Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Belker

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 09:15

Je hebt ze nog steviger, maar het type van de merrie kom je veel tegen. Het vreemdbloed% is bij beiden rond de 16%. Maar de ruin wordt een slanker type. Ik vind ze leuk, net te grote oude type new forest.

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 09:16

Ik vind ze heel mooi, de paarden van die link die je gaf staan me zeker wel aan. Mooi compact ook, mooi geproportioneerd.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 09:44

Oh wauw, prachtige stal utopia!
Wat een stoer dier Belker.

Leuk al die honden. Wij zijn voorzichtig aan op zoek, maar die prijzen momenteel zijn echt niet grappig. We wachten wel even tot de Corona gekte voorbij is. Het liefst wil ik een herplaatser, maar dan wel eentje die met kleine kinderen kan en die zijn zeldzaam.

Solleke, poedels zijn te gek. <3 Wij hebben vroeger altijd dwergjes gehad, zulke leuke intelligente hondjes waren dat.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 11:08

Haha komen inderdaad nog houten platen tegen de achterkant.. al komt m'n kleine man er maar lastig bij hoor, met z'n pootjes.. maar heb geen zin in nog meer verwondingen en gedoe, wat ik had kunnen voorkomen := En de deur draait nu wat minder handig inderdaad, maar dit is ook niet de plek waar uiteindelijk alle stallen gaan komen :P Dit is even tijdelijk, omdat we m'n kleine mannetje moeten opvangen na z'n operatie...

Inmiddels dus weer thuis, vanochtend opgehaald en hij doet 't goeddd <3 Merk echt helemaal niets aan 'm dat hij een oog minder heeft <3

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 12:05

Ze zijn leuk Belker, ik zou ook voor het wat luxere type vallen. Ben benieuwd hoe de ruin straks is.

Balen van de afkeur Kojack, begrijpelijk dat je je buik ervan vol hebt nu.

Fijn dat het goed gaat Utopia!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 12:21

Maar meteen van het lekkere weer gebruik gemaakt voor een klein (illegaal) rondje achterlangs, dat was toch alweer dik 2 weken geleden. Het was nog best modderig dankzij de grote tractoren die de boel aan gort gereden hadden, maar ze gedroeg zich braaf. Eenmaal op het zandpad moest er wel even 'iets' uit :) Maar ook dit bleef binnen de regels :)

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 14:01

Hier vanmorgen ook genoten. Nog een mooie foto gemaakt van Elsa tussen het fluitekruid.
Afbeelding

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 14:04

Heerlijk zeg <3

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 15:17

Altijd als in in de zon ga zitten gaat ie achter een wolk, dus ik dacht 'ik ga het gras maar maaien'...loop ik natuurlijk de hele tijd inde zon en ik moet nog steeds goede oordoppen zien te vinden...

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 18:23

<3 mooie glimmende paarden. En dat terwijl ik ze amper borstel en ze altijd buiten lopen.

En Nilay, die niet in training staat en de 21e 18 jaar is geworden. Ik zie het er niet aan af! :o Volgens mij voelt hij zich fantastisch.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 18:29

Ze zien er goed uit hoor en mooie foto's :)

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 18:46

Ze zien er heel goed uit. Je huis ook, wat schiet het op.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 19:18

Mooie stal Natasja! Fijn dat je zo snel iets kon neerzetten!

Malenka hoe is het idd met het huis?

Hier vanmorgen al lekker gereden toen de kids op school waren en daarna vond Elevada het bedtijd
Afbeelding

De kleine gaat heel goed. Ontsteking lijkt echt wel weg, zo goed als ik het kan voelen, dus ze gaat van de pijnstillers af nu. Ik hou haar nog even apart en dan hopelijk deze week weer bij de rest. Maar wil even wachten omdat de ruin dinsdag gaat verhuizen en ik eerst wil kijken hoe de rust in de groep dan is
Afbeelding

En ik was niet aan het kijken maar hou het wel in de gaten, en nu ben ik verliefd geworden := niet handig dus... nu moet ik mijn man nog overtuigen

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 19:34

:Y) Dat snap ik MaartjeM, wat een koppie <3

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 19:38

Die hebben we al he :D Ik heb wat anders gezien haha
Maar ze is wel knap hè <3

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 20:00

De buurboer die altijd ons land heeft gehooit doet het niet meer.Nu moeten we zelf hooien,maar hebben niet de machines en het is ook heel veel werk.We hebben 1 hectare voor 2 paarden.1 paard van ons en 1 in pension.Nu is ons plan om er 1 paard bij te nemen in pension en dan niet meer te hooien en de wei kaal laten eten door de paarden.Van het bedrag aan pensiongeld wordt dan hooi gekocht voor ongeveer 7 maanden.Bij een droge zomer kan er natuurlijk meer gekocht worden.Maar is 1 hectare niet te weinig land voor 3 paarden.En de paarden kunnen heel goed samen,ben bang dat als er 1 bij komt er toch gedonder komt.Dat 2 naar elkaar toe trekken en 1 dus buiten de groep valt.Wat zijn jullie ervaringen hier mee?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 20:15

@brittas: daar kun je geen zinnige voorspelling over maken; merries kunnen behoorlijk bitcherig doen en ruinen kunnen gaan vechten. Helemaal afhankelijk van het soort paarden/karakters.

