Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Selka

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-19 10:19

Hier gaat de grond ook weg tussen de 6-8€ per m2 (Betuwe). Ik ben heel blij met m’n 2.8ha die verkoop ik echt niet.

Hoe was het op de kliniek Karin?

Hier zijn ze nog niet in de rui.

Gisteren kwam er een mevrouw op bezoek die Gentleman geboren heeft zien worden en verzorgd heeft als veulen. Ze is opgegeven en wilde hem nog een keertje zien. Hij herkende haar gewoon! Was heel mooi om te zien.

Vandaag komen er 3 kinderen op bezoek maar als het weer zo blijft is stappen op de shet ook niet leuk.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 10:20

De paarden zijn nog niet aan het ruien, maar de narcissen komen al wel op! Staan nu toch al een cm of 2 boven de grond.

Wat een bijzonder moment Selka <3

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 10:36

Welkom ellen. In welke omgeving zoek je?
Selka wat bijzonder zeg

Hier nog geen paarden in de rui (gelukkig )

Hoop regen gevallen , mijn pad begint nu ook glibberig te worden en Ik moet vandaag of morgen uitmesten en betwijfel of dat nu lukt met een zware aanhanger. De rest van de week heb ik geen tijd meer

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 10:59

Zanzi haart al wat uit ja. Die was vorig jaar ook zo vroeg.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 11:15

Solo verhaart nu al al een beetje, maar die zit er uit als een shetlander (in Oldenburger formaat) zo dik is haar haar.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 11:17

Wat mooi selka!

Hier nog niet in de rui. Cheetah is wel altijd vroeg maar met zijn ppid vind ik hem niet meer zo voorspelbaar. Elevada is volgens mij al lang blij dat ze inmiddels een aardig vachtje heeft dat ze nog niet denkt over verharen :')

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 11:31

Jolynne, gelukkig dat het geen hele negatieve uitslag is. Mijn paardje krijgt ook duivelsklauw (onderhoudsdosis vanwege OC en artrose in beide achterknieen), als jouw pony het langer moet gebruiken zou ik eens kijken naar de website van Pit&Pit. Die bieden gemalen duivelsklauw voor een hele gunstige prijs. Ik ben van de 'paardenvariant' overgestapt naar die en zie geen verschil in resultaat.

Welkom nieuwe 'paard-aan-huis mensen'! Ik heb in de tijd dat ik nu meelees hier (paar maanden) echt al heel veel nuttige informatie langs zien komen :j .

Hier nog een week voordat wij over gaan en nog drie weken tot de paarden (pony's eigenlijk) komen. *\o/* *\o/* .

Gisteren bij iemand uit de buurt 80 kleine baaltjes hooi over kunnen nemen. Super mooi spul van zijn eigen wei, geen rotzooi er in. En van 1 stuk land, dus het is ook zinvol om het te laten testen als ik het heb, dan weet ik tenminste wat ik voer. Hij komt ze ook nog brengen, ben er heel blij mee. Samen met de 400 kg baal die ik overneem van mijn staleigenaresse heb ik dan voor de komende maanden in ieder geval een voorraadje liggen, en die kleine baaltjes zijn handig voor de tijd dat ik nog geen oplossing heb voor het handelen van de grotere balen.

Vorige week ook een proefpakket Equibedding opgehaald, nu eerst de stallen nog met de hogedrukreiniger schoonmaken, dan ga ik eens kijken hoe dat er uit ziet als het er ligt. Langzaamaan begint het allemaal een beetje vorm te krijgen....

Edit: mariadistel veranderd in duivelsklauw (die van mij krijgt dit allebei, maar in dit geval betreft het de duivelsklauw)

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 12:19

Citaat:
Gisteren kwam er een mevrouw op bezoek die Gentleman geboren heeft zien worden en verzorgd heeft als veulen. Ze is opgegeven en wilde hem nog een keertje zien. Hij herkende haar gewoon! Was heel mooi om te zien.

Wat mooi <3

Zijn de katten er nog steeds niet?
Die van mij mogen vanaf vandaag al weer naar buiten := best spannend.

Welkom aan de nieuwe mensen :j
Ik vind het ook een nuttig topic. Ook omdat je dingen kan bespreken die ik voorheen met stalgenootjes zou overleggen.

Hier nog niets in de rui volgens mij. Al poets ik niet zo veel :o

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 12:38

ClauH schreef:
Citaat:

Welkom aan de nieuwe mensen :j
Ik vind het ook een nuttig topic. Ook omdat je dingen kan bespreken die ik voorheen met stalgenootjes zou overleggen.

Hier nog niets in de rui volgens mij. Al poets ik niet zo veel :o

Dit inderdaad. Jullie zijn als stalgenootjes, maar dan zonder het geroddel en de verdwijnende spullen. :))

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 13:56

Jeetje wat een prijzen he?!

Ik vind Frankrijk wel mooi en het zit nog altijd in ons achterhoofd, maar voor nu (nog ) niet. Wel veel bureaucratie daar zo te lezen.

