukkig huppeld ze nu weer lekker buiten. Maar wat een schrik. Het was wel haar eigen voor. 1x een zak bij deze welkoop gehaald omdat ik niet genoeg had. Maar dat moet niet uitmaken. Ik vond hey wel erg eng haar weer te voeren, maar ja zonder voer gaat ook niet natuurlijk.