Het paarden aan huis topic deel 10

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

joyce83

Re: Het paarden aan huis topic deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-25 12:14

Nou goed bezig met boompjes en struikjes!

Donderdag was de dierenarts hier voor entingen en de tanden jaarlijks onderhoud. Voor beide viel het mee, Guus had zelfs nog wel heel netjes. Ad wat kleine haakjes. Maar Ad heeft toch wat last ervan gehad. Ben nog niet helemaal zeker waar last van. Vermoeden is of van de hals, had ook twee bultjes erin van enting en de sedatie. Hij heeft ivm maar 3/4 sedatie gehad. Merkte dat het hooi niet helemaal op was. Brokken at hij wel goed op. Dus mond lijkt mij sterk. Merkte wel dat ik minder goed aan zijn hoofd mag komen en heb zijn kaken wat gemasseerd. Ben er wel achter gekomen dat het erg lastig gaat worden als ik wil temperaturen. Hij wil absoluut niet dat ik aan zijn privedelen kom.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-25 13:19

Dat is lastig idd Joyce.

Mijn merrie geniet van elke dag haar privedelen schoonmaken. Doe ik het niet dan gaat ze schuren. Dus wij hebben dagelijks ons prive momentje met natte washandschoen en crempje……. En ik vond vroeger een vriend die dit deed bij zijn paard gek……….. Boontje komt om zijn loontje.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-25 13:46

Wat druk met aanplanten jullie. grondboor inderdaad wel handig als je zoveel moet planten.

Joyce, dat is minder, beterschap.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-25 14:17

Belker schreef:
Dat is lastig idd Joyce.

Mijn merrie geniet van elke dag haar privedelen schoonmaken. Doe ik het niet dan gaat ze schuren. Dus wij hebben dagelijks ons prive momentje met natte washandschoen en crempje……. En ik vond vroeger een vriend die dit deed bij zijn paard gek……….. Boontje komt om zijn loontje.

Guus vind het ook heerlijk! Tietjes kriebelen/schoonmaken en in de zomer tuinslang erop. Oudje vond op een gegeven moment kruis kriebelen zo lekker dat hij naast je kwam staan en als hond been op tilde.
Bij Ad mag ik nu wel aan kruis, maar heb ik voor moeten oefenen. Maar schoonmaken is stap te ver ook met sedatie niet. Onder staart is echt op dit moment no go.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-25 15:42

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-25 22:28

Even een tip, de ANWB heeft voor de leden mooie kortingen. Ik heb net mooie laarzen besteld.

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-25 03:28

Dat scheelt altijd een hoop ja. Heb net Mick boots gekocht bij de Hypostore met korting dus voorlopig niks nodig.

Gister weer de kerstbellen uit de kast gehaald en op het ruig gedaan. De kar is al versierd en gister even een proefritje gemaakt. Je zag mensen echt genieten en kreeg vaak aaah wat leuk en alvast een fijne kerst!
Volgende week doe ik een echte kerstrit. Dan krijgt ze van die kerst beschermers aan dekentje op en rendieroren en zelf een mantel en kerstmuts op.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-25 06:43

Ik muck boots via horze. Mijn maat was 80 euro.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-25 07:57

Belker schreef:
Joyce, Masterson heeft 2 punten bij de staart die je misschien kunnen helpen.
https://youtu.be/9cWpBL9ebmU?feature=shared

Bedankt!! die ga ik proberen. Doe van Masterson al af en toe bij hem en werkt goed, Noor heeft er ook enkele van in de lessen staan. Marjan had nog eentje doorgestuurd voor het hoofd. Die mocht ik gisteravond doen toen hij op stal stond. Rest van de dag was elke poging om in de buurt te komen een nee nu even niet :+

Maar hij is weer beter eraan. Eet weer goed hooi uit het net, niet dat er wat te zien is aan zijn buik van het iets minder eten :o

Maar ik weet dat bij hem soms ook dingen even moeten landen, opstapkrukje was ook zoiets. Eerst 10x spannend en dan slaat hij ook echt ineens om van oke doe ik toch al jaren hier naast dat krukje staan?
Een van de volgende zaken om aan te wennen is een rijrok en dat ik toch aan bepaalde delen mag komen.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-25 09:38

kiko schreef:
Dat scheelt altijd een hoop ja. Heb net Mick boots gekocht bij de Hypostore met korting dus voorlopig niks nodig.

Gister weer de kerstbellen uit de kast gehaald en op het ruig gedaan. De kar is al versierd en gister even een proefritje gemaakt. Je zag mensen echt genieten en kreeg vaak aaah wat leuk en alvast een fijne kerst!
Volgende week doe ik een echte kerstrit. Dan krijgt ze van die kerst beschermers aan dekentje op en rendieroren en zelf een mantel en kerstmuts op.

Dit klinkt echt heel leuk <3
Hier zou ik ook helemaal happy van worden als ik dat tegen kom.

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-25 10:18

Een shet heeft volgens mij al een hoog aaah gehalte :-)
En als je dan die kerst dingen allemaal hebt is het nog leuker en als ik de hond dan ook nog mee heb dan is het helemaal af. Ze zit dan als de koningin naast mij..
Afbeelding

Lynn dan had jij helemaal mazzel. Ik heb maat 38 dus die is meestal niet extra afgeprijsd.

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-25 11:13

Goed bezig met die bomen en struiken! En inderdaad, een grondboor is hier echt ideaal voor. Wij zijn ook supertevreden over onze grondboor.

