[FOTO]Show je paddock paradise!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 22:25

Ik heb sinds deze maand zo’n hayhoops hangen en echt ideaal! En qua prijs met PaardEerlijk net goedkoper dan zo’n bak, plus als het leeg is neemt het ook geen ruimte in.
https://instagram.com/p/CdQY2DOI2W4/

pol013

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 09:34

Die lijkt me erg handig ethelate! Kan die ook tegen paarden die hard trekken aan het net?

De standaard hooinetten sneuvelen hier best snel. Dus dan zou ik wel even moeten zoeken naar een fatsoenlijk net voor eromheen.

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 10:18

Ir111 schreef:
Heb jij die van Nedlandic?

Ze staan eigenlijk nooit langer dan 2 uur binnen (wachten op de DA bv). Ik stop m niet vol tot rand dus ik hoop dat het dan goed gaat. :+

Ja ik heb inderdaad die van Nedlandic. Kan straks wel een foto maken? Of morgenochtend, een beetje het “after effect”.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 17:55

Ik volg jullie topic al heel lang met veel plezier en toch wel enige jaloezie. :=
Maar... Als alles doorgaat, beschik ik over niet al te lange tijd over een plekje waar ik een eigen pp'tje kan starten!
Ik ga dus lekker allerlei tips hier lezen.
Overigens heb ik via via een tip gekregen om nestbare pallets te gebruiken in de paddocks om het droog te houden. Ik ben er nog niet 100% uit, omdat ik ze eigenlijk niet stevig genoeg vind, maar ik moet even zien hoe het houdt als er meer zand op ligt.
Ze zijn in ieder geval goedkoper dan de biggenroosters of paddockroosters.

Als ik meer weet, wil ik hier ook foto's gaan plaatsen!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 18:13

Welkom hier!

Kan jullie camera ook video opnames maken? Ik vind dat zo leuk hè, zeker als ze in een speelse bui zijn :):)

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 18:41

pol013 schreef:
Die lijkt me erg handig ethelate! Kan die ook tegen paarden die hard trekken aan het net?

De standaard hooinetten sneuvelen hier best snel. Dus dan zou ik wel even moeten zoeken naar een fatsoenlijk net voor eromheen.

Ik heb geen hele lompe testers, (oke, dit is vragen om, altijd als ik zeg “ze slopen niks” sneuvelt er iets..) maar de beugel zit met 12 schroeven vast. Je kan er zelf elk net in hangen wat je wilt, de beugel wordt zonder net verkocht. Ik heb er een medium net van PaardEerlijk in, Maas 4,5.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 11:22

Voor iedereen die nog een vuil water pomp zoekt, wij hebben die van de Lidl voor €50. En die doet het super!

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 11:58

Afbeelding
Vandaag voor het eerst op de wei <3

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 13:33

Mmmm, bij mij blijft die fructaan steeds hoog.... Ik heb die laminitis app, dus lijkt aardig accuraat.
Maar goed, zelfs een week regen verder blijft het maar hoog. Dus ik blijft piemelig met gras (al staan ze maar een uurtje ofzo), maar het lijkt dus maar niet te stabiliseren......
Zou dat wel kloppen vraag ik me af....

Wie doet daar nog meer neurotisch over? :D

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 13:36

Volgens de media zijn de stortbuien vrijwel nutteloos voor oplossen droogte, omdat het niet opgenomen wordt door de bodem (die slaat dicht), dus dan is het hoge fructaan eigenlijk niet zo gek.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 13:39

tamary schreef:
Volgens de media zijn de stortbuien vrijwel nutteloos voor oplossen droogte, omdat het niet opgenomen wordt door de bodem (die slaat dicht), dus dan is het hoge fructaan eigenlijk niet zo gek.

