Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Yontheke schreef:Caily, die mensen hebben dezelfde hoefsmid als mij en het beleid was grotendeels hetzelfde. Hij staat nu ook nog ijzerloos maar zijn hoeven zien er niet uit.
Hilary, ik zou dat met mijn andere paarden ook nooit gedaan hebben. Maar Ami is er zo thuis.. Hij is gewoon echt blij om terug op stal te staan en gewoon rustig in de box staan zonder teveel gedwongen sociaal contact. Het is ook nog niet zeker dat ik hem effectief naar de wei haal van de zomer. We willen in de winter sowieso met hem overwinteren en deze stal is de enige in de buurt die ik nog acceptabel vond. Bij al de rest komen ze of niet buiten of moederziel alleen in een longeercirkel of staan ze in stallen die veel te klein zijn en het ruwvoerbeleid is er al niet veel beter. Het was dus echt een beetje kiezen tussen 2 kwaden en als ik nu zie hoe tevreden hij op stal staat.. Het dier is gewoon heel zijn leven niet beter gewend en vond weidepaard zijn dus duidelijk maar niks.
Ik begin sommige verhalen op bokt van paarden die echt niet gemaakt zijn om altijd buiten te lopen dus wel te begrijpen. Pas op, ik kan hem wel op de weide zetten he. Hij zal er wel aan wennen zoals hij nu gedaan had maar je doet hem er duidelijk geen plezier mee.
En ik geef toe, het is ook een deel een egoïstische keuze omdat ik hem natuurlijk wel gewoon wil kunnen rijden in een goede bak en mijn man niet continue met de trailer wil rijden.
Caily schreef:Zo weinig goed pensionstallingen?Ik hoor het hier in de omgeving ook, dat er uitermate weinig stallen zijn dat ze veel buiten komen. Voorheen woonde ik in Groningen-stad, daarvoor in Assen. Daar was het eigenlijk goed te doen, ruime keuze als je 's nachts op stal prima vond, en als je 24/7 buiten wilde had je ook nog wel keuze. Onbeperkt ruwvoer behoorde ook tot de mogelijkheden. Ik heb gelukkig dus nooit mijn dier hoeven te benadelen door te moeten kiezen uit 2 kwaden. Al is het maar hoe je het bekijkt, want ik benadeel ze nu ook zonder schuilstal en zonder verharding (maar met genoeg natuurlijke schuilmogelijkheid en 2 x 0,5 ha droog weiland).
Ik heb ook met de paplepel in gegoten gekregen dat paarden buiten horen. Op de manege waar ik reed stonden de paarden gewoon 24/7/365 buiten, onbeperkt voordroog, geen schuilstal, maar wel bomenrij langs de wei. Op mijn verzorgadresje was dat net zo, en op de stallingen waar ik daarna heb gestaan (2 voor langere periode, 2 tijdelijk) was het ook niet anders. Enige wat ik dus anders ben gaan doen is hooi voeren ipv voordroog, voor de rest ben ik dus ook weinig uit mn aangeleerde zone geweestAl weet ik verdomd goed hoe sneu het er op sommige stallen aan toe gaat, en dan sta ik soms echt eigenaren aan te kijken
![]()
Fabster wat zijn de zoekcriteria voor die roosters?
p_b ik zou het afdak elders maken. Met bomen in de zon ben je erg afhankelijk van hoe de schaduw valt, en idd, ook hier liever uit de zon dan uit de regen.
Hihi Yontheke, dan sta je ook even vreemd te kijken als je 's ochtends komt