[FOTO]Show je paddock paradise!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

belle_boef

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 14:44

Je kan een track afzetten maar die helicopters gaan met de wind zo een stuk verder mee. Dan kan je als de wind ongunstig staat alles wel afzetten.
Ik zou wat overhangend is snoeien, overleggen over kappen en vooral zorgen voor genoeg andere plekken die aantrekkelijker zijn voor je paarden

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 21:48

Ik heb hier ook esdoorns in de wei,helaas. Ik laat tegenwoordig het gras kniehoog worden, dan pas gaan ze erin, ik merk al een paar jaar dat ze dan verdrogen, ook wel eens als er veel zon is. Ik heb een zaailing naast mn paddock en die wil ik weg. Normaal nooit zaailingen in de paddock en nu wel. Ik loop de laatste paar weken elke dag een rondje op de 3 paddocks en het pad. Ik hoop dat die 3 in het land ooit omgaan, maar dat zal met vergunning moeten dan

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 07:34

Ik niet in mijn wei maar mijn buurman zijn perceel staat weer vol met jonge esdoorns. Ga van de week maar over de draad en alles uittrekken

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 18:14

NinaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 21:23

Daihyo schreef:
Hele andere vraag. Wie heeft er een schrikdraad apparaat met zonnepaneel?
Zoiets: https://www.agrishop.nl/voss-farming-su ... -accu.html
Hoe beveilig je dat tegen diefstal?

Agrishop heeft ook antidiefstal kasten. Is wel in combinatie met een los zonnepaneel, accu en schrikdraad apparaat.

Ik heb deze https://www.agrishop.nl/voss-farming-se ... solar.html en ben er erg tevreden over. Wel behoorlijk duurder, maar kan met gemak 2 kilometer draad aan.

Ps er dient ook nog een accu bij besteld te worden en een antidiefstal pin.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 11:54

Wij hebben deze 2 keer: https://www.agrishop.nl/voss-farming-se ... araat.html

Bevalt super goed. Meeste winters gaat hij gewoon de hele winter mee. Sommige winters is het even nodig om de accu een nacht aan een druppellader te hangen. Staat bij ons wel uit in de nachten.

Er is ook een antidiefstal variant: https://www.agrishop.nl/voss-farming-zo ... febox.html

Voor de 'snel even meegrijpen' dief hebben we de kast wel eens vastgemaakt met een ketting aan een weipaal. Onder de zonnepaneel haakjes. Dat is niet helemaal diefstal proof maar zorgt er wel voor dat je niet even snel iets meegrist.
Maar ze zijn hier in al die jaren nog nooit gejat (afkloppen)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 14:58

Interessant :j
Er komt sowieso een camera op de wei. Met waarschuwingsbordjes. Dus ik hoop dat dat al afschrikt.

De stal is vandaag geplaatst :):)
Afbeelding

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 15:09

Zo! Dat ziet er goed uit! Ben je er al uit wat je met de vloer er onder/voor gaat doen?

Tips gevraagd: ons lieve puppy paard heeft een nieuw spelletje bedacht; palletbakken omgooien. :') Ik durf er niet zo goed stenen/grindtegels in te gooien. Ben bang dat er gewonden vallen als hij de bakken omtrekt. Tis niet zo erg maar handig is anders.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 15:18

Paar (afgebroken) palen in de grond staan om de bak heen, aan elke zijde 1, zo staar hij klem. En als de palen lager dan de bak zijn, heeft niemand er last van.

Ziet er graag uit amanda! Je hebt een groter formaat gekozen of lijkt dat zo?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 15:21

Hij is 7 meter, met berging van 1.20, dus stalruimte 5.80m. Hij is 2.20 hoog. En een luifel met dakgoot.
Best groot inderdaad :D
Ik wilde heel graag de berging ivm afsluiten. Daar wil ik mijn zadel in een afgesloten zadelkast in doen. Dubbel beveiligd zeg maar.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 16:01

Weet niet of ik mijn zadel zo zou opbergen, ze breken alles open.. zelfs met alarmsystemen aan huis :=

Wel een mooie grote schuilstal zo! Ik vind het echt fijne stallen, paarden maken er graag gebruik van.

Handig Ir.. palen om de bak tussen te klemmen kan helpen.

