Neva_da schreef:Vanwaar halen sommigen zo'n goedkope stalling? Maneges in de buurt vragen stalling van minimaal €380 en ook boven de €400. Weet wel dat je soms wat goedkoper kunt hebben als je zelf de stal proper gaat houden en als het paard veel op de wei kan. Onze paarden staan nu thuis in de wei, stalling voor 2 paarden zou financieel wss onhaalbaar zijn!
Ik huur zelf weides. Mijn kleine weide is een 3500 m² groot, daar heb ik een gebouwtje met twee kleine boxen en een berghokje op. (een box is materiaalhok geworden, het andere hooi opslag.
Eigenaar heeft 3*5 m verharding voorzien, daar heb ik zelf rubbermatten opgelegd en een afdak boven gemaakt, zelf paddockpanelen + 2 aanhangers zand, zelf omheiningen en tussenomheiningen opgeknapt, er een weideruif opgezet en betonplaten rond gelegd.
Hier betaal ik 120 euro per maand, wel stromend water, geen verlichting.
Ik huur op jaarbasis bij de buren een stuk weide van +-6000 m² voor 640 euro per jaar, ook hier zelf omheiningen voorzien, en ik heb een deal met de bewoners dat zij water voorzien voor 10 euro per maand.
Ik zorg zelf voor hooi en mestafvoer en doe al het werk zelf. Op deze manier heb ik voor 180 euro stalling voor drie twee paarden.