Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 12:01

meggiemeg schreef:
waarschijnlijk ben je er heel op tijd bijgeweest [***]! scheelt een hoop ellende!

Denk ik ook. Ik bel in zulke gevallen altijd heel snel naar de da. Heb liever dat die voor niks komt.

Hilary

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 12:12

Oei, koliek, nooit leuk!

Voor de regenvoorspelling voor de komende twee uur kijk ik altijd op blijfthetdroog.nl je kunt dan een postcode invullen, dus dan zit je meestal wel goed. Het klopt meestal ook nog, das ook wel fijn :D

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 12:13

Gelijk heb je [***]...booboo kan wel maar moet niet te erg en niet te lang duren :(:)

Meggiemeg.... :9 :Y) nomnomnom....

Ik kijk altijd naar de panorama-radar en lokaal op BR dat is vaak een redelijk betrouwbare combi.

Net broodje gegeten bij de Hema en nu tijd voor een pot thee en op de bank onder mijn dekbed.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 12:15

Oh [***] dat is niks aan..
.hoen dat het hier bij blijft!

Recept meggiemeg? ? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 12:17

Lekker Tinky, het is in ieder geval prettig weer om onder je dekbed op de bank te hangen.

Hilary daar ga ik ook eens kijken.

Nu ga ik eerst even snel mijn huis soppen, dan broodje eten en dan even met merrie een half uurtje rijden. Als ik het goed inschat is er werkelijk niets meer aan de hand, maar ik wil het toch even zeker weten.

karev ik denk dat het nu goed is, maar ja, dat weet ik nooit 100% zeker. En anders bel ik gewoon weer de da :D .

Ik zag iets voorbij komen over oplichting? Dat is toch ook waardeloos! Hopelijk kun je nog wat ondernemen met andere gedupeerden.

Oh en ik wil ook wel het recept! Heb ooit 1x een appeltaart gebakken in mijn leven. Verder nog nooit iets van koek, cake of taart :o

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 12:20

Lekker, Meggiemeg!

Bah, koliek. Gelukkig was je er snel bij.

Ik heb hier altijd weeronline gehad, op plaatsnaam, maar die zat er toch vaak naast. Tip van een vriendin was buienalarm. Die is evht handig. Geeft in een grafiek de tijd en hoeveelheid aan en klopt bijna tot op de minuut. En die gaat ook op plaatsnaam. Ik heb er wel nog weeronline bij voor de langere termijn voorspellingen, maar buienalarm is een superapp.

Hier inmiddels dus ook gaan plensen. En dat duurt dus nog wel even, helaas. Maar wel weer keurige voetjes, alle paarden.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 12:27

Ik heb ook wel een recept voor je [***]....
Appeltaart met stoofpeertjes en amandelspijs,maakte ik vroegâh altijd :D :9

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 12:29

Wintertaartjes zijn dat, heerlijk!

Hier nu wat buiig maar ook veel droog dus de paarden staan al een uurtje op het land, vooraan is het wat nat maar verder aardig droog en zoveel gras nog dus een lekker vreetdagje voor ze vandaag.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 12:31

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 12:32

Door het verhaal over ruiterrijbewijs, ben ik Iig gaan mailen. Ik heb geen antwoord terug. Maar voor mij is het dan ook ruim 30 jaar geleden. Au... Dat klinkt hard....

Mijn meisjes, staan gewoon in de stromende regen... Terwijl ze een stal hebben... Gekke wijven.

Mooie stal heb je gemaakt... Daar kun je trots op zijn.

Ik hoop vanmiddag nog even te kunnen rijden... Het zou droog worden. Wind geeft ze niets om.... En ik inmiddels ook niet meer hahah.

Vanmorgen eerst maar vuil gereden, voerzakken, plastic van de balen hooi.... Kon toch niet rijden. Is de regen toch nog ergens goed voor.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 12:33

[***] schreef:
meggiemeg schreef:
waarschijnlijk ben je er heel op tijd bijgeweest [***]! scheelt een hoop ellende!

Denk ik ook. Ik bel in zulke gevallen altijd heel snel naar de da. Heb liever dat die voor niks komt.

Zo ben ik ook, laat de liever de da komen voor niets (is nog nooit gebeurd, zag het altijd wel goed in) dan dat je veel verder van huis bent en het veel erger wordt daardoor.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 12:35

Thanx Meg
Gelukkig [***]!
Het is ook wel weer om met eenn pot thee op de bank onder een dekbed te zitten tinky. Al zal dat jou reden niet zijn maar je komt er mee weg haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 12:38

Doe mij dat recept maar Tinky, klinkt ook heel erg lekker. Meggie bedankt voor de link. Misschien dat ik straks nog even naar de supermarkt cross om ingrediënten te halen en ga ik zowaar vanmiddag een taartje bakken.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 12:38

karev schreef:
Thanx Meg
Gelukkig [***]!
Het is ook wel weer om met eenn pot thee op de bank onder een dekbed te zitten tinky. Al zal dat jou reden niet zijn maar je komt er mee weg haha

Nu wel ja :D

[***] schreef:
Doe mij dat recept maar Tinky, klinkt ook heel erg lekker.

Je volgt het recept van een standaard appeltaart.
Op de bodem doe je een plak uitgerolde bakkers amandelspijs...voordat je de appel erin doet,moet je van tevoren de peertjes even klein snijden en een paar minuutje stoven in Port of rode wijn.Ze mogen net niet gaar zijn.