Hier gister weer 2 grote kruiwagens vol ridderzuring uit de wei gehaald en nog 1 te gaan.. benieuwd hoe vaak dit nog moet :+
Had vorige keer in elk uitgestoken gat kalk gestrooid en die lag er nu nog, zo weinig dat er regen is gevallen.. zit te wachten op bestelling met graszaad, hopelijk snel binnen, dan zaaien en flink sproeien.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 16:12

Oh zuring is ook hardnekkig.
Ik heb net de 3e kruiwagen jkk eruit gehaald. En dat is nog maar van de ene helft van de wei. Alleen de track nog maar. De snackweitjes moeten nog. En dan nog de andere helft. :=
Klotewerk :+

Danuah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 16:25

Ik lees trouw mee in dit topic, maar heb nu zelf een vraag. Sinds kort ziet onze poel er niet uit. Wat het is? Geen idee. Hopelijk weet er hier iemand raad mee. Het lijkt van de bodem te komen. We hebben ‘m al meerdere keren leeg laten lopen en weer gevuld, maar zonder succes. Als we het er niet uitscheppen wordt het alleen maar meer. Ik zie het verder bij niemand, dus ben heel benieuwd wat het is, maar vooral ook hoe we het tegen kunnen gaan.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 16:26

Daihyo, ze eten het niet, dus als het niet in bloei is zie je het beter als de wei kaal gegeten is. Is mijn ervaring, maar ook wij lopen de weides nog wekelijks na. Zuring steken moet ik hier ook weer doen. Met name het pad van het bedrijf staat vol. De wei is te doen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 16:28

Ja daarom ben ik eerst met de track begonnen inderdaad :j
De weitjes komen dan later. Het gras wil overigens nog niet echt groeien. Het is in september bemest en ik heb het na het omheinen met lavameel bestrooid. Maar het wil nog niet echt. Hopelijk komt dat nog.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 16:58

Het gras gaat hier ook langzaam.maar het is ook nog steeds vrij koud in de nachten. En droog natuurlijk.

Wel al veel mugjes helaas. Ik mis de zwaluwtjes in mijn stal. Volgens mij hebben de mussen ze verjaagd...

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 17:01

Ja het is best droog. Volgende week gaat het weer regenen geloof ik. Nooit gedacht dat ik nog regen wilde :+

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 17:22

Volgens mij waait de regen weer over…… Hier ook erg droog. Het gras wat onderwater stond groeit wel goed, maar verder is het matig.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 17:24

Ja dat gras groeit hier ook als een malle. Heeft al dat water toch nog een voordeel :+
Maar de rest wil nog niet zo.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 17:40

Over de poel: dat ziet er uit als draadalg. Heel normaal na de winter als het opwarmt. Dit (algvirming) is ook gelijk het probleem van water zonder zuiverende planten.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 20:24

Daihyo schreef:
Oh zuring is ook hardnekkig.
Ik heb net de 3e kruiwagen jkk eruit gehaald. En dat is nog maar van de ene helft van de wei. Alleen de track nog maar. De snackweitjes moeten nog. En dan nog de andere helft. :=
Klotewerk :+

JKK is nog erger dan zuring in een paardenwei, maar qua uitsteken wel makkelijker vind ik dan die zuring met die mega wortels :=
Hopelijk lukt het voor het in bloei komt!

Hier hebben 20 jaar lang heel veel zwaluwen op de lege hooizolder boven de merrieboxen gezeten. Wij gebruiken die boxen niet voor de paarden maar als opslag & sport ruimte, dus wilden wel van al die vogelpoep af :+ bovenluiken van de stallen zijn nu dichtgetimmerd en 2 weken terug zag ik de eerste zwaluwen om de schuur zwermen, was benieuwd wat ze gingen doen. Want ze zijn zeker welkom voor alle muggen ;)
Ze zijn nu druk met nestjes maken onder het afdak voor de bovenluiken, helemaal goed :D

Zoals het was
Afbeelding

En dicht
Afbeelding
En daar hangen nu vogelhuisjes en een insectenhotel

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-22 21:29

Daihyo schreef:
Interessant :j
Er komt sowieso een camera op de wei. Met waarschuwingsbordjes. Dus ik hoop dat dat al afschrikt.

De stal is vandaag geplaatst :):)
[ [url=m/PtwWVc.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw mooi! Waar vandaan en mag je die zomaar plaatsen of enkel met vergunning?

Wbt vuil water moet je in je poel bepaalde waterplanten doen om het water helder te houden

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 21:36

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 10:05

Danuah schreef:
Ik lees trouw mee in dit topic, maar heb nu zelf een vraag. Sinds kort ziet onze poel er niet uit. Wat het is? Geen idee. Hopelijk weet er hier iemand raad mee. Het lijkt van de bodem te komen. We hebben ‘m al meerdere keren leeg laten lopen en weer gevuld, maar zonder succes. Als we het er niet uitscheppen wordt het alleen maar meer. Ik zie het verder bij niemand, dus ben heel benieuwd wat het is, maar vooral ook hoe we het tegen kunnen gaan.

[ [url=m/imC6Zc.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/rMtmlj.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/k63Xws.jpg]Afbeelding[/url] ]

Alg, hoort erbij in het voorjaar.
Zonder zuurstofplanten nemen ze sowieso de boel over.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 10:13

Zuring uitsteken is een flink klusje. Maar ik vind die KNAK van die wortel altijd wel heel veel voldoening geven :j
De kunst om dan zoveel mogelijk ondergonds mee te sleuren. Je moet maar een hobby hebben :')