Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dais_

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 23:22

Ohhh heeeeeerlijk dat je ze vanuit de woonkamer kunt zien!

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 08:18

Hahaha DD ja doe er iets aan _O-

Weten jullie miss wat er aan de hand is :P we hebben altijd keiveel vogeltjes in lente én zomer rondvliegen maar dit jaar zijn de musjes meesjes ed na de lente vertrokken en hebben we nog alleen een koppeltje zwaluwen in de stal...vorig jaar waren dat dr zeker 20 stuks!
We hebben een periode van vele muggen gehad, en nu een periode van vele vliegen...waar zijn onze insecteneters gebleven?? :?
Er vliegen nog wel 2 vleermuisjes en een stel uilen hier rond....afgezien van een nestje uilen dit jaar verder niks nieuws...

Verder gelukkig geen dazen *klopt op alle kasten deuren etc af*

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 09:15

@MissYvette4u: uilen houden ook wel van een klein vogeltje als de muizen schaars zijn, dus dat is niet zo vreemd dat die dan even vertrekken.

Overigens is dit niet mijn paard, maar ik kijk uit op de PP van de buren en vooral deze is er als de kippen bij als er appeltjes gebietst kunnen worden :)

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 23:59

Oh damn >;) ik vind die uilen ineens niet meer zo leuk := ik heb toch liever onze insecteneters :')

greendragon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 10:28

Zo, warme dag voor de boeg vandaag. Doen jullie nog iets speciaals met / voor de paarden? Ik niet, behalve vliegendeken en masker. En als ze gezweet hebben vandaag, vanavond onder de douche. Zag ik het nu goed dat het de komende twee weken warm blijft?
En ik moet mijn shet nog even trainen. Vandaag geen conditietraining natuurlijk, maar beetje lange lijnen, lekker sturen...
Enne, tijd om mijn zwembad te vullen geloof ik.

Ik heb inmiddels de nieuwe hoefschoenen ontvangen ! De Easyboot Cloud. En ze lijken goed te passen *\o/* oh wat een verademing om ze aan en uit te doen vergeleken met de Epics.. Dat was een strijd omdat het zolang duurde. Deze schuif je zo aan en uit. Ideaal.
Merrie heeft ze nu overdag aan en ze liep er zo fijn mee weg! Terwijl ze zónder nog licht mankte ivm die hoefzweer. De tweede ontsteking is inmiddels ook weer onder controle. maar ik moet het goed in de gaten houden, want blijkbaar is het de eerste keer ook niet goed geheeld. Zo jammer dat je niet even makkelijk kunt kijken wat er binnenin die voet allemaal speelt.

Bij ons vliegen heel veel buizerds op het moment. Zo mooi, zo hoog in de lucht en dan die roep die ze doen. Geeft me echt een vakantiegevoel ( niet dat ik vakantie heb)...

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 10:33

Op warme dagen als vandaag ga ik doorgaans ‘s ochtends vroeg rijden. Vandaag kon dat niet want werk, dus de paardjes hebben lekker een dag vrij. Gistermiddag na werk wel nog eentje gereden, maar ik vind het vandaag echt te warm worden om dan na werk nog te gaan rijden. Zij staan dus lekker ergens in de schaduw of de stal te chillen, meer doe ik er niet aan.

Karin_deBJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 10:40

Ik heb het ritme hier omgegooid. Snachts op de wei, overdag in stal/paddock. Daar is alleen rond 17.00 even geen schaduw, verder wel heel de tijd. En een briesje.

Verder rij ik niet op de hete dagen.

Sinds gisteren is de ruin officieel van mij :D
Afbeelding

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 10:43

Wat een leuk dier! Proficiat!

Hier gewoon alles op de wei (schaduw van bomen in de wei) en regelmatig water checken en bijvullen :)

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 10:56

Karin_deB schreef:
Ik heb het ritme hier omgegooid. Snachts op de wei, overdag in stal/paddock. Daar is alleen rond 17.00 even geen schaduw, verder wel heel de tijd. En een briesje.

Verder rij ik niet op de hete dagen.

Sinds gisteren is de ruin officieel van mij :D
[ [url=m/m9Lr6a.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gefeliciteerd! Wat een knapperd! Ik zou ook wel een appie willen, maar dravers komen niet in die uitvoering helaas.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 10:59

Gefeliciteerd Karin!! :D Leuk dier inderdaad <3

Hier ook niet veel bijzonders: lekker nietsdoen en inderdaad water in de gaten houden. Soms spuit ik ze ff af, zodat ze lekker in het zand kunnen rollen en een isolatielaagje/vliegenwerendlaagje aan kunnen brengen :P

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 11:00

Wat een leuke ruin!

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 11:09

Nog een stippel! Leuk!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 11:15

Leuke stippel, een kleinere uitvoering mag hier ook wel komen :)

Ik doe momenteel niets; 's avonds is het me nog te warm om te rijden en ik ben geen ochtendmens.

@greendragon: deze schoenen hebben helemaal geen 'achterwand'?? zoals de EB-Glove wel hebben ??
Dan gaan ze idd lekker makkelijk aan. Ze lijken wat op de Old Mac's die ik ook gehad heb. Nadeel daarvan was dat ze toch wel 'wegrotten' na een tijdje.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 11:38

Helaas is er weer een paardje afgevallen die ik graag gehad had en wat ik op PaardZoektBaas gezien had moet 950 euro kosten. Voor dat geld koop ik ook iets zonder 'beperking'....

