Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 20:03

Ik heb een paard die geen suikerklontjes lust en spuugt ze uit.
Geef er altijd 1 bij het hoofdstel om doen. Zij krijgt nu een speciaal paarde snoepje. Princesje

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 20:03

Hier liggen ze uit te puffen in de schaduw, was vandaag ook weer 32 graden

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 20:05

Mallootje schreef:
zucht, wat is het toch leuk om de paarden bij huis te hebben :) mijn knorrepot die altijd z'n oren in z'n nek had is inmiddels zo veranderd dat hij daarnet met z'n hoofd op m'n schouder stond te slapen.. Nooit gedacht dat hij op veertienjarige leeftijd en na 4 jaar bij mij toch nog zo zou veranderen in z'n houding naar ons! *stuiter*

Blijkbaar waardeert ie hoe hij nu mag leven :D

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 20:05

Hahaha
Elsa weet niet hoe gauw ze naar zijn emmer moet hollen op zoek naar de wortel die er vast weer ergens naast ligt _O-
Maar das ook net een prullenbak dus die vertrouw ik denk ook niet op wat wel en niet eet baar is. Ze vindt de stal ook eetbaar -O- nieuwe stal wordt denk kunstof steen of beton :+

Heerlijk Mallootje je maakt ook zoveel meer mee met ze als ze thuis staan <3

Wow t was hier wel warm maar niet zó warm Palousa

DubbelFun

Re: Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 20:06

Morgen krijgen wij daar een graadje van mee :)

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-15 20:08

Met 's avonds al onweer ..

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 20:11

Ja, het is nooit van lange duur hier, daarom wen ik er ook nooit aan :)
Gelukkig heb ik de ene stal leeg (lag hooi in), dus als het echt te gek wordt kan ik ze beide 'veilig' op stal zetten (liever dat dat er eentje in een metalen schuiltent staat :D

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 20:16

DubbelDun schreef:
Morgen krijgen wij daar een graadje van mee :)

We komen morgen ook die kant op.. Zou lekker zijn, weer eens een dag zonder zon ;) is alweer 3 weken zo warm.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 20:18

Mallootje...paarden veranderen enorm als er meer rust en vrijheid is.

Ik heb die van mij ook ongelooflijk zien veranderen,ze waren al relaxed maar nu helemaal.Ze genieten echt...spelen,tukje,hapje eten,aandacht en veel vrijheid....ja het leven is goed :D

Ja warmte morgen,nu al geen zin in.Ik kan er zo slecht tegen en mijn kleine Faxje ook,zal zich morgen ook niet fijn voelen :(:)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 20:43

De teller staat nu op 31 graden %)

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 20:50

Hier in huis 23gC...alles staat lekker open,koel windje.Prima uit te houden zo :)

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 21:13

Hier valt het ook best mee. Nog lekker gecrosst net met paard lief!

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 21:14

Super fijn Mallootje, hij voelt zich duidelijk prettig in de nieuwe omgeving :)

Palousa al 32 graden! Ben benieuwd of het hier morgen ook echt zo warm gaat worden. Wel een windje er bij geloof ik, dat scheelt. En hopelijk geen regen en onweer want we gaan bbqen...

Hier was het vandaag echt heerlijk! Net ook nog de hele tijd buiten gelopen in een shirtje, eindelijk!

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 22:32

Jaaaah! Wij hebben het voordroog binnen. Het zag er zo goed uit dat we het wikkelen verzet hebben naar vandaag. Heel tevreden er over *\o/* wat een opluchting!

