Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 12:30

@karin: ik benijd je niets met dit weer. Bedek wel je hoofd en nek en drink veel!!

Ik had een grote doos appels voor een buur klaar staan; vrijdag gebeld, man zou ze komen halen. Hij moet nog komen en de appels worden er niet beter op. Dus ik denk dat ik ze maar naar een naburige manege ga brengen.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 22:08

Nooit gedacht dat ik zo blij zou worden van het geluid van kletterende regen op mn dak *\o/*
Het giet hier al een groot deel van de avond.
Lekker voor de tuin en wei!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 22:24

Hier geen druppel, wel uitzicht op de bui
Afbeelding
Afbeelding

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 07:23

Ik had gisteravond clubles en vlak daarvoor was het al heel benauwd geworden en windstil. Eenmaal net op het paard zagen we de bui vormen en in de verte zagen we continu flitsen. Echter kwam het ineens wel dichterbij en begon het enorm te waaien waardoor de paarden alleen nog maar met hun kont naar de wind wilden staan. Vond ik overigens prima want ik had al een hele lading zand in mijn mond en ogen :').

We zijn snel afgestapt en naar huis gegaan en toen begon het echt flink te onweren. Ik vond het doodeng.

Buienradar bleef met iedere 5 minuten aanpassen en deze onverwachtse bui bleef uiteindelijk 3 uur hangen dus mijn paarden hebben vannacht een nachtje binnen gestaan.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Op de laatste foto zie je al het opvliegende stof van de harde wind ineens.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-22 07:45

Dat zijn wel heel spectaculaire foto's, mooi :D

Hier ook eindelijk regen *\o/* wel maar een klein buitje maar momenteel ben ik blij met alles..

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 08:00

vannacht heeft het geregend maar ik heb geen idee hoeveel.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 08:51

Wel gave foto's Dais!

Hier een mini buitje.
Maar, beter dan niks :D

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 08:56

hier ook een heel klein beetje regen, vrees dat we nog een paar dagen moeten wachten, hoop donderdag echt een mooie klap water.

we hebben hier schaapjes aangeschaft om te kijken of die de weides mooi schoon kunnen eten na de paarden

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 09:02

Gisteren spoedbezoekje dierenarts voor Mouse. Het verband was afgezakt.

Het zag er echter zo mooi uit dat hij zonder verband naar huis mocht.
De dierenarts zei dat het uitzonderlijk snel en mooi geneest.

Morgen voor controle terug, maar de voorspelling maanden in speciaal verband om huidgroei te bevorderen, lijkt met een paar weken klaar. :o Afbeelding

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 09:04

Hier heeft het uiteindelijk nog 8mm geregend. Viel me nog mee!

Paardjes staan weer lekker buiten en ik hoop ze echt voorlopig nog dag en nacht buiten te kunnen houden.

Schaapjes zijn leuk fokfanaat. Zou mooi zijn als ze de wei mooi afeten nadien. Ik herinner me vooral plakkende schapenkeutels in manen en staart :=

Boemel, goed nieuws! Het mag ook wel eens meezitten :)

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 09:10

Oh dat is fijn nieuws boemel!!

Prachtige foto's van wolken komen hier voorbij <3 Hier vannacht een flinke bui gehad *\o/*

Mooi plekje Robijntjah!!

Amy ziet een springcarrière voor jou en Kaatje, Marjan :j

Hier staat Tetje nogsteeds met de deur open in de nacht, het doet haar goed! Pedro is vannacht ook voor het eerst buiten geweest en daar waren we eerst een beetje bang voor gezien hij eerder altijd in paniek raakte in het donker. Maar hij deed het super! Dan heeft hij het nu al helemaal getroffen bij ons _O- Hij is van een paard wat nooit buiten kwam gegaan naar een paard wat amper in de box staat!

Oh wat lijkt mij dat eng met de wolven!!! Hier hebben we een paar keer gehad dat de dieren in complete paniek aan het rennen waren en er geen andere duidelijke oorzaak voor zou kunnen zijn. Toen vermoedde we ook dat we wolven in de buurt hadden maar gelukkig geen aanvallen. Lijkt me echt vreselijk om mee te maken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 09:14

Wel mooie foto's van de wolken zeg. Ik ben nog niet buiten geweest dus geen idee hoeveel het heeft geregend.

Fijn dat de kat zo goed gaat zeg!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 09:15

@boemel: nog steeds een nare plek, maar ziet er wel goed uit. Blijft Mouse er wel af ??

Hier ook iets regen gehad, maar dieper dan 1 cm was de bodem van de paddock niet nat. Voor de tuin is het iig veel te weinig geweest.

