Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Dais_ schreef:Ik ben wellicht niet de juiste persoon om advies van aan te nemen. Ik heb zo'n 10 pensionstallen gehad met mijn paarden en uiteindelijk was het ook mijn motivatie om ze aan huis te zetten, want ik werd echt radeloos. Het was echt overal wel wat!
Slechte omheiningen, mestwater en gevaarlijke ondergronden zou voor mij absoluut een reden zijn geweest om te verhuizen.
LN, ik vind jouw plekje dan wel weer goedkoop voor wat je allemaal doet.
Wij hebben trouwens wel modder. Wij zitten op zware klei.
)
Echt traumatisch voor zo'n beestje.
, ja 2x per dag gooiden ze door mji klaargelegde netten hooi erin.
.
maar laatste is met 2 fjorden die op gras grasmaaiers op moeten geen straf, kost uiteraard wel extra geld, want moet hele jaar hooi kopen. 1 paard eet ca 150 euro hooi per maand. De 2 jarige wordt omdat het arm hooi is vrji veel duur voer ingeschat en de oudere krjigt vitaminebrok/ balancer met beetje muesli.
.
dus dat probleem viel af. Karin_deB schreef:Geniet van je dagen weg boemel!
Vandaag is dag 2, mn hele lijf doet pijn. Mn geheugen is een gatenkaas. Ik vindt het zo naar dat ik mij niks kan herinneren.
Zo vreselijk ook voor mn dochter dat ze er alleen voor stond.
Ik heb blijkbaar wel nog mn schoonmoeder gebeld om mn dochter op te halen en mn buurman om mn paard te zoeken (die was weggerend) maar ik heb hier zelf 0 herinneringen aan.
Gelukkig heb ik de meeste schade. Paard is helemaal oke (is dat vet toch nog ergens goed voor).
Dochter paar blauwe plekken en wat stram. Ze durft mij inmiddels weer aan te kijken en ze praat er veel over (goedzo, dat stimuleren we alleen maar). Ze vindt het moeilijk dat er zoveel aandacht naar mij ging, heel knap dat ze dit benoemt. Zij is natuurlijk enorm geschrokken maar was niet ernstig gewond, maar heeft alles wel veel bewuster meegemaakt dan ik.
Vandaag hoef ik gelukkig niets behalve even de beesten voeren zo.
Kinderen en hond zijn bij opa en oma en een vriendin komt heel lief uitmesten enzo (uur rijden voor haar)
Ondanks de rotsituatie wel fijn om te zien/weten hoeveel mensen te hulp schieten en hoe snel de tamtam van nieuws gaat maar op een goede manier
.
Dat voelt veilig
_Lorette_ schreef:Dat klinkt pittig!![]()
Wij hebben echt zoveel mazzel met de meiden op stal. Die wil iedereen wel hebben. Hartstikke lief, netjes, brave paarden, top in de communicatie en heel serieus bezig met welzijn. Helemaal top. En dan vond ik vandaag ook nog superlieve cadeaupakketten onder het kerstboompje in de zadelkamer.Zelfs met een oppas-voucher erbij voor als ik een momentje voor mezelf wilde of even lekker met paard bezig wilde zijn. Hou op met me, ik ga nog huilen.
boemel schreef:Ja heerlijk hè die weersvoorspelling
Iets minder heerlijk deze morgen [ Afbeelding ]
Ik denk dat Ice een wc wil![]()
Mikken kan ze wel.
Er daarna lekker op gaan slapen ook
Ideaal toch , zo bakkie ommikken in de kruiwagen haha kiko schreef:Het was echt heel erg koud.. en was dus goed bevroren na een rit van bijna 2 uur.. maar het was wel erg leuk!
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Balen dat de voorbumper te laag was.. hopelijk vinden jullie snel iets anders.
Wij krijgen 8 januari onze nieuwe auto. Kan ik mooi in de weekenden de auto van mijn vriend meenemen als ik met de trailer op pad moet want hij heeft dan ook een trekhaak.

Lys_PPA schreef:Ik heb zelden de aanhanger niet kunnen legen, er is of genoeg warmte in de mest. Of de mestballen zijn net knikkers en dan gaat het ook vrij makkelijk.
Picasso zn wond is gaan ontsteken, vandaag dik been en de dierenarts weer op visite voor antibiotica, pijnstillers en ontstekingsremmers
Malenka schreef:Ik weet niet zo goed waar ik terecht moet... Jullie kennen mijn situatie denk ik het beste.
1 oktober heb ik Nilay in laten slapen en Roos naar een pension plekje verhuisd. De eigenaresse is een super lieve jonge meid, ze denkt heel erg mee. En Roos heeft het in de kudde volgens mij ook goed naar haar zin. Zo goed dat ik denk dat ze beter in een kleine kudde in pension kan staan en ik haar niet meer naar huis haal.
Maar ik zit wel echt heel erg met een paar dingen en dan merk je toch weer hoe in pension staan ook echt niet ideaal is. Want ik heb niks meer te zeggen over de accomodatie en het ruwvoer.
