Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

horsii

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 11:42

Oja dat wordt m niet dan. Die vierkante deed staleigenaar bij ons met de heftruck.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 11:44

Nee bij vierkante word het hem niet.

Wij kunnen met pakken kiezen, vierkant of rond en hebben bewust de ronden. Kun je ook nog verrollen zo nodig :P

Palletwagen met verlengde lepels?

neetoch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 11:46

Ik kom afscheid nemen van het topic. Ik ga stoppen met de paarden aan huis, bruin kan het simpelweg niet meer trekken. Ik huur het namelijk en je zet geen paard alleen tenslotte en 2 paarden op mijn kosten gaat simpelweg niet meer door de stijgende prijzen met werkelijk waar alles.

Ik ga net over de grens van Groningen in Drenthe vlak bij Stadskanaal wonen in een seniorenwoning. En ik ben nog steeds druk op zoek naar een goede pensionplek voor mijn merrie, waar ze ook in de winter hele dagen buiten komt.

Dus mochten jullie bij toeval een goeie tip hebben daar in de directe omgeving, hou ik mij aanbevolen.

Verder wens ik jullie allemaal heel veel geluk en plezier toe met de paarden aan huis, ik heb het altijd met veel plezier gedaan iig.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 11:51

Ah wat een ellende hè die prijzen. Hopelijk vind je een fijn plekje

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 12:00

@neetoch: sterkte, zal best een moeilijke tijd worden.

@marjan: idd een stevige grote pallet maken (of 2 aan elkaar knopen) en dan 6 grote wielen er onder tegen het doorbuigen. Zal nog wel zwaar verplaatsen zijn, maar is met 2 man dan wel te doen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 12:02

Sterkte Neetoch.
Maar wel begrijpelijk....

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 12:05

Neetoch begrijpelijk. Als het niet meer gaat dan hoort het op.

Vanmorgen pak van de aanhanger af op 2 pallets met wielen gekregen. Dat ging redelijk goed. Vierkant pak 270 kg.

Guus haar kleine paddockje is nu erg modderig en glad. Moet nog even bedenken wat ik daarop ga verzinnen... zo is wel makkelijk aan de poetsplaats vast. Dan kan ze in beide stallen wat zeumeren naar restjes hooi. Moet echt uit netten voeren ze vreet te snel en 10 kg per dag is meer als genoeg aan haar buik te zien.
Ze heeft vandaag een off day, reageert op veel dingen, wil dan toch gek doen op dat kleine stuk. Niet handig dus.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 12:06

Sterkte Neetoch, heel begrijpelijk, maar jeetje, het maakt het niet makkelijker.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 12:47

Sterkte neetoch! Klinkt als een hele moeilijke beslissing.

Deze balen zijn ruim 500 kilo :+ melkveehouder komt die met de shovel brengen maar kan helaas niet binnen rijden. Dus dan ligt ie in de deuropening _O- maar het scheelt zoveel geld tov kleine baaltjes.. betaal 80 euro incl brengen. Voer er zo 2 maanden van.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 12:50

neetoch schreef:
Ik kom afscheid nemen van het topic. Ik ga stoppen met de paarden aan huis, bruin kan het simpelweg niet meer trekken. Ik huur het namelijk en je zet geen paard alleen tenslotte en 2 paarden op mijn kosten gaat simpelweg niet meer door de stijgende prijzen met werkelijk waar alles.

Ik ga net over de grens van Groningen in Drenthe vlak bij Stadskanaal wonen in een seniorenwoning. En ik ben nog steeds druk op zoek naar een goede pensionplek voor mijn merrie, waar ze ook in de winter hele dagen buiten komt.

Dus mochten jullie bij toeval een goeie tip hebben daar in de directe omgeving, hou ik mij aanbevolen.

Verder wens ik jullie allemaal heel veel geluk en plezier toe met de paarden aan huis, ik heb het altijd met veel plezier gedaan iig.

Wat een grote verandering, maar als het niet meer gaat dan is het een verstandige beslissing. Ik denk dat je niet de eerste bent en zeker niet de laatste die om die reden moet stoppen met paarden, al dan niet aan huis. Sterkte!

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 13:08

Zo dan dat is erg voordelig. Ik zit op zo'n 115 euro per maand. Kleine baaltjes
Voor twee hafs

Paddock roosters geen oplossing voor het kleine paddockje?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 13:14

Mijn baaltjes halen niet allemaal de 25 kilo, maar met € 4 per baaltje kom ik aardig in de buurt :)

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 14:43

DubbelFun schreef:
Mijn baaltjes halen niet allemaal de 25 kilo, maar met € 4 per baaltje kom ik aardig in de buurt :)

Als de kleine baaltjes 25kg zouden wegen die ik kreeg dan was ik daar gunstiger mee af. Maar denk dat die rond de 15kg zaten.

Platen zat ik ook aan te denken maar dan moet ik ze wel erg goedkoop vinden het is al prijzig genoeg nu met dierenartskosten. Maar ja niet helen is ook niks....

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 15:07

Globaal bijgelezen.