@dais: mooie fotoos. Ik las op BR dat er ook code geel was afgegeven voor het zuiden/westen.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 09:19

Code geel werd pas afgegeven toen mijn paard al op stal stond.
Zeeuws-vlaanderen vergeten ze wel vaker.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 09:22

Slordig, je kunt toch lelijk in de problemen komen. Gelukkig was je op tijd thuis.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 09:24

Dais_ schreef:
Schaapjes zijn leuk fokfanaat. Zou mooi zijn als ze de wei mooi afeten nadien. Ik herinner me vooral plakkende schapenkeutels in manen en staart :=
)

hmmm, daar had ik nog niet zo over nagedacht, nou zijn ze gelukkig niet heel harig hier

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 09:27

Ff, leuk schaapjes.
Regen, even vannacht, het is iets maar hopelijk vannacht de eerste grote goede bui.

Hier erg moe. Gisteren een landelijke bijeenkomst gehad voor mijn werk en dat hakt er in. Paarden zijn net gedaan dus ik doe vandaag weinig.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 09:29

Zo heb ik het eens gehad dat mijn auto nog buiten stond en er kwamen hagelstenen van 5cm naar beneden. Heel veel ruiten van auto's en huizen zijn er gesneuveld en nadien reden er door heel zeeuws-vlaanderen poffertjespannen rond. De codes werden pas afgegeven nadat wij alles al hadden gehad. Echt stom, want als ik het had geweten had ik mijn auto gewoon even in de garage gezet. Ik zat notabene een straat verderop. Ik was helaas niet all risk verzekerd dus ik heb hem versleten als poffertjespan :')

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 09:53

Hier is vannacht zo’n 20 centimeter water in het ibc-vat bij gekomen. Volgens de voorspellingen zou het hier droog blijven maar ik ben er blij mee.
Gisteren de paarden naar de voorste wei overgezet dus hopelijk kan de andere wei nog wat bij gaan trekken dus laat die regenbuien nog maar komen!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-22 10:11

MarloesHJ schreef:
Hier is vannacht zo’n 20 centimeter water in het ibc-vat bij gekomen. Volgens de voorspellingen zou het hier droog blijven maar ik ben er blij mee.
Gisteren de paarden naar de voorste wei overgezet dus hopelijk kan de andere wei nog wat bij gaan trekken dus laat die regenbuien nog maar komen!

Ik heb ook nog steeds goede hoop dat ze nog een tijdje de wei op kunnen. Maar dan moet het eerst toch echt nog wat regenen :+ zit al weer maanden volledig hooi te voeren pffff.

Mijn vierjarige ijslandse merrie is weer thuis na een maand in training te staan. Ze heeft enorm veel geleerd: trailerladen, longeren, zadelmak en ruitermak. Haar hoofd zit helemaal vol dus nu mag ze terug vakantie vieren tot het voorjaar.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 10:23

@Solleke_Noah hier staan ze nu op de wei die kapot gelopen was deze winter waar veel melde en zo nu staat. Het is niet anders nu maar ook op de oude wei stond meer hooi op een stokje dan gras dus ze staan hier al vrij lang op grote porties hooi. Ook te zien aan de hoeveelheid mest die ze produceren :+

Fijn dat de merrie weer terug is, lekker bijkomen thuis!

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 10:58

Leuk schaapjes.

Fijn regen, hier niets gevallen.
Mooie foto's

Hier de dierenarts net weer weg.
Leek weer koliek. Alleen maar willen liggen, flemen, suf kijken, niet eten

Geen gas op de blinde darm nu, wel iets op de maag.
Tong en mond volledig droog.
Nu gesondeerd met elektrolyten etc
En nu ging ze wat hooi eten.
Mest mee voor mest onderzoek.
Ze denkt toch aan stress van de verhuizing ondanks dat het het meeste nuchtere koele dier is.
Kyra nu even opgesloten bij het stalletje om eten en drinken te monitoren en peep in de paddock opgesloten met een netje hooi.
Ze is ook heel erg afgevallen..

Pff
En moet eigenlijk naar Vlaardingen maar enkele reis 1,5u
Wordt een heel duur maandje dit.Afbeelding

Maar wat is dit dier toch braaf.
Laat zich zonder problemen sonderen in de weide, opvoelen etc

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 11:00

Ik heb Jasmijn maar eens op een mini-scheerbeurt getrakteerd. De overgroei aan maan- en staarthaar moest er nodig weer af en meteen de baart, hals, beetje buik en de sokken meegenomen.
Beentjes vindt ze nog steeds niet zo leuk, maar de rest is geen probleem.

@solleke: fijn dat paard weer thuis is.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 11:01

Jasmijn weer netjes getoilleteerd

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 11:05

Ze is blij met al het mindere haar. Van haar mag alles er wel weer af, maar de nachten worden al frisser.

@horsi: hopelijk is ze snel weer OK. Zo sneu en waardeloos als je niet weet waar iets door komt én je nog van huis moet ook.