Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
DubbelDun schreef:@marloes: schoenen is een prima idee. Die van mij loopt er al jaren op![]()
Gisterenavond nog een rondje hei gedaan; ze had niet zoveel puf, dus het werd een lekker 'bejaardenritje'
Hilary schreef:Voor hoefschoenen kun je prima contact opnemen met Klaas Feuth van Hoofwear. Aan de hand van foto’s (handleiding staat op de website) helpen ze je met een advies. Je kunt ook naar hem toe om te passen trouwens.
rover_ schreef:Schoenen is wel handig Marloes, zeker voor de overgangsperiode. Cavallo vind ik vaak wel handig, die kan je makkelijk opvullen om ze passend te maken. Mijn vorige paard had brede voeten (net zo breed als lang) en paste geen ander merk. Als ze net van de ijzers afkomen veranderen de voeten vaak nog qua maat en met andere merken hoefschoenen kan je er dan vaak weinig meer mee.
Mogelijk heeft een kennis nog een paar dat ze weg wil doen (ivm overlijden paard), als je zijn maten doorgeeft kan ik vragen of dat de juiste zijn.
DubbelDun schreef:@marloes: hoeven gaan vaak brokkelen als ze erg droog zijn (en de hoefwand te lang is). Schoenen die een waterdichte zool hebben kun je een laagje water in doen zodat de hoeven meer vocht op kunnen nemen.
Ik doe dit zomers wel; vilten zooltje in de schoen en dit onder water zetten. Kan ze lekker soppen
De smid is er vaak ook blij mee, want die komt er anders ook niet doorheen.
MarloesHJ schreef:Hilary schreef:Voor hoefschoenen kun je prima contact opnemen met Klaas Feuth van Hoofwear. Aan de hand van foto’s (handleiding staat op de website) helpen ze je met een advies. Je kunt ook naar hem toe om te passen trouwens.
Ik ga er eens rustig naar kijken, maar sowieso moet de smid eerst nog komen voordat ik iets kan doen. En dan nog moet ik kijken want de hoeven zijn flink afgebrokkeld nu helaas.
Al ben ik ook wel al iemand tegen gekomen met een passervice die in regio Limburg actief is. Naar Klaas Feuth zou meer dan twee uur rijden zijn met de trailer enkele reis dus niet echt ideaal.
MarliesR schreef:Ik heb ook eens hoefschoenen gebruikt om mijn paard van de hoefijzers af te krijgen (kocht hem met ijzers). Ik had toen Equine fusion All Terrain hoefschoenen. Ik begin met 24/7 aan, daarna paar uur zonder en op die manier steeds verder opgebouwd. Dat ging toen best goed! Het aan- en uitdoen kreeg ik wel een punthoofd van![]()
En mijn arabier reed ik toen met Renegade hoefschoenen op de buitenritten, dat beviel ook redelijk, maar af en toe gingen ze nog wel eens af in de galop.
Hier gisteren 30 ton zand geleverd gekregen (nodig voor aantal verbouwdingen en restand gebruik ik om de voerplekken te verbeteren). Een lol dat ze hadden![]()
[ [url=m/a9GshE.png]Afbeelding[/url] ]
MarliesR schreef:Ik heb ook eens hoefschoenen gebruikt om mijn paard van de hoefijzers af te krijgen (kocht hem met ijzers). Ik had toen Equine fusion All Terrain hoefschoenen. Ik begin met 24/7 aan, daarna paar uur zonder en op die manier steeds verder opgebouwd. Dat ging toen best goed! Het aan- en uitdoen kreeg ik wel een punthoofd van![]()
En mijn arabier reed ik toen met Renegade hoefschoenen op de buitenritten, dat beviel ook redelijk, maar af en toe gingen ze nog wel eens af in de galop.
Hier gisteren 30 ton zand geleverd gekregen (nodig voor aantal verbouwdingen en restand gebruik ik om de voerplekken te verbeteren). Een lol dat ze hadden![]()
[ [url=m/a9GshE.png]Afbeelding[/url] ]