Het paarden aan huis topic deel 10

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-25 20:05

Qimm schreef:
:wow: :r

Hier ben ik het mee eens.
Bah bah.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-25 20:08

Karin_deB schreef:
Mooie stallen Dais!
Je paard pakt het nog best goed op maar begrijpelijk van de schrik reactie :(:)

@boemel, balen van de les!!

Hier ook erg geschrokken, alhoewel mn omgeving meer dan ik want ik weet het niet meer.
Gisteren op pad gegaan met mn dochter op de ruin. Vermoedelijk is de ruin uitgegleden, gevallen en mij in de val meegetrokken waardoor ik op het asfalt ben geknald.
Ik ben met een ambu afgevoerd en mn hele linkerkant is bont en blauw, flinke hersenschudding en mn rechterwijsvinger gebroken :')
Paard oke.
Dochter vooral erg geschrokken, arm kind.

Oei! Wat een nare val! Veel sterkte!

_Lorette_

Re: Het paarden aan huis topic deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-25 20:14

Jeetje, dat klinkt heftig! Beterschap!

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-25 20:15

Sow, beterschap Karin!

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-25 20:38

Jeetje Karin, heel veel sterkte.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-25 20:44

Ow jeetje Karin dat is schrikken. Hoe oud is dochter? Heeft ze zelf kunnen handelen bij nood of is iemand te hulp geschoten?

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-25 21:03

Wat een nare val! Veel beterschap gewenst

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-25 21:27

Oh dat is schrikken zeg. Heel veel sterkte en beterschap

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-25 21:30

Naar verhaal!! Beterschap zeg!

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-25 21:35

Wat heftig! Hopelijk gaat het herstel voorspoedig.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-25 21:58

Karin, beterschap

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:18

Oei Karin. Heel veel beterschap

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:42

joyce83 schreef:
Ow jeetje Karin dat is schrikken. Hoe oud is dochter? Heeft ze zelf kunnen handelen bij nood of is iemand te hulp geschoten?

Ze is 9.
Zij heeft deels voor hulp moeten zorgen maar werd gelukkig gauw opgevangen.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:53

Heel veel beterschap Karin! Wat schrikken zeg!

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:10

Zo Sjolvir, die nieuwe badkamer begrijp ik wel. Het was echt erg. Hoe los je het nu op?

Wat naar ook voor je dochter Karin. Hoe gaat het nu met je?

We zitten een paar dagen in een pod op de Veluwe.
Even afschakelen na ongelooflijk drukke weken.
De buurman doet de paarden. Ik geloof dat hij ze wat spannend vindt, dus wij halen via de app de stroom van de omheining af en dan kan hij zonder tussen de paarden te lopen de poort naar de wei openzetten.

Al het voer staat klaar, idem tonnen stro om over de mest te gooien. Makkelijker kunnen we het niet maken :D

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:22

Lekker even een paar dagen weg Boemel, lief dat jullie buurman het op deze manier op wil lossen

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:34

Geniet van je dagen weg boemel!

Vandaag is dag 2, mn hele lijf doet pijn. Mn geheugen is een gatenkaas. Ik vindt het zo naar dat ik mij niks kan herinneren.
Zo vreselijk ook voor mn dochter dat ze er alleen voor stond.
Ik heb blijkbaar wel nog mn schoonmoeder gebeld om mn dochter op te halen en mn buurman om mn paard te zoeken (die was weggerend) maar ik heb hier zelf 0 herinneringen aan.
Gelukkig heb ik de meeste schade. Paard is helemaal oke (is dat vet toch nog ergens goed voor :o ).
Dochter paar blauwe plekken en wat stram. Ze durft mij inmiddels weer aan te kijken en ze praat er veel over (goedzo, dat stimuleren we alleen maar). Ze vindt het moeilijk dat er zoveel aandacht naar mij ging, heel knap dat ze dit benoemt. Zij is natuurlijk enorm geschrokken maar was niet ernstig gewond, maar heeft alles wel veel bewuster meegemaakt dan ik.

Vandaag hoef ik gelukkig niets behalve even de beesten voeren zo.
Kinderen en hond zijn bij opa en oma en een vriendin komt heel lief uitmesten enzo (uur rijden voor haar :oo )

Ondanks de rotsituatie wel fijn om te zien/weten hoeveel mensen te hulp schieten en hoe snel de tamtam van nieuws gaat maar op een goede manier
.
Dat voelt veilig <3

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:45

Ellendig zeg.
En reken er maar op dat er gaten in je geheugen gaan blijven.
Mijn vriend is vorig jaar vrij hard van zijn paard geklapt, daarbij was zijn helm ook echt in twee gebarsten. Hij herinnert zich tot vandaag helemaal niks van wat er ongeveer 10 minuten voor die valpartij gebeurd is (galop oefeningen in een les) tot en met dat we aankwamen op de eerste hulp. Dat hij daar een CT scan gehad heeft is ongeveer het eerste wat weer geregistreerd is.

