Was het maar al 1 maart, dan was ik mooi nog even een rondje gaan rijden. Hier is het eindelijk droog, maarja nu geen zin meer om naar stal te crossen. Die van ons beginnen ook al langzaam aan te verharen, mag van mij nog wel even duren geeft altijd zo'n rommel
Hier was het vanmiddag ook droog, ben om vier uur nog ff gaan rijden. Ik vond het behoorlijk fris tegen wind.
Idd fijn dat de koliek meeviel...
Vanmiddag maar eens naar de stad geweest.... Een keer wat anders kopen dan rijbroeken.... Kon niet echt slagen... Maar wel een pyjama en onderbroeken. Ik heb het idee dat er niets hangt, van wat ik niet ( ongeveer) al heb....
Ik krijg trek van dat lekkere recept... Ben echter geen bakker, gun mezelf de tijd niet.
Morgen wordt t beter weer... Dus wie weet voor diegene, die vandaag niet konden rijden.
Vandaag dus wezen kijken bij knolllie. Heb niet echt het idee dat ik een goed beeld heb kunnen krijgen van d'r. Het was echt heel slecht weer dus konden niet buiten rijden. Spookte behoorlijk met hele harde wind en stortregen. We hebben in de stal wat gestapt in een deel waar ze normaal dus nooit komen (ze hebben geen overdekte rijbak). En ze was alleen terwijl ze normaal altijd met 2 of meer gaan rijden. Je merkte dat ze gespannen was en met alles bezig was behalve met mij. En ik was stikzenuwachtig en dat versterkt alles natuurlijk. Maar gvd wat is ze mooi.... Maar ze liep heel netjes losjes mee aan 't touw. Mocht haar ook overal aanraken. Tilde netjes d'r voetje op toen ik aan haar sokken voelde. Ik heb afgesproken om volgende week te gaan rijden met een paar meiden. Had echt t gevoel dat ze niet haar beste kant liet zien. Is ook niet erg. Heb nu gezien dat als ze zich ongemakkelijk voelt ze ook netjes gecontroleerd is en oplet. Maar dat je dan wel iets steviger in je schoenen moet staan. En ja dat is wat moeilijk een eerste keer.
O ja. Let Niet op het zadel. Of de schoenen. Of de afwezige cap. Hebben alleen even aan de hand gestapt.
Sow, die is groot! 'Even' hoeven krabben, inderdaad, heb je bijna een schepje voor nodig
Onze pomp heeft ook z'n eerste klus mogen doen. Helaas iets te korte slang gekocht ("ach, 15 meter, dat halen we wel", toch drie meter te kort ), dus ik moest eerst nog een nieuw gat graven en een geul van het oude naar het nieuwe gat. Gelukkig is het zandgrond en is de bodem daar vrij makkelijk te scheppen. Daarna de pomp aangezet, deed het erg goed, maar de plas is nog lang niet leeg. Morgen weer een dag.
De paarden hadden op de voorste wei gemogen, maar daar stond precies op het verkeerde punt een plas. Toch maar even de andere wei gebruikt.
Antheman
Geplaatst: 30-01-16 20:09
[***], hoe is t met merrie? Niet leuk koliek.
Die perenspeculaastaart heb ik ook weleens gemaakt! Heerlijk!
Wat is je gevoel Abbyblues, over het paard?
Met Vliegje heb k eindelijk een modus gevonden. Ik heb haken gemaakt, daar kan een touw aan die in de deuropening hangen. Zo is de stal afgesloten en kan Vliegje rustig zijn bakje eten. Ik kreeg er vanmorgen zonder morren 75 gram psyllium in. Hoera! Voor t eerst.
Ik ben een beetje moe van alles en had ook geen zin in een buitenrit. Ik ben wel gaan wandelen met de groten. Spannende situaties gehad, op de dijk was een oplegger gekanteld en met 3 tractors probeerden ze hem weg te krijgen. En dat tussen al t water op een hele smalle weg. Bij thuiskomt Sunny even tussen de lijnen gehad, hij moet tenslotte beleerd worden.
Caily
Geplaatst: 30-01-16 20:15
Het halster is een monty roberts dually halster. Eigenlijk kruising gewoon halster, touwhalster en ketting. Mijn gup is aan de hand te snel om veilig met een stalhalster de weg op te gaan; combinatie van fel karakter en aanrijding als veulen. Wandelde nu met ketting over de neus maar vond dat toch wel beetje sneu. Touwhalster kan ik niks mee omdat ik haar graag eens onder de kin pak en dan mn elleboog klem achter haar schouder; touwhslster snijdt dan in mn hand. Dus hoop met dit halster het ideale te hebben, morgen testen!