Ja... ik weet het... toch zie je overduidelijk een groeispurt en is er hier ook wel langduriger milder regen gevallen.... nog steeds niet voldoende trouwens

Misschien maar wachten tot alles in het zaad staat

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 13:45

Voor de droogte is het inderdaad ruim onvoldoende. Maar dan hebben ze het over grondwater/langr termijn.
Voor de Planten voorlopig echter prima. Die hebben er echt wel even flink profijt van. Je ziet het gras hier echt doorgroeien nu. Waar het even leek te Krimpen een week geleden.
Ik hoef niet op fructaan te letten voor mijn paarden. Die kunnen gewoon tegen volle bak gras vreten. Maar heb de indruk dat het nu beter is dan voorheen. Hoeveel beter weet ik niet natuurlijk.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 16:53

Ninx schreef:
Mmmm, bij mij blijft die fructaan steeds hoog.... Ik heb die laminitis app, dus lijkt aardig accuraat.
Maar goed, zelfs een week regen verder blijft het maar hoog. Dus ik blijft piemelig met gras (al staan ze maar een uurtje ofzo), maar het lijkt dus maar niet te stabiliseren......
Zou dat wel kloppen vraag ik me af....

Wie doet daar nog meer neurotisch over? :D

Normaal qua temperatuur moet het meevallen en zeker met een beetje regen erbij, dat is echt groeiweer dus verwacht hierbij geen hoog fructaan

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 18:57

Ik ben wel blij met af en toe een bui. Het gras groeit waar je bij staat. En ook de bloemenstrook op het nieuwe stuk gaat groeien.

De paarden staan hier al een tijdje op de weitjes. Inmiddels staan ze gewoon 24/7 open, maar het zijn snackweitjes, dus ze krijgen ook gewoon nog hooi bijgevoerd. Vandaag weer een nieuw stuk gegeven.
Afbeelding

Op de nieuwe plek zijn we ook weer bezig geweest. De buurman heeft vandaag alle palen op het achterste deel en voor de voerplaatsen geboord. Palen staan er in. Dit weekend afmaken met draad enzo. Maar jeej, dat ging ff snel!
We hebben nu 4 voerplaatsen op de track gemaakt en er komt er sowieso nog 1 bij stal en misschien nog wel 1 op het stuk track dat er nog bij komt.
Heel heel blij mee! :):)

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 07:50

Goed bezig!! Kaat staat alleen nog op de paddock, durf dr niet meer op t gras te zetten. Wel gisteren voor t eerst er even op gezeten en wat gestapt. Pulsatie is redelijk weg, soms voel ik heel iets maar volgens mij is dat ook normaal?

Ze was in elk geval erg blij!
Afbeelding
Afbeelding
Zoveel gras staat er op de track, wacht op de loonwerker om het te laten frezen
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 09:14

Zijn er nog meer mensen die morgen naar Ukie's gaan?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 09:42

Nee, ik wilde wel, maar komt erg slecht uit. Morgen de laatste draden spannen. Volgend weekend jkk uitsteken op dat deel track. En het weekend daarna gaan de paarden al over. Dus heb even een strakke planning komende weekenden :+

miepmier26

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 09:44

Ik ben morgen ook van de partij bij Ukie’s.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 09:45

Succes alvast met je planning dan :D

Ik heb het morgen wel echt iets te druk maar goed :=

miepmier26

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 09:47

Hier ook te druk....2 vrachtwagens zand die morgen op de paddock moeten......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 09:49

Oooh succes! Wij gaan vandaag de loader laten repareren zodat we ook weer verder kunnen met onze zandplannen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 22:14

Het was erg leuk en gezellig bij Marloes zaterdag. Heb lekker geshopt en vandaag ingezaaid en geplant. Ben benieuwd.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 17:49

Wat heb je ingezaaid en geplant?

Hier nog een kleine 2 weken te gaan. Gek hoe je ook ineens klaar kan zijn met alles. En vooral ook blij dat ik straks alleen ben. Geen pensionklanten meer. Gewoon lekker alleen mijn eigen paarden. Zal ook wel een hoop rust geven.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 21:05

Kan ik me zo voorstellen! Al zal het ook weer gek zijn als je dan daadwerkelijk vertrekt...

Wij hebben 2 weken geleden graas ingezaaid (en doorgezaaid). Door de heftige regenval is het zaad op sommige plekken weggespoeld en hebben we samenscholingen van graszaad in de wei... >;) Maar er is ook wat op de goede plek blijven liggen, er komen overal dunne groene flufjes op. :D

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 21:44

Wij hebben een week geleden ingezaaid, gelukkig geen spoelende regen gehad en het begint nu mooi te kiemen. Deze week komen de paddockplaten ook. 3 palets besteld dus 105m2.
Als het gras een keer goed doorkomt kan ik de nieuwe wei gaan omheinen.