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 12:00

Oh wat een knapperd! Ik hou wel van stipples :D

Ik rij/ longeer nu ook niet.

Hoe doen jullie dat eigenlijk, ben je altijd alleen aan de gang of is er iemand thuis?
Ik ben een paar jaar terug over de kop gegaan in galop, paardje struikelde kon er niets aan doen.
beide hadden niets gelukkig.
Maar heeft me wel aan het denken gezet.
Ik stuur nu mijn vriend een appje als ik opstap en als ik weer op de grond sta.
Niet dat alleen rijden risico geeft natuurlijk, want mijn hersenletsel heb ik op de grond opgelopen.
Maar hoe doen jullie dat?

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 12:05

Ik heb mn paarden aan huis en ben alleen, gewone werkzaamheden, longeren enzo doe ik zo. Als ik ga rijden stuur ik mn vader meestal een berichtje met welk rondje ik ongeveer ga doen en laat ik het weten als ik thuis ben. Dan weten hij ook ongeveer op welke tijdspanne hij me terug kan verwachten zegmaar.
Verder altijd telefoon mee op mn lijf. Desnoods met deze hitte in zo'n buidel rond mn buik. En aan mn zadel hangt een dogtag met mn naam, adres, telefoonnummer en telefoonnummer van mn vader.

Hoop dat ik zo de grootste risico's toch een beetje heb afgedekt, maar inderdaad, er kan altijd wat gebeuren.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 12:06

Ik rij bijna altijd alleen buiten, ik laat mijn vriend weten langs waar ik ongeveer ga en hoe laat ik denk thuis te zijn. Dan kan hij een zoekactie starten als ik veel te laat terug ben :P En mijn gsm mee inderdaad.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 12:10

Aanvulling: vorig jaar heb ik een tijd langs de kant van de weg gezeten naast mijn merrie, die acuut spierbevangen stond. Ik was aan het wachten op dierenarts en trailer. Ik ben positief verrast over hoeveel voorbijgangers je aanspreken, vragen of alles in orde is, één van de bewoners van een huis vlakbij kwam een emmer water brengen voor het paard en drinken voor mij.. dus zelfs als er wat gebeurd hoop ik op een voorbijganger :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 12:26

Ik zeg ook altijd als ik ga wandelen of rijden dát ik ga en welke route ik neem. Járen niet gedaan, maar nu ik wat ouder wordt toch maar mezelf aangeleerd. De hei hier is best groot als er ineens iets gebeurd dat je hulp nodig hebt.

Karin_deBJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 12:33

Goh ik heb daar eigenlijk nooit zo bij stil gestaan.
Als ik naar buiten ga zorg ik wel dat ik altijd mijn mobiel bij heb maar verder dan dat nooit gedacht.

Hij doet een peuter dutje :D
Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 12:37

Lekker dommelen onder de boom. Gaan ze ook echt in dat badje ??

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 12:54

Mooi plekje voor een dutje :+:

Ik vertel eigenlijk ook nooit welk rondje ik ga doen.. hij weet wel altijd dat ik ga rijden en 9 van de 10x is hij op z'n minst ook zelf buiten bezig of staat hij te kijken, of rijdt zelf ook :') We rijden ook veel samen buiten dus hij weet ook wel welk rondje ik eigenlijk altijd rijd :P En inderdaad altijd telefoon bij, op m'n lijf, niet in zadeltas o.i.d.. Nametag aan zadel is ook wel een goed idee eigenlijk!!

Mijn vader heeft zich gisteren kwaad gemaakt op de pergola onder de druif. Die stond eerst bij ons in de kas, vriendlief heeft 'm bij het verwijderen van de kas even tijdelijk ondersteund, maar de druif wordt nu steeds zwaarder en had een iets andere constructie nodig om het uit te houden :')

Afbeelding

Ik gelijk gesnoeid en wat onkruid weggehaald :D

We hebben weer een heerlijk plekje zo om te zitten :+:

Afbeelding

Of hangen :D

Afbeelding

Karin_deBJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 13:02

DubbelDun schreef:
Lekker dommelen onder de boom. Gaan ze ook echt in dat badje ??

Geen idee. Uurtje geleden pas neergezet. Zou wel tof zijn als ze er in gaan :D

Sky_Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 13:10

Dat ziet er uit als een heerlijke plek om te relaxen! :D

Karin wat een gaaf paard! Zo'n kleurtje staat ook nog op mijn bucketlist <3

Hier kiezen de paarden er voor om in de volle zon op de paddock te gaan staan slapen, terwijl er op de wei overal schaduw is :+ De Tinker verbrand nogal snel, dus ik leg nu maar overal hooi neer op de schaduw plekjes.

Strohalmpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 13:30

Gefeliciteerd met je ruin Karin! Inderdaad een leukerd!

Mooi plekje om te relaxen Utopia!

Ik heb morgen wedstrijd, dus dat zal wel zweten worden. Gelukkig al vroeg in de ochtend starten, dus heb in ieder geval niet het warmste moment van de dag