Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 19:54

Dat valt zeker mee Spatter en kliniek is begrijpelijk,geen toestanden verder :(:)

Mijn oude paard vond een boterham met appelstroop heerlijk,erg makkelijk ook om de poeder aan te laten plakken.
Niet gezond maar vaak is het maar voor een korte periode en in dit geval maakt het inderdaad helemaal niet uit.
Is medicijnen nemen ook nog een feest...

Natuurlijk vreet het aan je...je denkt er al een tijd over na...maar eerst die shoot.Zolang die nog niet geplanned staat is het nog mijlenver weg.Nu die shoot een datum krijgt,komt het wel heel dichtbij.
Het is gewoon verdomde moeilijk,je hoofd zegt "ja" en je hart brult "nee".

Benijd je niet :(:)

Martje80

Re: Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 20:28

Spatter ik heb even iets gemist denk ik...sterkte.

Tip van flip hier....laat je tuinslang (afgekoppeld ) niet in de waterbak hangen als je klaar bent met vullen...dan is ie leeg de volgende ochtend en sta je heel dom te kijken ;(

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 20:40

karev schreef:
Spatter ik heb even iets gemist denk ik...sterkte.

Tip van flip hier....laat je tuinslang (afgekoppeld ) niet in de waterbak hangen als je klaar bent met vullen...dan is ie leeg de volgende ochtend en sta je heel dom te kijken ;(

De wet van communicerende vaten :D

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 20:40

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 20:59

Ja...ikke wist da niet jonguh.. :D

Keek zo raar vanmorgen...Dacht nog, jeeeeeemig hier zijn veel wilde beesten met dorst geweest haha.

Duurde ff voor ik hem Door Had. .iets met blond haar..

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 21:02

:o? _O- Was iets met "door schade en schande wijs worden" in jouw geval dus meer werk :D

Maar op deze manier kun je bv aquariums leegpompen (en brandstof "lenen" :+ ) zorg dat de slang onderop ligt en het uiteinde iets lager.Evt aanzuigen en de rest gaat vanzelf,totdat niveau gelijk is of er lucht bijkomt ;)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 21:10

Zo maakte mijn vader vroeger zijn aquarium leeg :D

Maar het is mij ook wel overkomen, vergeten er uit te halen, stroom vooraan in de schuur uitgezet dus pomp stopt, alleen als je de slang er niet uithaalt zit je zo weer zonder.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 21:12

:D :D :D :D
Leuk, zo'n onbedoelde natuurkunde proef!

Ik was ook blij vandaag, de post bracht 20 prikpaaltjes en 15 koordverbinders. Kan ik weer verder om de omheining makkelijker en beter te maken!

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 21:13

Veel sterkte Spatter... Ook al is het misschien eerlijker zo, zo'n beslissing hakt er behoorlijk in (merk ik nu weer). Fijn dat de shoot nog kan. Ben nog steeds blij dat ik dat met Chic gedaan heb, daarna was hij te ziek en te mager om nog zoiets te doen.

Vandaag eigenlijk beachvolleybal op het strand. Werd nu een quiz, maar evengoed gezandstraald op weg naar het paviljoen!

karev, op dat soort momenten denk ik toch dat ze niet al te snuggere acties hebben zo af en toe :')

Palen slaan gaat bij m'n ouders veel makkelijker dan hier (5km verschil). Het is daar natter en lager. Hier waait de grond al snel kliphard, dus de gatenboor en elektrische gatenboor hebben we veel plezier van.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 22:35

Eerst een fijne fotoshoot gewenst maar ook heel veel sterkte spatter. Niet fijn. Kn er niets beters van maken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 07:13

Spatter sterkte....

Bute gaf ik gewoon opgelost in water nadat ik werkelijk ALLES heb geprobeerd om het op een smakelijke manier naar binnen te krijgen.

Jadybabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 08:29

Ik had werkelijk geen idee dat dazen meer voorkwamen bij maisvelden etc. , had wel het idee dat ze in bossen vaker voor kwamen. Hier kale polder en dan vind ik het al geen feest. Klaag wel voor mezelf met dit weer maar voor de paarden is het ideaal. Goede temperatuur en weinig steekspul.

Wanneer staat de fotoshoot gepland Spatter ? Ik heb gelukkig maar 1 keer echt de beslissing hoeven nemen, maar dat was voor mijn vorige merrie die 32 was en die op dat moment een koliek aanval had. Andere paarden zijn gaan hemelen voor ik zelf de knoop moest doorhakken. Getver, heel veel sterkte toegewenst en ik hoop dat het een geweldige fotoshoot wordt waar je mooie herinneringen aan zult hebben.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-15 09:34

Sterkte Spatter :( Heb ook 2x de beslissing genomen en pfff, liefst nooit meer... Ik hoop dat je nog heel mooie foto's krijgt!

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 10:14

Veel sterkte Spatter! De foto's zullen een mooie herinnering zijn!

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 11:32

Tinky12 schreef:
Een paar kleine klapjes zodat de paal een stukje in de grond staat....daarna de grote 1e klap...en de 2e...en de 3e...en floep...weg paal _O- :')

Dat hadden wij dus ook bij het slaan van de eerst paal. Bij de eerste klap schoot zo die paal 10 meter de grond in. Ik schrok me wil en dacht dat die palen te kort waren. Maar bij de tweede klap zat hij op de zandplaat.

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 11:34

Sterkte Spatter, houden van is ook het laten gaan.

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 11:46

Daan, wat een zanddrama.

De rechtsbijstand moet de leverancier in gebreke gaan stellen. Jij hebt MC3zand besteld (een bepaalde korrelgroote) en ze hebben geen MC3 zand (te grote korrel) geleverd. Je kan dan kiezen. Ontbinden en schadevergoeding vorderen (om het zand eruit te laten scheppen). Of vervanging van het verkeerde zand door MC3 zand. Meestal is een ingebrekestelling genoeg om de tegenpartij in beweging te krijgen.

Wat veel mensen met een rechtsbijstandverzekering niet weten is dat je het recht hebt zelf een advocaat te kiezen (opdracht gaat via de rechtsbijstand).

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 12:16

iedereen bedankt, fotoshoot staat voor zondag, hopelijk gooit het onweer geen roet in de planning

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 12:25

Sterkte zeg, zondag. Ik hoop dat het goed komt met de foto's, en dat het je helpt om dit een plekje te geven. Dikke knuffel vanaf hier, weet verder niet goed wat ik moet zeggen.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 13:40

Sterkte Spatter!

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 13:48

Dikke knuffel Spatter :(:)

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 13:57

Sterkte spatter, zoiets is nooit fijn.
Over de kosten, de kliniek zal wel een overeenkomst hebben met de rendac. Dit scheelt aanzienlijk in de kosten.

We zijn net ff op het land geweest, denk dat de helft ongeveer geschikt is om te hooien, de rest staan teveel bomen en struiken op, maar dat is weer geschikt als weide. Het probleem is alleen dat daar geen toezicht is, dus moeten nog even bedenken wat we daarmee gaan doen. Er er moet overal nog een omheining komen en daarvoor moet er flink gesnoeid worden. Dat is wel weer 3 weken werk ;)

Heeft er hier trouwens iemand ervaring met teken banden voor paarden?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 14:05

Webcam een optie ??

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 14:07

Geen ervaring met tekenbanden Palousa...ben wel benieuwd,heb er hier ook al een aantal weg zitten peuteren.

Webcam idd...kun je fijn vanuit je luie stoel in de gaten houden.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 14:11

Geen ervaring, maar ik heb gehoord dat ze kale plekken krijgen op de plek waar de band zit.