Het paarden aan huis topic deel 10

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

joyce83

Re: Het paarden aan huis topic deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-25 17:03

Hier ook alles via de camera's te volgen. Idd regelmatig handig geweest om te zien wat er gebeurd was.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 17:50

Wat een popje in die grote stal zo Kiko. Snoezig.

Hier ook veel cameras; 9 totaal.
Inloopstal, paddock(en 2 weides) weiland), rijbak (en voorste wei) achtertuin (en twee weides) voorkant huis, oprit, achterkant huis en kapschuur. BigBrother is watching you :+

Boemel ik heb een mail gestuurd of ik ergens mee kan op lesroute, ben benieuwd. Hopenlijk kan jouw les doorgaan volgende week.

greendragon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 18:09

Oh gelukkig, er zijn er meer met overal camera's! :+

Hier drie stallen met elk een camera.
En dan nog drie (PTZ); voor de wei/bak, het pleintje en op de paddock.
Nemen allemaal op en dat is soms super fijn gebleken.

En ik heb er nog een flink aantal bij de konijnen en de kippen...
Ook nog een videodeurbel en er ligt nog een camera klaar voor installatie voor de oprit, sinds er in de buurt een paar keer is ingebroken.

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 18:42

Dais dat is echt een verschil ja. Cover is al 1,64m met zijn bijna 21 maanden.. dus die gaat de 1,70 wel voorbij als dat zo doorgaat met groeien. Moeders is maar 1,61m
Als ik Cover zo zie liggen zou je bijna denken dat zijn stal groter moet als hij nog groter wordt :-)

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 18:43

Ik had eerder ook een camera op de automatische voerbak voor de kat in de schuur.
Wilde begrijpen waarom ze magerder werd en het voer steeds op was.

De daders bleken 2 ratten, die de timer van de automaat precies kende en een paar seconden voor het voer in de bak viel, klaar zaten om alles op te eten. Arme kat!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 20:16

@Dais, ljikt zo een enorme stal met zo'n ukkie erin :') .

Heb 3 camera's in de paddock, hier ook solar, nu te weinig zon, dus gooi er om en om 1 binnen op de lading, heb je voorzien van gekleurd stukje ducttape, zo weet ik welke welke is.
Kan bjina alles zien 1 hoekje niet want dan zou camera nooit zon krjigen, maar daar staan ze zelden, dat is meer doorloop.
Heerljik om gewoon even te kunnen checken hoe ze er bji staan/liggen.

@Boemel, dat is wel heel sneu voor je kat, of hij moet die ratten gewoon opeten :+

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 20:27

Onze kat heet Ratje en lust geen ratten, maar ze heeft ze gelukkig wel allebei te pakken gekregen en dood gebeten. :D

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 20:33

boemel schreef:
Onze kat heet Ratje en lust geen ratten, maar ze heeft ze gelukkig wel allebei te pakken gekregen en dood gebeten. :D

eind goed al goed :+ Ratje had zjin voerbak met inhoud terug.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 22:40

Sjolvir schreef:
@Dais, ljikt zo een enorme stal met zo'n ukkie erin :') .

De stal is 5x6 dus hij is ook wel erg groot voor een jaarling van 1.48m :')

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-25 11:18

Ik loop echt veel te veel achter…
Te dik, vaak toch wel een uitdaging, meer bewegen en niet perse minder eten maar wel anders is toch wel de truc..

Ik heb 1 pony die wat schraal was, maar die begint nu toch wel serieuze vormen te krijgen, zo blij mee!

Hier werd vandaag ook geschoten, ze keken en dat was het!
T was ook wel ver weg.

Verder lekker bezig, regelmatig mennen in enkel en dubbelspan, ook wel lekker longeren en Fleur met Doortje bezig geweest. En Bram rijd met Polly. Monty helpt ons graag met uitmesten, haha.

Pony’s lijken wel lekker te gaan.

We hebben ook nog 6 bomen geplant en gaan nog 150 zwarte els en 150 haagbeuk planten en nog een stukje meidoorn.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-25 22:29

Wow wat hebben jullie allemaal veel camera's!
Wij hebben er 3 op het erf maar ik heb er 0 op/bij de paarden en andere dieren..
Geen idee wat die uitvreten dus op bv een werkdag..