Haha, de shopaholic in mij dook meteen de ANWB website op, maar 'gelukkig' niks gezien wat ik echt nodig had. Mijn muck boots hebben het vorige week helaas begeven.. die koop ik niet meer. Qua temperatuur zijn ze perfect, maar ze gaan gewoon veel te snel stuk.

Deze weersvoorspellingen met al die droge dagen <3 echt heerlijk! Afgelopen week ook fijn kunnen rijden. Zaterdag een WE-clinic gehad die heel goed ging, en meteen ingeschreven voor een clinic veedrijven.

Gisteren met ons dubbelspan op pad geweest en bezoek gehad uit Zeeland. Ik reed op het paard van vrienden en soms is het toch wel heerlijk om eens een niet-hypermobiel paard te rijden. Wel met wat bokkesprongen, want hij galoppeert niet meer zo vaak en is dus héél blij als hij dat weer mag. Komende week ga ik onze vriend helpen z'n koets te versieren voor de kerstrit, zelf heb ik hier geen decoratie voor.. Mss toch tijd om hier eens in te investeren.
Afbeelding

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:04

Wij hebben vandaag ook weer een rondje bos gepakt.
Afbeelding

Hij was wel stout, voel het nog in mn rug :=

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:19

Dat heb je mooi gedaan. En je bent iig blijven zitten :D

Ik heb spierpijn van een fotoshoot. Pony van 80cm is wel erg laag bij de grond werken :=

Vandaag les gehad met Ice en ze liep fijn. Donderdag les van Patrick Molenaar en daarna heb ik lekker 2 weken vakantie en tijd voor lange buitenritten en veel getut met de paarden <3

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:29

Oh heerljik jullie zijn wezen rijden.

Goed te lezen dat die muck boots snel stuk gaan.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:25

Ik ben heel blij met mijn muckboots, ik loop er heeeeel veel mee. Ze waren 90 euro en ze gaan nu de 2de winter in. Ze zijn wel al ver versleten, maar ik ben er dan ook echt niet zuinig op.

Ik heb nog 2 paar besteld in de actie, op reserve.

Lekker, vakantie in het vooruitzicht!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:02

Ik moet het nog ervaren, Ze zitten prima, maar niet beter of anders dan de goedkope versie die ik voorheen van agradi had, maar dat model is veranderd en mij te smal geworden.
Boemel veel plezier bij je les morgen

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:16

Ik heb ze nu ook voor het eerst en ze lopen lekker. Ik probeer eraan te denken ze af te spoelen als ik in de mesthoop heb lopen stampen ermee :-)
Normaal had ik fitflops maar die waren heel snel lek. Maar liepen super.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:19

Wij hebben ze sinds een maand ook en ze zitten wat vorm betreft wel lekker, alleen die van mij zijn vaak vochtig van binnen als ik ze de dag daarvoor lang gedragen heb...
Ik ben er nog niet helemaal over uit of ze dan niet volledig waterdicht zijn (maar allebei?!) of dat ik toch best wel zweetvoeten aanmaak en ze daardoor niet droog zijn en in de bijkeuken wellicht niet voldoende drogen...

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:37

Nickeltje, dat heb ik ook!

Maar, ze zijn wel echt waterdicht weet ik nu want ik heb net 2 uur in mestwater gestaan en mijn sokken zijn nog droog.

Er was een stopje losgeschoten van een waterbak. De 2 grootste stallen stonden helemaal blank, dus net 2 uur bezig geweest om leeg te halen. Vermoedelijk zo'n 12 kuub weggelopen.

Echt, hadden we net de ene lekkage opgelost, zijn we alsnog zoveel water kwijt :')

En arme Dulce de hele nacht niet kunnen slapen. De straal met water spoot letterlijk door haar stal heen.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:22

Oh... wat een water!! En het droogt allemaal zo langzaam met dit grijze weer...

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:25

Oh wat een water en erg voor Dulce.. hopelijk niet al teveel in paniek geweest daardoor. Ik heb ook een keer gehad dat water de stal in spoot omdat ratten de leiding kapot hadden geknaagd. Gelukkig was ik er snel bij en had ik de stal al groter ivm voor de komst van het veulen dus ze kon uit het water staan.

Hier ook gewoon in water staan en geen natte voeten maar soms wel als het warm is dat je wat gaat zweten dat het wat natter aanvoelt maar als je voet eruit gaat zie je geen natte sokken.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:38

Jullie stellen mij gerust dat ze dus echt niet lek zijn maar gewoon langzaam opdrogen bij zweet-pootjes ;)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:52

Dais_ schreef:
Nickeltje, dat heb ik ook!

Maar, ze zijn wel echt waterdicht weet ik nu want ik heb net 2 uur in mestwater gestaan en mijn sokken zijn nog droog.

Er was een stopje losgeschoten van een waterbak. De 2 grootste stallen stonden helemaal blank, dus net 2 uur bezig geweest om leeg te halen. Vermoedelijk zo'n 12 kuub weggelopen.

Echt, hadden we net de ene lekkage opgelost, zijn we alsnog zoveel water kwijt :')

En arme Dulce de hele nacht niet kunnen slapen. De straal met water spoot letterlijk door haar stal heen.

Jemig pech vogel met water.
En arme Dulche met haar waterballet

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:54

Oh no Dais dat klinkt hels!