Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
DubbelDun schreef:Er bestaat ook zoiets als 'ijzers' van kunststof die vastzitten met klittenband op de hoefwand.
Hier staat een video-filmpje er van
https://www.bekijkdezevideo.nl/video/12 ... iger-maken
Dais_ schreef:Van de week wilde ik ook beide dames even longeren. Ik begon met Indy, maar die sloeg net een vlieg weg op haar buik en mijn hoofd zat ergens in de weg want ze sloeg zo 2 tanden door mijn lip. Bloeden joh!! De nieuwe merrie kwam er goed vanaf want ik had gelijk geen zin meer om nog iets te doen. Nu, 3 dagen later, is het nog dik en blauw. En dan zeggen mensen; "leuk joh, paarden aan huis", alsof dat in pension niet had kunnen gebeuren.
Dais_ schreef:Het is ook niet normaal met de vliegen. Normaal ben ik niet zo van de vliegenkappen, maar ik ben er voor allebei de dames maar 1 wezen kopen want het was gewoon sneu. Ze stonden alleen maar met hun koppies te schudden.
Van de week wilde ik ook beide dames even longeren. Ik begon met Indy, maar die sloeg net een vlieg weg op haar buik en mijn hoofd zat ergens in de weg want ze sloeg zo 2 tanden door mijn lip. Bloeden joh!! De nieuwe merrie kwam er goed vanaf want ik had gelijk geen zin meer om nog iets te doen. Nu, 3 dagen later, is het nog dik en blauw. En dan zeggen mensen; "leuk joh, paarden aan huis", alsof dat in pension niet had kunnen gebeuren.
DubbelDun schreef:@dais: als je eikenbomen in de buurt hebt dan heb je eikeltjes
Deze dingen, nu nog groen en bij grote hoeveelheden giftig...
https://static.zoom.nl/D1EBC370DE184AF4 ... eltjes.jpg
De meeste paarden zijn er gek op en neuzen het hele zand of wei door om ze te eten.
De rijpe/bruine variant later in het jaar zijn niet giftig, maar dan nog zijn grote hoeveelheden niet aan te raden. Die kun je beter aan een varken geven, die hebben er niks van.
Dit geldt overigens ook voor groen blad van de eik.
Jaarlijks haal ik iets van 10 kruiwagens blad en eikels van de PP-gang af (die dan ook even een maandje dicht is).