@maartje: geef nog een paar hintjes :D

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 20:34

Britta, ik heb al jaaaaaren een drietal. Geen enkel probleem.
Tussendoor wel een Fjord gehad maar die lag niet goed in de groep (eigen keuze). Die hing te veel naar de grotere paarden naast mijn pony's en kon niet goed binden met die kleintjes.

Ik ken ook een geval van een merrie en ruin die elkaar echt niet konden luchten of zien. Als die bij elkaar stonden brachten ze de dag door met de kont naar elkaar toe en constant meppen. Ik heb daar ergens nog wel een foto van...

Afbeelding

Afbeelding

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 20:54

Belker schreef:
Mijn jonkie van de winter, nu 2 <3
[ [url=m/yyGbqK.jpg]Afbeelding[/url] ]

De merrie, 4 jaar, via een vriendin bij mij gekomen voor de verkoop, maar ze loopt er nog <3

[ [url=m/FUbhNv.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ahhh knap :)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 21:05

Ons huis staat inmiddels op Funda. Super veel bezichtigingen volgende week. Blij als het achter de rug is. Kan ik me eindelijk gaan richten op ons nieuwe plekje en alles wat erbij komt kijken. Heb er zo'n zin in!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 21:11

Wauw je huis inderdaad Malenka!! Prachtig!! <3 En je paarden ook inderdaad haha :+:

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 21:42

Zo, super lange dag gehad. Pony staat nog in de kliniek.

Het ziekte beeld kan bij de lever vandaan komen (dat hij chagrijnig is, dat hij van kleur veranderd en het vele drinken) maar kan ook bij zijn maag/darmen vandaan komen (gapen, buikkrampen).

De onderzoeken waren redelijk oké. De lever was niet te groot, er was alleen 1 kant wat scherp. Bij het inwendig onderzoek voelde ze wat scherps maar dat was niet terug te vinden op de inwendige echo, wel lijkt er een verdikte darmwand/maag wand. Allo heeft in het verleden rode bloedwormen gehad, het is niet uitgesloten dat die nog in de wand zitten, die zijn niet terug te vinden in een wormen onderzoek of bloedonderzoek.

Ik had 3 keuzes:
1. Leverbiopt met de kans dat daar niks uit komt.
2. Met zware medicatie naar huis en kijken wat het doet en kans op verder onderzoek.
3. Uitgebreid bloed onderzoek (arm ding moest 5 buisjes inleveren ) en uitgebreid mest onderzoek.

Ik kon hem mee terug nemen met de kans dat hij aankomende week terug moest voor evt een lever biopt op medicatie en heb er voor gekozen om daar te laten staan.
Als er wat uit het bloedonderzoek komt dan is er een kans dat de leverbiopt niet nodig is omdat de kans groot is dat het uit zijn maag/darmen komt.

Ik pak nu maar even door zodat we er achter komen (als het goed is) wat er aan de hand is en hopelijk komen we er vanaf of kunnen we gericht te werk gaan met medicatie en voeding

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 22:50

Wat naar allemaal met die paarden bij de kliniek. Zeker als ze dan niet weten wat er aan de hand is. Maar ook zo veel paarden afgekeurd bij aankoop. Ik vraag me dan af of die van mij er wel doorheen waren gekomen bij een aankoop keuring. Ik heb dat nog nooit gedaan bij de paarden. Al heb ik bij Roos wel overwogen het te doen. De anderen kocht ik toen ik veel jonger was.

Het huis gaat inderdaad wel lekker. :D Dit weekend kom ik er waarschijnlijk niet aan toe. Maar komende week ga ik eens kijken of ik een update in mijn topic kan plaatsen. Ik wil het hier niet vol spammen.

Ik kon het gisteren niet laten om alvast in het huis een hoekje te maken om te tekenen. Dat licht en uitzicht! Dan blijf ik toch niet in een donkere stacaravan zitten?

Afbeelding

Afbeelding

En Roos vanavond. <3
Afbeelding

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 07:01

Wow wat een verandering, prachtig Malenka.
Je kan mooi tekenen, leuk.

Wat naar Kojack, sterkte!

Spannend Maartje.

1 ha voor 4 paarden gaat hier op veengrond prima (heb over) maar ligt echt aan de grond, op zand groeit gras veel minder hard. Kunnen hele dagen buiten, ‘s avond en ‘s nachts lopen ze op erf/paddocks. Ik werk met wisselstukken zodat het niet gras bij kan komen.

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 08:01

Malenka schreef:
Wat naar allemaal met die paarden bij de kliniek. Zeker als ze dan niet weten wat er aan de hand is. Maar ook zo veel paarden afgekeurd bij aankoop. Ik vraag me dan af of die van mij er wel doorheen waren gekomen bij een aankoop keuring. Ik heb dat nog nooit gedaan bij de paarden. Al heb ik bij Roos wel overwogen het te doen. De anderen kocht ik toen ik veel jonger was.

Het huis gaat inderdaad wel lekker. :D Dit weekend kom ik er waarschijnlijk niet aan toe. Maar komende week ga ik eens kijken of ik een update in mijn topic kan plaatsen. Ik wil het hier niet vol spammen.

Ik kon het gisteren niet laten om alvast in het huis een hoekje te maken om te tekenen. Dat licht en uitzicht! Dan blijf ik toch niet in een donkere stacaravan zitten?

[ [url=m/AdUqiR.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/OPj4Hb.jpg]Afbeelding[/url] ]

En Roos vanavond. <3
[ [url=m/0o750B.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een huis zeg! Echt super gaaf