Toen we hier heen gingen gaven ze aan weinig problemen met modder te hebben tot nu toe en ook het een en ander te gaan verbeteren aan bodem en omheiningen. Dus ik was heel positief. Maar inmiddels is er ontzettend veel modder. Met de laatste dagen vorst is dat dus ook een enorm rots landschap. Roos wil er eigenlijk niet lopen en zit daardoor slechter in haar vel. Ik heb ze mijn mud control platen tegen een hele lage prijs aangeboden met de mogelijkheid het te ruilen tegen stalling waardoor ze geen grote uitgave in 1 keer hebben. Maar ze gaven aan al andere paddockrasters te kopen... En een paar dagen terug zag ik wat dat was. Een enorme wagen vol met kunstof pallets. Al flink doorgezakt, afgebroken stukken etc. ze gaan ze ingraven en afvullen met zand... Maar het zit me niet lekker. Het voelt als gokken met de gezondheid van mijn paard. En daarnaast repareren ze de omheining niet als die stuk gaat. Vooral omdat ze hem helemaal gaan vervangen. Maar dat duurt nog wel even... En in de tussentijd hangen er stukken hout en zijn er her en der strotouwtjes en een longeerlijn gespannen om de paarden achter te houden.
Bovendien heeft Roos al de hele tijd last van mest water (ik dacht eerst door stress van het verhuizen) maar zij zeggen gezonde mest te zien en zien het dus niet. (Staart en benen zijn er nat en zwart van). Dan vraag ik me af wat ze nog meer over het hoofd zullen zien.
Ik weet gewoon even niet meer zo goed wat ik moet. Ik geloof echt in de goede intenties en dat ze uiteindelijk op hun manier de boel opknappen. Maar in de tussentijd is het niet veilig en ik heb geen uitzicht op wanneer het dat wel is. Ik wil Roos alleen liever niet weer verhuizen want ik weet wat een enorme impact dat op een paard heeft.
(Ik betaal €350,- voor een paddock, schuilstalletje, zo goed als onbeperkt ruwvoer, veel rust, maar 1 voerbeurt per week te doen door mij, veel begrip voor als ik niet kan door mijn gezondheid, een grondwerk piste, geen enkele luxe voor mezelf ook geen wc oid, eigenlijk alleen met daglicht toegankelijk, dicht bij ruiterpaden).
Sorry voor dit hele lange verhaal dat hier eigenlijk niet hoort... Maar ik weet het dus even niet meer en ben aan het malen.
Dat is de moeilijkheid als je ze niet meer aan huis hebt en dat wel gewend ben geweest. 
) en moet bekennen .. alles staat inmiddels savonds klaar om naar binnen te gaan zonder morren. Zapje schreef:Mistig hier vandaag, drenthe. Iemand komen kijken bij de 2,5 jarige. Na oud en nieuw maar een adv maken, ik heb weer meer paarden dan ik kwa werk aan kan (5). Het lukt wel, maar vind het wel zwaar/kost veel tijd elk dag. "Minder paarden" is een moeilijk voornemen, ze zijn allemaal zo leuk... Ik verkoop wel eens wat maar fok en/of koop er steeds weer nieuwe bij. In het voorjaar hoop ik ook weer een merrie te dekken. Ik begrijp hoe tegenstrijdig dit klinkt

OneLiner schreef:Ik meld me ook voorzichtig en zal de komende tijd meelezen.
Ik ben recent verhuisd naar een vrijstaand huis met een flink stuk grond. Nu was het niet de intentie om mijn paarden aan huis te zetten maar er zijn bar weinig pensionplekken in de buurt en wat er is zit vol of is niet wat ik zoek (paarden komen winterdag niet buiten en zomers maar 3 uur, en heel weinig stro en slechte kwaliteit hooi) dus sta nu noodgedwongen ver van huis en merk dat de reistijd me steeds meer opbreekt.
Dus steeds vaker spookt het door mijn hoofd om de tuin op de schop te laten nemen want de ruimte is er toch, maar van een volpension naar alles in eigen beheer is best een hele stap.
Daarnaast zit ik met zoveel praktische vragen dat ik met een aantal buren heb afgesproken om bij hun te komen kijken en mijn vragen te stellen, en om tijdens hun vakantie op de paarden te passen om te zien hoe alles in zijn werk gaat, hoeveel tijd het kost en of dat zou passen.
Mijn man vindt niet kunnen vinden van een geschikte pensionplek geen goede reden om dan maar alles thuis aan te laten leggen, maar ik hoop hem uiteindelijk te kunnen overtuigen als ik zelf zeker weet dat ik het ook echt wat vind. Het is nogal een investering natuurlijk.
Ik ben ook wel benieuwd aan de mensen die zelf alles hebben laten aanleggen; was dit het waard? Of zouden jullie dit geen tweede keer doen?
) maar ik heb het er 100% voor over.
Voor 200 euro zou ik er alleen op hooi/strooisel/krachtvoer al bij in schieten...