Wel heerlijk al die slaapfoto's <3

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-25 22:54

Hier heeft zelfs de hond een camera in de bench.. nu gebruik ik hem niet meer maar toen ze klein was wel. Want elke keer werd ze wakker als ik binnen kwam en toen we de camera hadden kon ik gewoon langer bij de paarden blijven totdat ze wakker werd en dan liep ik naar huis.
Ik ben blij dat ik de camera’s bij de paarden heb. Soms ligt de wifi eruit (ivm de verbouwing) en dan werken ze niet en dan mis ik ze wel.

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-25 00:12

Wij hebben ook inderdaad 2 camera's hangen. 1 in de stal en 1 in het weiland (die overigens niet het hele weiland kan zien).
Ik vind het toch wel prettig dat ik zo een oogje in het zeil kan houden. En soms zitten er ook best grappige opnames tussen

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-25 07:12

welk hooinet hebben jullie in de trailer? Mijn nieuwe trailer is echt super, op 1 nadeel ( wat bekend is bij die trailer) De vooruitloop moet open om aan de inpanidge zadelkamer te komen. In mijn situatie is dat precies aan de verkeerde kant. Als ik parkeer staat die kant strak tegen een muur.
Als ik thuis spullen wil inladen, moet ik de trailer 10 meter naar voren zetten en dan kom ik dus net met het uiteinde van de klep op de oprit van de buren uit en die zijn extreem netjes. Als ik dan een hooinet erin heb hangen, zeker op de terugweg en spullen uit wil laden knoeit dat. Zal een hooizak helpen? Of knoeien die net zo erg?

Als CL nu een draai/ klep systeem daarop maakte net zoals de achterklep was het al veel makkelijker. Of de opening aan de andere kant zodat ik er via de grote deur aan kon komen. en nog een nadeel, de bodem van zadelkamer is open, als ik de bodem afspoel loopt alles naar voren ( als die aangekoppeld staat, met afkoppelen draai ik hem omhoog) je moet dus altijd opletten en eraan denken dat daar niks meer staat.
misschien eens een tip naar hun mailen :)*

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-25 09:12

Leuke foto’s komen er weer voorbij.

Handig al die camera’s, ik heb er geen.

Ik vind het lastig visueel te maken. Open bodem klinkt onhandig. Je zou Van Hoof in Drunen eens kunnen bellen voor tips. Die denken vaak mee hoe je het zelf op kunt lossen.
Dat Hooinet: kan je die niet alvast in de trailer leggen voordat je hem verplaatst? En als je terug bent ook als laatste eruit? Anders in een grote zak vervoeren is ook en optie (zaagsel of vlaszak bijv.).

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-25 13:01

Ik heb dezelfde trailer en gebruik gewone hooinetten.

De camera’s zijn fijn, maar leverden me vanmorgen toch bijna een hartverzakking op.
Blijkbaar zat er een vertraging op of een storing, want ineens had ik nog maar 1 paard. Ice was verdwenen.

Ik wilde net naar buiten rennen, toen ik me bedacht dat ik beter eerst de app kon herstarten. Voila, Ice was weer terug :D

Zo had ik een paar jaar geleden ook ineens 4 Friezen staan ipv 3 ha ha

Ik wilde vanmorgen om 9.00 rijden, had ik de sleutel in de afgesloten kast zitten en vriend niet thuis.
Eenmaal thuis, kon ik niet rijden ivm jacht hier.
Nu maar eerst braaf de jacht afwachten :=

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-25 15:15

Marit, was vergeten te reageren, maar super leuke foto’s en wow wat een aanplant! Halen jullie alles op een speciaal adres? Ik ben eigenlijk helemaal niet bekend met de zwarte Els en wel nieuwsgierig. Vanwaar zoveel?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-25 17:48

Ik denk omdat je die in haagvorm kan plaatsen en dan heb je al +- 4 nodig per mete

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-25 21:06

Ik houd de boel ook in de gaten op de powniecam. Hlhet beste programma wat er op is.