Peertjes afgieten en mengen met de appel...dit mengsel in de taart gieten,verdelen en dan de "deksel"erop.

Nu volgens standaard recept bakken...erg lekker :j

Omdat de peertjes langer moeten garen dan de appel moet je ze van te voren even stoven.Anders is de appel al gaar en de peer nog hard en dat is niet lekker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 12:50

Pfff, dat ziet er lekker uit zeg! Maar goed dat ik aan de lijn ben en net al de week boodschappen heb gedaan...

Sterkte met paardlief [***], ik schiet ook altijd gelijk in de telefoon bij koliek, ik kan er zelf helemaal niets mee en vind het altijd dood eng!

Balen Tamara, van die site, ik had er serieus ook ingetuind, want volgens mij bestaan die al heel lang toch? Moet toch eigenlijk niet mogen, dat zoiets zo lang door kan blijven gaan eigenlijk...

Boodschappen gedaan, stallen grote uitmest beurt gegeven, hooi is ook weer in de pocket en alles aangeveegd, dus nu kan je mij opvegen en de dag is nog niet eens half voorbij en ik moet nog zo veel...

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 12:52

Na de hoefsmid heb ik het heel even laten zitten. Mij te koud en te nat. Paarden eten gegeven, alle troep opzij geschoven en nu bij het kopje thee.

Ik heb ook mail gestuurd naar SRR. Ben benieuwd of ik mijn ruiterbewijs weer krijg.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 14:28

Oh heerlijk Meggiemeg. Ik vind het heel leuk om te bakken.
Helaas kom ik er zelden aan toe.

Oei (gas)koliek. Hopelijk valt het mee!

Wat kost het afkopen van het ruiterbewijs?

Smerig weer. Vanochtend zeikenat geregend bij het leveren van het hooi.
Toen kiepte het ook nog om. Van de week maar kijken hoe we dat weer goed krijgen.

Afbeelding

Daarna met de nieuwe bijrijder met Roosje naar de binnenbak.
Want de regen..dat is non stop!

Nu ff opdrogen en dan met de verzirgster met Bubbles naar de rijdhal.
en ik...? Mijn vriend zei nog, geniet vandaag zelf van de pony's. Ben nogal makkelijk erin om mijn eigen plezier weg te zetten voor dat van iemand anders

Roosje net na het rijden. Wortel halen bij de auto. Had net weer drie kratten gehaald.

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 14:35

Hier heeft de pomp ook zijn werkje weer gedaan, dat scheelt toch weer een plas, de rest laat ik nog maar even.
De meiden zowat de hele ochtend binnen gehad, die staan nu net buiten.
De regen is een mooi test waar nu de plassen staan en hoe het afloopt naar de put. Kan nog wat aan verbeteren :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 15:10

Net even een half uurtje gereden. Met mijn merrie lijkt er helemaal niets meer aan de hand. :? :? :? . Nou ja, laten we maar hopen dat het door de koude, harde wind van gisteren kwam. Ik heb haar in ieder geval maar een warmere deken opgedaan, dan normaal.

Dat van het ruiterbewijs heb ik niet gevolgd. Ik heb mijne ook zo'n 30 jaar geleden gehaald. Ik zal me er eens in verdiepen.

edit: schrijf fout
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 30-01-16 15:48, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 15:18

Zo kirr!! 5e plaats, lees ik nu net op fb, win je dan iets of alleen de eerste maar?

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 15:26

[***] wat vervelend die koliekaanval. Gelukkig voelt ze zich wat beter nu.

Ami staat sinds kwart voor 11 op de stal. Wat is dat heerlijk om een dak boven je hoofd te hebben met dit rotweer. Hij liep de stal binnen alsof het niets was en ging in de box al eten vooraleer het halster uit was. Stond daarna super rustig. Ga hem straks al even rijden omdat ze er vandaag niet meer uitkomen met dit rotweer. Wel even wennen aan die mentaliteit. Ook een extra stalkast gehuurd want in 1 klein kastje kreeg ik zelfs mijn basisspullen niet in.

Andor en Buddy hadden het gepresteerd om zich samen op te sluiten in de stal. Gekke knollen!

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 15:46

Kirrr heb jij die dekking gewonnen? Ik zat een kirsten staan in de top 5? :)

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 17:03

Gister was alles perfect droog. Dus ook de pompen niet aangezet. Nou, vanmorgen dus alles weer blank en de waterbuffer tot de rand gevuld... Beide pompen weer aangezet zodat de drainage straks ook weer zijn werk kan doen in de paddock. Man, wat een water weer!

Hier met spoed stro gehaald. Veeeeeeeel te duur helaas. Volgende keer niet zo lang uitstellen. Scheelt me op 30 pakjes stro 45 euro! Daar kan ik wel een tiental kilometers extra voor rijden...

Wat een pech met die koliekgevallen. Met de mijne erbij nu dus al 3 waarvan 2 kliniekopname...

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 17:17

Die taart ziet er lekker uit :9

Beterschap aan de koliek gevallen :(:)

Pfoe wat een regen -O- al de hele dag nonstop stromende regen. Net het hele huis van boven tot onder gepoetst, maar nee, het wil maar niet stoppen, dus toch maar even buiten wagen zo... ben bang dat de wei weer verzopen is dus dat wordt paddock arrest -O-

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 17:26

Hier net zon en het is eindelijk droog...zoveel water gevallen dat onze afvoer richting maïsland het niet meer deed.Alles stond blank :+

Nu alles rustig weg aan het zakken,als het droog blijft is de baan morgen weer begaanbaar :)