Prachtige stallen DoubleVv!
Verdorie karev, hopelijk komt t goed met die webshop.
Balen karev ! Het blijft lastig met die webshops. Heb zelf zwaar ruzie met divoza terwijl die toch best goed bekend staan. En allekabels bestel ik ook nooit meer wat.
Klinkt goed Lisa Vera! Welke olifanten ga je verlaten? Amersfoort of Rhenen?
Vandaag lekker naar de binnenbak geweest met de nieuwe merrie. Dit keer eerst een kwartiertje gelongeerd voor ik opstapte en mijn instructrice was erbij. Heerlijk iemand met verstand van zaken die meekijkt. 0 problemen gehad paard blijkt teveel na te denken en de achterhand teveel te willen gebruiken. Daar was ik dus niet op gekomen.
Ga geen taarten bakken hier. Vind ze er heerlijk uit zien maar probeer wat af te vallen. En aangezien mijn stomme sportschool met Zumba is gestopt ben ik met de sportschool gestopt. Dat zal ze leren....
Ga zo lekker naar een vriendinnetje kletsen en een wijntje drinken. En morgen fris en fruitig het bos in. Hopen dat het droog is.
AbbyBlues
Geplaatst: 30-01-16 20:56
Jah, wat was mijn gevoel. Heel wisselvallig. Als ik nu ter plekke zou moeten beslissen zou ik zeggen dat ze te fris is voor mij.
Maar. Mijn verstand (en mijn man ook, haha) zegt dat we haar enorm uit haar comfortzone hebben gehaald door haar bij haar vaste rij-maatjes weg te nemen, haar in een stal te zetten waar ze normaal nooit komt, met een onzekere ruiter op haar rug terwijl buiten een storm raasde. Als je dan bedenkt hoe braaf ze liep zonder mokken of schrikken of gek doen. Dat ze zich gewoon liet betasten en liet leiden door een vreemde. Dat ze gewoon netjes een voetje gaf toen ik aan haar hoef kwam. Dan denk ik dat als dit het 'ergste' is dat ze zal doen als ze zich niet prettig voelt, dan denk ik dat wij samen heel erg goede maatjes gaan worden.
Ik wil zien hoe ze is als ze wél in haar comfortzone zit.
Daarbij, toen ze de stal in kwam lopen zeiknat van de regen had ik echt wel het gevoel van wow, daar loopt mijn paard...
Daan_O
Geplaatst: 30-01-16 21:12
Abby leuk dat je bent gaan kijken, jammer dat je door het weer niet helemaal een goed beeld kon vormen maar meerdere keren kijken is sowieso prettig
Kirr heb je de dekking ja?? Zou super leuk voor je zijn, ben benieuwd!
Nou mensen ik kan wel in de thuiszorg, het prikken van de buurman gaat hartstikke goed
Wat een weer hier gisteravond/afgelopen nacht en ochtend! Ik had een feestje in Amsterdam, kwam uiteraard weer later thuis dan ik van plan was, dus stond om 3.30 uur nog even de hooinetten te vullen en paarden op stal zetten Paardjes lekker droog bedje, ik ook een paar uurtjes slapen en vandaag wat woonwinkels afgegaan met een vriendin. Ga zo maar eens lekker het bad vol laten lopen
beatje
Geplaatst: 30-01-16 21:14
En dat zadel past ook voor geen meter,als ze dan toch nog braaf blijft wil dat toch wel wat zeggen.Verstandig dat je nog een keer gaat kijken.
AbbyBlues
Geplaatst: 30-01-16 21:22
beatje schreef:
En dat zadel past ook voor geen meter,als ze dan toch nog braaf blijft wil dat toch wel wat zeggen.Verstandig dat je nog een keer gaat kijken.
Precies. Ik heb nu net mijn eigen zadel compleet gemaakt en die neem ik mee de komende week. Daar past mijn derrière wel fatsoenlijk in.
Nr van die website heeft ook app. Dus ff een whatsappje gestuurd. Kun je tenminste zien of ze het gelezen hebben.
Anke
Geplaatst: 30-01-16 22:31
Tcm62 schreef:
Zijn jullie paarden ook zo fris? Herken ze niet meer terug, dit al meer dan een week....
Yep zo gek als een deur de laatste paar dagen. niks verandert...alles gewoon hetzelfde als altijd. Vandaag de tinker voor het eerst zie steigeren. Wellicht door het weer?