Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

greendragon

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 14:00

DD, ja inderdaad. Je klapt de achterkant weg en dat schuif je het als een slofje om de hoef. echt perfect.. Het zijn medische schoenen, dus niet geschikt voor training en ik hoop natuurlijk dat ik die niet heel lang nodig hebt. Maar je weet het nooit. Die EB Epics heb ik ook echt al , uhm, tellen, zeker 15 jaar. Dat was een goede aankoop.

wat een leuk dier Karin! Ik neem mijn woorden terug... fijn dat ie mag blijven. Aangezien ie klaar voor het werk stond in de eerste foto, begrijp ik dat hij weer helemaal heel is?

Morgen wordt het toch weer wat frisser Strohalmpje? Maar succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 14:16

Wat een fijn plekje geworden Natasja <3

Dat badje in de paddock _O- Geweldig!

Als ik ga rijden (ik rijd altijd buiten als in naar het bos/natuurgebied/weg) stuur ik mijn vriend mijn locatie via whatsapp en zeg erbij hoe lang ik denk ongeveer weg te blijven. Hij kijkt dan zo af en toe of ik nog beweeg :+

Karin_deBJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 14:17

Die foto is nog van voor de val, maar heb gisteren gelest en hij liep helemaal zuiver. Been is ook mooi slank.
Wonden genezen mooi, op 1 na, die heeft wat langer nodig.

Ben wel benieuwd of jullie kunnen raden wat voor kruising het is? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 14:19

Wat een leuk dier Karin, fijne rustige blik ook!

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 14:28

Ik rijd eigenlijk altijd alleen. Toen Do net onder het zadel was deed ik dat wel alleen als mn vriend ook thuis was. Nu ga ik ook wel rijden als hij er niet is, maar dan blijf ik wel in de wei. Buitenritten maak ik alleen als hij thuis is en dan laat ik weten welk rondje ik ga rijden en hoe laat ik denk weer thuis te zijn. Beide paarden hebben een tag aan het zadel met hun naam en onze telefoonnummers en ik heb mijn telefoon altijd mee.

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 14:30

Wat een leukerd Karin, veel plezier met je nieuwe aanwinst.

Hier doe ik als het warm is rustig aan. Vanmorgen vroeg gewandeld.

Met rijden alleen goede tip om te laten weten. Die tag aan zadel is handig, maar eens doen als ik weer een rijpaard heb :-)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 14:55

Op youtube staat ergens een foto van een paard wat zo'n badje induikt... badje overleefd het niet overigens :D

Tag aan het zadel heb ik dan weer niet, maar zou ook best handig zijn.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 15:05

Karin_deB schreef:
Die foto is nog van voor de val, maar heb gisteren gelest en hij liep helemaal zuiver. Been is ook mooi slank.
Wonden genezen mooi, op 1 na, die heeft wat langer nodig.

Ben wel benieuwd of jullie kunnen raden wat voor kruising het is? :D

die in het tuig? fjord x appaloosa?

Karin_deBJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 17:47

Zijn moeder is een ijslander x shet en zijn vader een arabier.
Toch knap dat dit er uit gekomen is :D

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 17:58

Op buitenrit heb ik altijd endomondo aan, stalgenoot weet dan dat ik ga rijden en controleert ook of ik af en toe nog beweeg op de kaart. Paard heeft een dogtag aan z’n zadel hangen. Meestal geef ik ook m’n route wel door trouwens.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 18:09

@karin: dat had ik er idd niet achter gezocht. :) Hoe groot is hij ??

Ik zag laatst een tinker x arabier, daar was ook weinig tinker in terug te vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 20:46

Ik heb even een vraag tussendoor voor degene die de Ecobuster gebruiken.

Hoe hebben jullie hem ingesteld? Ik heb hem nu op 24H en op 15 staan, zie een groen lampje knipperen(dat moet volgens de gebruiksaanwijzing ook), als ik hem instel sprayt hij ook keurig 1x.

Hebben jullie hem binnenshuis staan? Ik heb een kleine overkapping bij de deur en daar heb ik hem opgehangen, maar het lijkt wel of hij verder helemaal niet sprayt?

Edit: ben er even bij gaan zitten maar hij doet het hoor! Iets met geduld enzo :o

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 22:44

Hahaha [***] :') ben benieuwd naar jouw ervaring!!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 09:28

Vannacht een pittige bui gehad met onweer. Ik heb het raam maar even dicht gedaan :D
Maar vanochtend geen plas te zien in de paddock.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 09:35

Hier een beetje regen, net genoeg dat de bak niet stofte. En ik heb net dan ook erg fijn gereden :j

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 10:54

Zo vroeg is het idd nog lekker.