Wij zochten eerder al, toen een pauze gehad en nu dus alweer bijna 2 jaar aan het rondkijken, met ook af en aan wat actievere periode.
Als je 8 jaar geleden al keek en zelfs 2 jaar terug, zijn de prijzen van nu best frustrerend.
Ik snap ook werkelijk niet dat huizen zo hard blijven gaan. Iedereen weet dat de prijzen hoog liggen. Natuurlijk stata de hypotheek rente heel laag, maar dat zegt ook niks over de toekomst. En de prijzen kunnen ook weer enorm zakken als je ooit wil of moet verkopen.

Vrijdag even met zoonlief gewinkeld en gister even op en neer naar Dld, een feestje. Dichtbij de grens ter hoogte van Klazienaveen zeg maar.
We hebben die afstanden altijd gereden, maar ik word er toch altijd wat gaar van.

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 14:07

Hahaha Flew, die is leuk.
Ik heb een paar x korte tijd op een stal gestaan, maar nog geen 'ellende' gehad. Misschien stond ik er te kort ;)
Wel op de rijvereniging gehad, was niet leuk :(

Spannend turtlelito, zo leuk om ze aan huis te hebben. Al het werk is het waard.

Wat mooi Selka. Wat speciaal dat hij haar ook nog herkende <3

De prijzen voor grond vind ik ook absurd hoog, zeker als je nagaat hoeveel ruimte hier is.
Nadeel is dat veel niet bruikbaar is voor landbouw vanwege de rotsen.
Bij ons hebben ze de bijna 3ha voor ruim 51.000€ hadden getaxeerd. Terwijl bij een ander huis 10ha voor bijna 80.000€ getaxeerd was,dichter bij de 'bewoonde' wereld ook nog.
Maar goed, wij klagen niet..... :o

Ja superpony,ik snap ook niet dat de huizenprijzen maar omhoog blijven gaan. En het is ook niet zo dat de lonen gezellig meestijgen (althans hier zeker niet)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 14:54

Mer1980 schreef:
Solo verhaart nu al al een beetje, maar die zit er uit als een shetlander (in Oldenburger formaat) zo dik is haar haar.

Oh zo één heb ik er ook. In de zomer een luxe sportmerrie die in de winter verandert in een Schotse Hooglander :') :') , maar ze verhaart ook al een paar dagen, het is nog niet veel.

Pony verhaart ook voornamelijk op de witte haren. Mijn oude dibbes houdt alles nog lekker vast.

Welkom Ellen!

Spannend turtlelito, veel plezier met verhuizen en de voorpret!

Wat een mooi verhaal Selka, heel bijzonder.

Hier is er vannacht 8 mm regen gevallen, maar mijn paddock is gelukkig nog mooi droog! Verder wel veel wind (noordwestkust), maar het is allemaal niet zo dramatisch als men voorspeld heeft.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 14:59

Qua verharen........Hier staan ze zonder dekens en rollen veel als ze nat zijn en borstel ze weinig als ze nat zijn.
Maar ik doe wel manen en staarten bijhouden en het hoofd. Vorige week verhaarde mn merrie wel al op dr hoofd en heb haar gezegd nog even vast te houden.

Maar als het zo blijft verschuiven qua weer, wordt het wel lastig. Dagen worden langer en als het dan straks in Maart nog een keer goed koud is, staan ze sowieso al te verharen. Maar goed, ze hebben het niet koud, er is hooi, ze kunnen in een stal of beschut gaan staan.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 15:15

Hier is de afgelopen weken heel veel regen gevallen. Al meerdere keren de meter leeggegooid en dat er 20mm in zit. Vandaag wederom alleen maar regen. Alles staat blank

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 15:19

Hier hetzelfde. Kom net bij de paarden vandaan en die hebben inmiddels zwembandjes nodig. Wat een natte bende. Ben blij dat ik van de zomer een heel stuk van de paddock heb laten betegelen.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 15:43

Oh bijzonder en mooi dat het paard haar nog zo duidelijk herkende!

Ja die prijzen op het moment... Vooral rond de steden is het echt bizar. Huizen die ver boven de vraagprijs gewoon ongezien worden verkocht etc. Ik geloof dat wij nog wel voor een redelijk nette prijs hebben gekocht en hebben ook nog wel echt kunnen onderhandelen.

Hier verharen ze nog niet!

Wel ook enorm veel regen gevallen hier en vandaag ook al de hele dag aan het miezeren, vreselijk. De paddock is echt enorm nat, zak je echt tot je enkels in weg. Gelukkig is de track nog wel behoorlijk droog. Ik vermoed dat er een onhandige soort zand op de paddock zit. Wellicht later maar eens wat ander zand op laten brengen.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 17:25

Hoge huizenprijzen vinden wij niet zo erg, hebben nog een huis staan in Nederland dat verkocht moet worden :Y)

Verharen doen ze hier nog niet echt denk ik maar wij poetsen ze bijna niet. Als er echt hele bossen vanaf komen dan willen we ze nog weleens een beetje helpen.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 17:26

Ik heb geen idee hoe het buiten eruitziet. Alleen dat het best aan het spoken is met de wind. Ben net wakker want ik heb nachtdienst.