Hier 3 dagen na de verhuizing de eerste x plat liggen gespot. Nu zie ik het regelmatige.Afbeelding

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-25 23:35

boemel schreef:
Marit, was vergeten te reageren, maar super leuke foto’s en wow wat een aanplant! Halen jullie alles op een speciaal adres? Ik ben eigenlijk helemaal niet bekend met de zwarte Els en wel nieuwsgierig. Vanwaar zoveel?

Een vriendin van mij weet goede adressen haha.
En idd als haag, we gaan 60 meter haag planten langs de track (die eigenlijk langer is maar alles in stappen)
Ik wissel haagbeuk en zwarte els af.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-25 08:20

boemel schreef:

Zwarte els groeit hier op de klei veel. Die zuigt enorm veel water op, vergelijkbaar met wilg.

Hier worden het trouwens meteen bomen, ik weet niet hoe ze als haag er uit zien.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-25 08:48

Goedemorgen. Ik kruip weer even onder de steen vandaan. Lees wel mee, maar de puf ontbreekt om echt actief te reageren. Lees wel handige dingen met enige regelmaat!

Ik had bedacht dat het handig zou zijn om op zondagochtend om 9 uur les te plannen. Soms vind ik mezelf niet handig :+ Maar het is voor het goede doel. Opstappen op mijn jongste begint realistische vormen aan te nemen!

Wij hebben ook zwarte els rondom het weiland. Weliswaar op het perceel van iemand anders (en geen idee wie, het wordt alleen gemaaid, maar ook weer door iemand anders dan de eigenaar en de pachter zelf is ook weer iemand anders). De paarden vinden het lekker. Zaag regelmatig takken af voor ze. Alleen het blad en de besjes zijn vervelend in de rijbak, maar dat is maar een paar weken even flink harken en blazen.

Camera’s hebben wij ook, voor de oprit, de bak en paddock en de stal. Wel een fijn idee voor als ik 175km verderop aan het werk ben. Kan ik de buren inseinen als er iets is

Nu eerst paard maar klaarmaken voor de les

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-25 09:03

Geniet van je les!
Ik mag zo werken, daarna even met zoon naar decathlon voor schaatsen, hij gaat donderdag met school schaatsen.
Hij mag dus mee naar werk (paarden bekappen) zodat we in 1x door kunnen.

Gisteren is de grondboor binnen gekomen en Dion is al begonnen met gaten boren.. hij zit op 180 nog 120 te gaan voor de 60 meter haag.dan hebben we ook nog 50 meidoorn die ik op een andere plek ga zetten dan ik oorspronkelijk had bedacht haha.

Ik hoop nog tijd te hebben om met 1 pony iets te gaan doen.. anders morgen weer.
Komende week een rustige week qua werk, echt fijn.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-25 09:22

Hagen planten is leuk! En met een grondboor ook goed te doen!

Helaas hebben wij veel boompjes die niet lekker aan willen slaan. Ze zijn niet dood, maar ze doen ook niet veel. Ze staan nu 2 jaar meen ik, maar ze hebben echt opstartproblemen in de zware klei. Hopelijk willen ze nog.

De meidoorn wilde eerst ook niet en na 5 jaar is hij toch ineens gaan groeien.

Zwarte els hebben wij ook en die hebben we onlangs nog in de wei gezet. Op 1 of andere manier heb ik altijd het idee dat ik iets goeds doe voor de wereld als ik bomen plant :')

Moska, dat er überhaupt een instructeur op zondag ochtend om 9 uur les wilt geven, daar sta ik ook van te kijken :')

Olikea, heerlijk als ze zo lekker gaan liggen slapen <3

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-25 12:08

Zo leuk, dat aanplanten.

Ik ga morgen ook aan de slag. Ik heb 70 blote wortels liggen, hazelaar, framboos,zwarte bes,hondsroos, en er komen nog een hele berg tenen van katjeswilg aan. Verder mag ik een rij winterlindes en grauwe wilgen zetten.

En nog wat fruitbomen in de voortuin.

Ik wil eigenlijk langs het perceel zon gevlochten wilgenhek maken, maar ik zie nogal op tegen de hoeveelheid werk :Y)