Ik dacht net even op MP een 'pony gezocht' te plaatsen, blijkt dat € 30 te kosten :oo Dus daar moet ik nog even over nadenken... Nu snap ik ook die hoge vraagprijzen wel van die advertenties díe er staan.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 11:05

DubbelDun schreef:
Zo vroeg is het idd nog lekker.

Ik dacht net even op MP een 'pony gezocht' te plaatsen, blijkt dat € 30 te kosten :oo Dus daar moet ik nog even over nadenken... Nu snap ik ook die hoge vraagprijzen wel van die advertenties díe er staan.

Ja dat kan je beter op facebook doen..

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 11:09

Heb je goede links naar groepen ? Want ik zie door de bomen het bos niet meer.
Ook heb ik al bij 2 pony-opvangen een bericht geplaatst, maar die zijn nog niet eens gelezen.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 15:44

[***] schreef:

Hoe hebben jullie hem ingesteld? Ik heb hem nu op 24H en op 15 staan, zie een groen lampje knipperen(dat moet volgens de gebruiksaanwijzing ook), als ik hem instel sprayt hij ook keurig 1x.

Hebben jullie hem binnenshuis staan? Ik heb een kleine overkapping bij de deur en daar heb ik hem opgehangen, maar het lijkt wel of hij verder helemaal niet sprayt?

Edit: ben er even bij gaan zitten maar hij doet het hoor! Iets met geduld enzo :o

Tip: als je op 'spray' drukt (bruine knopje?) kun je ook zien of hij sprayt. Kan alleen met klep open en niet met je snufferd ervoor blijven hangen (been there, done that). Als hij dan sprayt, doet hij het daarna op de ingestelde intervallen ook gewoon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 16:11

JudithO schreef:
[***] schreef:

Tip: als je op 'spray' drukt (bruine knopje?) kun je ook zien of hij sprayt. Kan alleen met klep open en niet met je snufferd ervoor blijven hangen (been there, done that). Als hij dan sprayt, doet hij het daarna op de ingestelde intervallen ook gewoon.

Ha, ha, ha, ik zie het helemaal voor me. Bedankt voor de tip. Hij hangt bij mij nu ook op ooghoogte..... Als je weet wat het is dan is het niet zo erg. Ik kan me voorstellen dat iemand anders denkt dat het een soort camera is :')
Hij moet nog een stuk hoger, maar dan moet mijn man eerst even een schroef in de muur boren en hij is nog niet thuis.
Hij hangt nu op een al bestaande schroef, want ik wilde gewoon dat hij aan het werk ging(heb ik al gezegd dat ik weinig geduld heb :D ?)
Afbeelding

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 18:52

Je kunt hem ook even aan/uit zetten, dan sprayt hij ook. Wij hadden eerst de buster op de boerderij in de melkstal, bij de kalveren en in het achtertuin. Deze hangen nu in de woonkamer, paardenstal en het zitje onder de overkapping. Geen vlieg te zien én wel 6 zwaluwnesten in de paardenstal.

Karin_deBJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 21:42

Moet zeggen dat het bij ons als een tierelier lijkt te werken.
Soms nog 1 verdwaalde vlieg binnen maar verder niets :D

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 22:53

Oei, ik moet dat ook echt beter doen. Ik vertrek vaak spontaan en mijn telefoon is 9 van de 10 x leeg, kwijt of valt halverwege alsnog uit.

Nu rijd ik voorlopig nog niet, maar er zijn hier wel veel verbeterpunten te behalen voor mij :j.

Hier was het gisteravond ook even aan het spoken. Ineens betrok het, ging het heel hard waaien (toch maar ff de schuurdeur dicht gedaan) en het onweerde flink. Echt regenen heeft het niet veel gedaan helaas.

Vandaag zijn we aan het slopen geweest in ons huis en gisteren heb ik heel veel onkruid getrokken in de wei en eergisteren is het nieuwe hooi gebracht en onder de hangar gestoken. De boer heeft gelijk even meegekeken naar ons land en stelde voor om het te klepelen want het is 1 en al onkruid. Diezelfde middag scheurde er nog een trekker door ons land :-). De wei lijkt nu veel groter en je kunt er tenminste lopen zonder distels/brandnetels/zuring/etx. Jacobskruiskruid had ik gelukkig al allemaal er uit gehaald (niet vragen hoe :') )

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 09:01

Mooie foto ook zo met die rode bloemen net n het hoekje.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 09:07

Rode rozen inderdaad haha. Ik ben absoluut geen rozenmens dus ik weet nog niet of ze blijven (het overleven :') ).

Ik zag vanochtend op stal bij 1 van de paarden een paardenluisvlieg op de hals. Gadver die beesten zijn toch vies!!