Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
ook moet je haar als eerste vastzetten en geven anders laat ze zich niet meer pakken.
.Ik stond toevallig gisteren te kijken hoe hoog het gras van de groenbemesting van de boerbuur stond.Hij zet daar altijd mais op,na de mais doet hij het omploegen en inzaaien en in het voorjaar ploegt hij dat om en zaait er weer mais op.Groenbemesting noemen ze het hier. In ieder geval mogen de paarden dat wel weer eens afeten als het droog is, door dat er zoveel geploegd word zakken ze er met nat weer diep in weg.Dus dat is bij ons een extratje.

Waarom zijn er toch altijd weer van die dilemma's met paarden
Het land is nu wel (deels) nat, maar er staat nog erg veel gras dus ze mogen er gewoon op, het moet op.
dan is alles stuk
Dus bij mij staan ze op de paddock. Ook moet een heel deel nog gefreesd worden, de man die dat kan komt pas in februari mits het niet vriest. Ergens daarna als het niet meer vriest kan ik pas inzaaien. Dus ik heb al 1/3 van mijn weide niet meer en door dat frezen en opnieuw inzaaien vrees ik dat ik dat stuk pas in september weer heb
Citaat:Als je nu een fijne oppas hebt, kan die ook niet meer willen of kunnen over een paar jaar.
Citaat:Er is geen haast bij en dit huis is alles behalve af maar goed ik blijf dromen en hopen dat ik binnen 6 jaar weg kan