@boemel, goed nieuws van Mouse *\o/*
@Robijn, gefeliciteerd met je mooie nieuwe aanwinst! Waar haal je de tijd vandaan joh :D
@neetoch, moeilijk besluit maar begrijpelijk :(:)

Hier net de bloeduitslagen van de merrie binnen. ACTH van 148, ze hanteren <60. Dus helaas PPID.
Advies is starten met Pergoquin.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 15:13

Joyce, ik heb goede ervaringen met paddockroosters en drainagezand.

Wat een moeilijk en dapper besluit Neetoch. Ik wens je sterke en veel geluk toe. Hopelijk vind je snel een fijne plek voor je paard.

Ach wat naar Karin. Ik hoop dat de medicijnen goed en snel aanslaan.

Dat scheelt veel geld Marjan. Ik heb het zelfde probleem hier, dus toch maar kleine balen.
Waarschijnlijk gaan we in de toekomst wat aan de schuur veranderden zodat het wel lukt met een palletwagen.

Ik heb de balen voor eur 4,25. Ze wegen tussen de 20 en 25kg en dat is voor mij al een besparing t.o.v. eur 5,50 per baal van 14kg. Dus wij gooien hier de boel behoorlijk vol.

De paarden waren hier aardig wild toen ze de wei in mochten. Ik wist helemaal niet dat Tess zo hoog kon bokken. :D

Ik heb vanavond een etentje met de vriendinnengroep. Honger heb ik wel, maar ben steeds zo benauwd dat ik gesprekken voeren lastig vind. Echt veel zin heb ik daarom niet. Maar goed, kom ik ook wel weer doorheen :o

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 15:18

Succes vanavond boemel.

Hier wegen ze eerder 15 als 25.
Helaas
Maar moet over een paar maanden opzoek naar een andere leverancier.

Wat naar Karin, hopelijk slaat de medicatie snel aan.

Hier bezig met project kippennachthok
Maar de kleine meid heeft weinig slaapzin dus vlot niet zo..Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 15:49

@karin: waardeloos nieuws. Ik hoop dat je haar er nog lang goed op kunt houden.
@horsi: hok ziet er stevig uit :)

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 16:37

Ja is ook wel aardig stevig.
Een oud hondenhok.
Schoongemaakt en nu beitsen.
Dan nog kitten en hokwit.
En dan kunnen gezellig Doris, Dotje en Dora komen.
Morgen de ren ophalen.

Paardjes staan vandaag veel binnen.
Guur weer.
Vind het haast sneu dat ze het inloophok nog moeten delen deze winter.
Maar ze kunnen droog staan

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 16:38

Wat naar nee toch, sterkte. Duim voor je dat je snel een plekje naar je zin vindt.

Balen Karin, hopelijk slaat medicatie goed aan. Zou wel voorzichtig aan beginnen. Vaak geven ze advies hoog in te zetten qua dosering. Die ik ken doen het goed op de helft van de geadviseerde dosering (gebleken uit opnieuw bloed prikken) en voor de paarden/pony’s ook niet fijn om teveel te krijgen…

Netjes gedaan DF.

Lekker goedkoop Marjan! Wat voor hooi is dat? Hoor alleen maar over flink stijgende prijzen doordat boeren paar snedes missen ivm droogte. Kennissen maken baal open en leggen het dan met kruiwagen op juiste plek. Heb je gelijk work oud gehad…

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 17:00

Jammer neetoch! Sterkte!!

Balen Karin! Hopelijk slaan de medicijnen aan!

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 17:31

Balen Karin, gelukkig wel behandelbaar.

Sterkte vanavond Boemel.

Ik heb vandaag weer eens op de ijslander gezeten. Vooral stap want qua gangen moeten we elkaar nog leren kennen. Ze is goed opgedroogd.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 18:30

rover_ schreef:
Balen Karin, hopelijk slaat medicatie goed aan. Zou wel voorzichtig aan beginnen. Vaak geven ze advies hoog in te zetten qua dosering. Die ik ken doen het goed op de helft van de geadviseerde dosering (gebleken uit opnieuw bloed prikken) en voor de paarden/pony’s ook niet fijn om teveel te krijgen…

Daar ga ik in mee :j Dierenarts schreef 1/2 pilletje voor, ik startte met 1/4. Na gedragsverandering (onvoorspelbare heks naar de andere paarden) en weigeren voer te eten wat ze altijd heel lekker vond, paar dagen gestopt. Pony weer vrolijk, voer ging er weer met grote happen in. Toen nog 1/8e geprobeerd (ja, dat is echt heeeeel klein), en ook dat werkte niet. Daarna overgegaan op Parlodel, andere werkzame stof, bromocriptine, eigenlijk Parkinson-medicatie voor mensen :+ Meeste dierenartsen kennen dat niet, ik kreeg het via Utrecht.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 21:34

Terwijl ik in bed lig ben ik de camera aan het terugkijken omdat ik zag dat de varkens een logeerpartij hadden in de paardenstal. 3 keer ging hij erbij liggen <3

Afbeelding

Afbeelding

Hier wordt het wel erg druk

Afbeelding

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 22:03

haha dat is wel heel knus!! Wat gaat dat goed.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 22:03

Heerlijk Lynn. Hoe groot is je stal?