Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Josien_

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 16:53

Ik heb inmiddels een zadelkast via marktplaats, maar nu hij in gebruik is merk ik toch dat er wat zaken zijn die ik aan wil passen. Bijvoorbeeld redelijk wat kieren tussen de deuren/planken etc. waardoor de kast niet volledig dicht is.
Iemand tips hoe je dit aan kunt pakken?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 16:57

Kleine stripjes hardhout of aluminium tussen de scharnierende delen schroeven/plakken en als er ook kieren tussen de planken van zijkant, -deur, of achterkant zitten kun je hier dun plaatmateriaal overheen doen of smalle latjes over de kieren lijmen.

Perryx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 15:37

Waar kun je zo'n rekje kopen voor je dekjes? Iemand een linkje ?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 15:58

Is van de Ikea
Staat wel veel op marktplaats

Perryx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 17:40

Ja maar hoe heet zoiets ik kan het nergens vinden op de site ? Kun je mij een linkje sturen ?

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 18:17

Ikea heeft ze niet meer volgens mij.

zoek op marktplaats naar broekenrek ikea

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 22:06

Broekhanger van de ikea, ik mocht er 2 ophalen gratis bij iemand maar dat bleken de nieuwe al te zijn.. heb ze wel liggen maar gebruik ze dus niet, passen geen dekjes op :+

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 10:25

Hebben jullie tips om de achterwand van de kast te verstevigen voor de zadelsteun?
Heb deze er nu nog niet in, maar wil dit wel erin gaan maken maar wil wel zorgen dat alles netjes en stevig is.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 10:42

Hoe ziet de kast er uit, dat maakt nl uit in de manier waarop je hem kunt verstevigen :)

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 11:53

Het is een vrij simpele houten kast.

Afbeelding
De steun moet tegen de achterwand komen waar de witte voerton staat.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 12:30

In dat geval zou ik een plank nemen die even breed is als de latjes van de kooikonstruktie en de hoogte iets meer als de zadelsteunbevestiging. Deze plank hoeft niet dik te zijn, want tussen deze plank en de achterwand zou ik waar je het zadel wilt hebben een plank met de dikte van de kooikonstruktie de tussenruimte laten opvullen. De brede plank schroef je vast aan de zijkanten en de tussenplank zet je door-en door met bouten/moeren vast tegelijk met je zadelsteun.

Afbeelding

JustMePris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 22:27

Hoii! Ik wil binnenkort een nieuwe kast kopen. Helaas moet deze wel echt buiten staan (volledig buiten, geen afdak)

Dus ik zit een beetje internet rond te scrollen maar er is best veel. Ook best veel voor hoge prijzen..

Hebben jullie tips voor kasten/tuinhuisjes oid voor een wat lager/acceptabel budget? Hoeft niet goedkoop maar ik wil ook zeker geen hoofdprijs betalen..

Marktplaats vind ik ook weinig of ik weet gewoon niet hoe ik moet zoeken..

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 23:43

Hoe groot moet het zijn? Hornbach heeft mooie tuinkasten. Offe een fietsgarage?

JustMePris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 23:59

Het liefste heb ik een kast rond/vanaf deze maten:
88x76x175
Het allerliefste van hout.

Een fijne indeling waar er zat ruimte is om mentuig op te hangen is fijn, of evt geen planken ect en dat we dit zelf kunnen indelen is ook prima.

Alle tips zijn welkom in ieder geval :)

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 00:22

JustMePris schreef:
Het liefste heb ik een kast rond/vanaf deze maten:
88x76x175
Het allerliefste van hout.

Een fijne indeling waar er zat ruimte is om mentuig op te hangen is fijn, of evt geen planken ect en dat we dit zelf kunnen indelen is ook prima.

Alle tips zijn welkom in ieder geval :)

Qua zoektermen zou ik gaan voor de volgende;
- Keter (merk kunststof tuinkasten die veel worden verkocht)
- tuinkast

Hou er wel rekening mee dat met jou formaat er niet veel te kiezen valt, vaak zijn die kunststof kasten groter.
En anders wordt het maatwerk maar dat gaat vaak niet samen met de wens betaalbaar :')

JustMePris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 06:46

Het hoeft ook niet precies rond die maten te zitten. Maar zo heb je een idee. Deze maten heb ik van een tuinkast van vidaxl maar wil meer opties verkennen.

En idd maatwerk word te gek. Kwam er pas een tegen voor €950. Snap niet dat mensen dat uitgeven voor zo'n kast haha. :)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-24 20:20

Zijn er menners in dit topic die veel schoft onderleggers hebben? Ik ben heel benieuwd hoe jullie die in jullie zadelkast organiseren :) Ik heb al gedacht aan een touwtje aan de binnenkant van de deur om ze omheen te hangen zoals bij dekens, maar ben nog niet helemaal overtuigd.

LisaaSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 19:27

Ik ben al even door het topic gaan zoeken Maar ik kwam er niet uit . Kan iemand mij misschien vertellen hoe diep een kast minimaal moet zijn voor een dressuur zadel ?

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 19:55

LisaaSophie schreef:
Ik ben al even door het topic gaan zoeken Maar ik kwam er niet uit . Kan iemand mij misschien vertellen hoe diep een kast minimaal moet zijn voor een dressuur zadel ?

Zeker 60, maar echt om het lekker makkelijk met ruimte voor je hoofdstellen etc te houden én de kans op beschadiging minimaal te houden zou ik zelf altijd voor 70 gaan

LisaaSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 08:42

dieseltje09 schreef:
LisaaSophie schreef:

Zeker 60, maar echt om het lekker makkelijk met ruimte voor je hoofdstellen etc te houden én de kans op beschadiging minimaal te houden zou ik zelf altijd voor 70 gaan

Aah! Top! Dankjewel

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 20:18

Omdat ik van stal verhuis ook opzoek naar een nieuwe zadel kast

Iemand toevallig leuke voorbeelden van kasten die maximaal 90 breed zijn maar wel 180 hoog

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 07:14

Ik stop eind dit jaar met stal, en verhuis mijn paarden naar een hele fijne stal. De kastjes zijn echter heel klein, dus dat wordt huilen. Nu mogen er wat spulletjes op zolder daar, en mijn trailer staat daar. Echter gebruik ik die met regelmaat, en als ik daar wat in opsla wil ik het er dus makkelijk uit kunnen halen. Een concourskast zou ideaal zijn, maar onbetaalbaar. Heeft iemand van jullie een idee?

Hatikvah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 09:10

Utixo schreef:
Ik stop eind dit jaar met stal, en verhuis mijn paarden naar een hele fijne stal. De kastjes zijn echter heel klein, dus dat wordt huilen. Nu mogen er wat spulletjes op zolder daar, en mijn trailer staat daar. Echter gebruik ik die met regelmaat, en als ik daar wat in opsla wil ik het er dus makkelijk uit kunnen halen. Een concourskast zou ideaal zijn, maar onbetaalbaar. Heeft iemand van jullie een idee?

Zelf een kast maken op wielen, zodat je hem makkelijk in en uit je trailer kan halen?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 09:12

@Utixo: koop een 2e hands keukenkastje oid en zet er wielen onder (Action heeft voordelige wielen van 15 cm hoog). Zet aan één kant een 'dekenrek'/handoekstang om hem makkelijk te verplaatsen.

Equipro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 15:41

Ik heb een tweedehands Zarges kast omgebouwd tot concourkast. Helaas zijn die nu ook tweedehands best prijzig, maar ik had hem toen voor 2 tientjes