Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Yontheke schreef:Ami was het nu wel gewend om 24/24 buiten te staan. Helaas is het bij mij nu zo nat dat ze continue onder het afdak staan en dat is om ze bij elkaar te introduceren gewoon heel erg krap zeker omdat Ami ook niet het meest sociale paard is. Mijn piste is al 2 maanden niet meer te rijden dus dan moet mijn man al minimum 2x per week met de trailer meerijden naar de binnenpiste. Dan rij ik nog maar 2 keer per week want Ami moet om fatsoenlijk buiten te rijden hoefijzers hebben want die heeft hele gevoelige voeten door zijn hele leven al op ijzers te staan. Ze hebben het afgelopen jaar geprobeerd om hem zonder ijzers te houden maar dat was geen succes. Bij mij kan hij in de winter geen ijzers onder want hij loopt deze er onderuit in de modder. De piste huren kost mij 15 euro per keer dus ook al 120 euro per maand + extra hooi en voer + extra werk in uitmesten + extra mest op de mesthoop.
Dan was ik dus uiteindelijk goedkoper en makkelijker uit op de pensionstal. Hij heeft ook tot vorig jaar april altijd op stallen geleefd en nooit veel buiten gestaan en heeft verschrikkelijk hard moeten wennen aan het leven als weidepaard. Je zag hem gisteren op de pensionstal enorm opfleuren eigenlijk.
Al is het echt niet mijn manier van paarden houden. Al heb ik de indruk dat ik er erger aan moet wennen dan Ami zelf.
DubbelDun schreef:Ik ben dan bang dat als ze er in galop overheen gaan en remmen dat ze de benen kapot lopen.
Yontheke schreef:Het enige dat me echt tegensteekt is dat ze in mijn ogen een pak te weinig buitenkomen en echt veeeel te weinig ruwvoer krijgen. Hij krijgt nu voor de ochtend bietenpulp bij zodat hij extra buikvulling heeft maar of hij dat gaat eten weet ik nog niet..
palousa_boy schreef:DubbelDun schreef:Ik ben dan bang dat als ze er in galop overheen gaan en remmen dat ze de benen kapot lopen.
Het zal wel wat langer duren als ze met ijzers lopen denk ik. Ijzer op ijzer glijd wel erg
Caily schreef:Welke hoefschoenen heb jij, en waarom?