Hier wel paarden in de rui. De IJslander begint meteen zodra de dagen weer langer worden. Echt opvallend. Mijn warmbloed is iets minder fanatiek.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-19 19:51

Ja was echt heel mooi. Doet je wel beseffen dat je ook vooral nu moet leven. Zij is namelijk nog helemaal niet zo oud.

De katten zijn er Clau! Maar voorlopig nog binnen. Ik hoor ze naar een schot rennen zodra ik de trap op loop. Vanaf daar houden zij mij in de gaten. Als ik de deur dicht doe hoor ik vaak weer wat gestommel. Eigenlijk zou ik wel een camera op willen hangen.

Heb je ze ook buiten gehad al?

Het waait enorm ja! Hebben met de kinderen alleen de paarden geaaid. Was geen doen met de regen en harde wind.

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 20:27

Citaat:
Heb je ze ook buiten gehad al?

Het luik is er sinds vanmiddag (lijkt wat klein door de schuine hoek van de foto).
Afbeelding
Of ze naar buiten gaan weet ik niet. Heb op advies van het asiel 1 kattenbak beneden gezet en er ook wat voer neergezet.

En nu maar vertrouwen op de katten :=. Ik vind het wel spannend hoor maar het zal toch moeten.

Fijn dat je ze hoort scharrelen! Weet je in ieder geval dat ze nog leven

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 20:34

Dat is zo waar Selka.
Degene waarvan we het huis gaan kopen is in oktober j.l. haar man verloren. (daarom verkoop)
Zij is maar een jaar ouder dan mijn man (47), nu weet ik natuurlijk niet hoe oud hij was,maar goed....
Je moet nu genieten en dingen doen die je graag wilt doen. Strax is het te laat :(

Wat leuk dat de katten er zijn Selka.
En volgens mijn zolang ze bij jou eten krijgen,weten ze de weg wel te vinden Clau.
Wij hebben 2 jaar geleden een zwerfkat steeds eten gegeven bij de paarden, ze kwam steeds terug....

Hier nog geen in de rui zijnde paarden. De dagen worden wel al langer (al goed te merken nu) maar ze houden hun jas nog even aan. Is ook nog een beetje te koud nog ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 20:45

Helemaal gelijk Selka. Vaak moeten we weer even met onze neus op de feiten worden gedrukt. Kreeg vandaag dit plaatje van een vriend die psychisch nogal wat te verwerken heeft.....
Afbeelding

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 20:51

Selka: bijzonder moment! En fijn dat ze de kans kreeg om hem nog te bezoeken! Heb je ook foto's gemaakt voor diegene zelf?

turtlelito: Dankjewel voor de tip, is inderdaad goedkoper als wat ik 'meekreeg' van de kliniek. :)

Hier zit Frankrijk ook al lang in mijn hoofd, maar helaas staat mijn vriend niet open voor het te verhuizen naar een land waarbij hij de taal niet spreekt. Ikzelf ben van origine frans dus de taal kan ik hem zonder enige problemen leren. Maar ik hoop hem ooit te kunnen overhalen. Is zo'n prachtig land en ook de huizen spreken mij aan, als ik dit hier zou moeten nabouwen (waar vriend voorkeur voor heeft) dan betalen we ons blauw.

Hier zijn ze nog niet aan verharen op mijn veulen na, maar die is al enkele weken bezig met ruien.

Ik baal enorm van deze week..4 examens/tentamens, toevallig allemaal de moeilijkste vakken.
Ik heb mijzelf dus al voorgenomen deze vakantie niets te plannen, gezien ik toch herexamens zal hebben. :+

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 21:20

Gewoon je vriend rustig aan Frans leren. Wie weet warmt hij dan langzaam op voor het idee.

Mijn man sprak ook geen Frans voordat we besloten te vertrekken. Voor vertrek een spoedcursus gedaan van een maand of 3 en de rest ter plekke geleerd. Zeker het jaar dat hij hier een opleiding heeft gedaan is z'n Frans enorm verbeterd.

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 21:30

Ik doe al 6 jaar mijn best en praat met regelmaat Frans tegen hem, zonder succes. Hij begrijpt alles wat er gezegd word, dus dat is al iets..zelfs als ik iets uitleg in het frans heeft hij hier geen moeite mee. Het is puur de uitspraak waar hij moeilijkheden mee heeft. Hij heeft vast werk en doet dit graag, dit is ook de grootste reden dat hem tegenhoud. Maar heb wel al gezegd dat het bedrijf voor hetzelfde geld over 10 jaar gesloten word, dat er overal wel werk te vinden is.