Naar voor je dochter om mee te maken maar goed dat ze er over praat en gehoord wordt.

En goed dat er meteen zo veel hulp op gang komt, toch prettig om te ervaren dat er dan ineens zo veel mensen voor je klaar staan.
Beterschap!

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:50

Wat heftig Karin, al met al gelukkig ‘goed’ afgelopen. Sterkte en beterschap. Neem goed je rust, hersenschudding is niet niks. Bij mij is dat 11 jaar geleden na zware hersenschudding niet goed gegaan en altijd last blijven houden.
Goed dat je dochter erover praat.

Snap goed dat je naar een nieuwe ‘echte’ badkamer verlangt na zo lang primitief Sjolvir. Iets om naar uit te kijken.

Je stallen zijn echt prachtig Dais en lijken enorm zo op de foto . Hoe groot zijn ze?

Geniet ervan Boemel, handig geregeld zo op afstand.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:21

Ach was je dochter ook gevallen? Ze zal enorm geschrokken zijn.
Bijzonder dat je die belletjes hebt gedaan en er niets van weet. Dat lijkt me een raar idee.
Lief, die hulp
Nogmaals sterkte!

Tijn8

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:59

sneu voor je dochter Karin, gelukkig praat ze er goed over!
ik ben aan het begin hard gevallen en ben ook een stuk 'kwijt'
fijn dat je hulp hebt, nu rustig aan verder herstellen.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:38

Karin, Agossie, 9 jaar. Sneu dat ze erbji was, maar wel fjin dat ze erbij was nu kon ze hulp halen.

Stukken kwijt zal wel zo blijven, en doe rustig aan neem de tijd om te herstellen v je hersenschudding.

Boemel, bad erin laten zitten en daar nog tegels, tuinslang met sproeikop aan waslijn die v
Boven het bad hing, dus soort camperen, maar vond de badkamer zo ie, dat die meteen toen gesloopt is. Had eerst toen nog een tjid in de tuin geducht ( was super zomer 2024), maar dat werd uiteraard te koud :+

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:44

Ik herken dat ook van een flinke hersenschudding toen ik met een paard was gevallen. Doe maar heel rustig aan. Ik ben meteen weer gaan werken alsof er niks was gebeurd, maar pas na maanden was de mist in mijn hoofd een beetje opgeklaard. Van de val en de periode daarna wist ik ook niets meer, terwijl ik blijkbaar nog op paard had willen stappen en ik echt heel moeilijk heb gedaan omdat ik absoluut geen infuusnaald wilde (en die er later toch zat :+). In het ziekenhuis wist ik kats niet meer hoe ik heette of hoe oud ik was. Mijn moeder was er gelukkig bij toen we vielen en die dacht eerst dat ik dood was (want bewusteloos). Dus ik snap helemaal dat het voor je dochter een enorme indruk heeft gemaakt. Goed dat ze er over praat. Zoiets heeft wel even tijd nodig. Sterkte voor jullie!

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 14:10

Geniet van weekend weg! Fijn dat buurman het wil doen ondanks spannend vinden.

Arme meid, is ook niet niks. Moeder bewusteloos, paard ertussenuit, vooral over praten en afspreken wat handig is om te doen in geval van nood.

Hier even met de honden op het veld van de hondenclub. Kunnen ze lekker even uitleven voor we zo weekend weg gaan. Man zit hier in de buurt voor uitje van het werk.
Bij ons ook buurman/pap die de paarden doet. Alles opgeschreven en klaar gelegd. Guus is allen hartstikke hengstig... ben benieuwd hoe vaak hij belt.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:22

en ik ben wel weer standby voor mocht er iets geks zijn, ga maar lekker genieten @Joyce

Helaas heb ik geen vrij , alleen de feestdagen zelf maar ertussenin niet. Ik ben wel al een week op de paarden en honden van een andere vriendin aan letten. op zich niet erg maar mijn eigen paarden en werk zitten is het wel druk.
In de avond nog even op en neer gaan om paarden hooi te geven en honden te laten plassen is voor mij het meest vervelendst. Ik ga altijd op tijd naar bed ( 2100 uur al) en mijn eigen paarden hebben dan genoeg en voor de honden gooi in de deur open en nu moet ik wakkeer blijven en op en neer rijden.