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 06:21

TOP!! Pol...binnen is binnen....ik hoop stiekum dat de boer vandaag de boel toch droog genoeg krijgt en de balen als hooi kan persen.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-15 07:26

Voordroogfeestje bij Pol! (ik dacht ook altijd dat het Polo 13 was :))

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 08:05

Iedereen klaar voor de hitte?

de paarden zijn vroeg het land op gegaan maar gaan straks als het echt heet wordt naar binnen als er geen wolkjes komen.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 08:07

Ikke wel! Kom maar op. Vanavond lekker de bbq aan en chillen met een aantal gezellige bokkers hier in de tuin. Misschien nog wel aangevuld met paardjes wassen en watergevecht ofzo... we gaan het zien lol

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 08:19

Wij gaan met de familie buiten gourmetten, dus ik hoop dat het slechte weer wat later in de avond komt.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 08:23

Genieten dit weer! :D Ik ga zo vanmiddag denk lekker paardjes wassen en sproeiers aanzetten als het echt warm is, kunnen ze er onder gaan staan :D

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 08:41

Hier is de eerste snede nog nooit zo laat gemaaid als dit jaar! Het ligt nu nog te drogen. Er worden foliebalen van gemaakt. Ik wilde eigenlijk volledig over op kleine baaltjes, maar het hooi van eigen land sla ik nooit af. Dat zijn altijd de beste balen.
We kunnen eigenlijk altijd 3x maaien en dan gaat de laatste keer het gras gewoon naar de boer voor de koeien. Nu zijn we bijna een maand later, dus dat zal niet meer lukken.

Paarden lopen vandaag voor het eerst in burka. Ze kennen toch allemaal een deken, maar als ik ze volledig inpak tegen de vliegen, dan doen ze alsof ze aliens zien. Ik ben de hele dag op kantoor, dus ik hoop dat ze zich redden buiten. Ze staan momenteel niet bij de schuilstal.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 08:47

tinky: ik heb zelf niets tegen voordroog tov hooi. Maar het was echt al heel mooi droog spul. Complimenten gekregen van de boer en loonwerker dat het er zo goed uit zag. Nog steeds blij!

hahaha wat een werk en zorgen ook. Krijgt het genoeg water, hebben we genoeg en op de juiste manier bemest, onkruid er met de hand uit steken, juiste moment en tijdstip van maaien, hoe vaak en hoe laat schudden, boer laten komen om te ruggen, wanneer in het pak, loonwerker regelen???? Over 6 weken analyse laten doen. En over 3 maanden weer zelfde circus.
Voordeel is wel dat ik al weet dat ik prima ruwvoer heb het komende jaar. +:)+

Hier gaan ze gewoon de hele dag het land op. Water nog ververst vanmorgen en ze gaan maar in de schuilstal staan als ze het heet hebben. Mijn 19 jarige kan er heel goed tegen. Van mijn jonge paard weet ik het nog niet,

En: gister eerste paar rondjes in draf op mijn jonkie. Zonder bokken! Dus mijn dag kan niet meer stuk.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 08:56

Hier hebben ze tot 2 uur schaduw langs de weg (bomen), daarna alleen in de schuiltent uit de zon. Dit duurt een paar uur en dan hebben ze weer schaduw van de boom langs de oprit. Dus ze hóeven niet in de zon te staan :)
Vliegendekens is hier nog niet echt nodig, maskers wel maar ook tegen de felle zon krijgen ze die op.

@polo: geen bokje, wat flauw nauw :D (lekker hoor zo inrijden).

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 08:57

dd: en dat terwijl ik er 1 1/2 week niet op gezeten had! schatje is het (voorlopig)

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 09:00

Ik heb geen schuilstal en de boom die dienst zou moeten gaan doen als parasol is nog niet groot genoeg. Maar met echt heet weer zonder wolkjes staan die van mij liever binnen. Regen deert ze niet, maar in de volle zon staan ze liever niet.

de shet heeft dik haar. Daar komt geen daas met zijn prikker doorheen. Paardlief staat ook al met een vliegendeken. Ik ga van het weekend de dazenval ook maar weer opzetten. Ik heb een vaag vermoeden dat we daar dit jaar erg veel last van gaan hebben met die zachte zomer. Er zijn al veel insecten. Mijn insectenhotel is al druk bevolkt met metselbijen.