Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kvulden

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 12:12

Pffff even druk geweest. De kinderen hebben nu vakantie. Moest veel bij lezen. Zeer heftige verhalen allemaal. Grijpen me altijd zeer aan. Sterkte iedereen die dat nodig heeft. Volgens mij niet hier in de buurt, ik kom graag iemand steunen. Ik heb Marinka nu 18 jaar. Ik hoop dat ze nog lang bij me blijft. Probeer er wel rekening mee te houden dat het zomaar een keer kan gebeuren. Ook met mijn shet die al 30 wordt pffff. Maar ik heb daarom al wel Rosie gekocht om dan niet in zo'n groot gat te vallen.

Vanmiddag even weer lekker met ze bezig. Ik hoop Marinka nog weer een keer in de trailer te kunnen zetten. Moet toch wel een keer een ritje gaan maken, anders kom ik niet op ons paardenkamp in oktober haha

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 15:09

Op de plekken waar ze bij ons de weg op zouden kunnen maak ik de omheining dubbel (dus omheining en dan paar meter verder nog een omheining). Ook zodat buitenstaanders ze niet kunnen voeren etc. of laten ontsnappen. Maar is bij ons maar op 2 plekken van een paar meter, niet overal handig natuurlijk.

Ze staan in een nieuwe wei met lang gras. Kreeg commentaar dat lang gras "slechter" zou zijn dan kort gras. Naar mijn weten klopt dit niet? Kort arm gras is toch gestrest gras? Kan nu mooi bij groeien en dan kunnen ze er ergens in september weer op. Benieuwd hoe snel het groeit daar (heel arme grond). Ook benieuwd wanneer ik moet gaan bijvoeren, denk oktober..

Nog steeds niet kunnen hooien ivm het weer. Boer wil 5 dagen droog weer. Dat is lang wachten..

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 16:47

Kreeg hier net een berichtje dat ze van get weekend het hooi gingen persen. Dat is dan in ieder geval 1 leverancier. Nu die van de biesbosch nog.

Hier staan ze ook op lang gras. Dat is prima, structuurrijk gras. En dat heb je straks ook als hooi...dat katen ze ook eerst lang groeien, voor het gehooid wordt. Dus ik begrijp niet waarom het niet goed zou zijn.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 16:59

Het is maar net of je paard er tegen kan... die van mij dus niet :)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 17:09

Maar jij zat toch met dat graszaad? Dat is er hier al uit gevallen. Alleen nog stengel.

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 17:11

Ik had ze ook op lang gras staan en dat deden ze prima :)

Hier vandaag een 5 tal grote vuilniszakken jkk weg gehaald en alle zuring met de bosmaaier om gedaan.. wei ziet er nu weer netjes uit.. komende week ook even de tuin en rondom het huis nog doen met de bosmaaier..

Daarna nog een lekker ritje gedaan en nu uit puffen op de bank haha

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 17:23

Fabster schreef:
Maar jij zat toch met dat graszaad? Dat is er hier al uit gevallen. Alleen nog stengel.

Maar de stengel is te grof, dat kunnen haar maag/darmen niet meer aan (haar kiezen zullen ook niet al te veel meer voorstellen vermoed ik :D )

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 17:39

Wie heeft er een kat te leen. Wordt gek van alle muizen in mijn huis. Grrrrr

Wie weet een goed alternatief voor veulenbrok. Suikerarm.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 18:23

DubbelDun schreef:
Fabster schreef:

Maar de stengel is te grof, dat kunnen haar maag/darmen niet meer aan (haar kiezen zullen ook niet al te veel meer voorstellen vermoed ik :D )

O ja, ja, dan is lang gras inderdaad niks.

Heb ze net op een nieuw weitje gezet. Gras tot over mijn middel. Vergeten Caj haar korf om te doen. Vond zij niet erg. Dus snel korf gehaald en omgedaan. Moet dan zó lachen om haar gezicht! Hé! Ik kan er niet meer bij! _O-

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 18:44

Lang gras met een korf lijkt me helemaal een gedoe voor een paard :)

@kvulden: veulenbrok zonder/laag in suiker is er volgens mij niet. Miscchien 'gewone' suikerarme brok geven en dan Vit-A bijvoeren.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 18:57

DubbelDun schreef:
Lang gras met een korf lijkt me helemaal een gedoe voor een paard :)

@kvulden: veulenbrok zonder/laag in suiker is er volgens mij niet. Miscchien 'gewone' suikerarme brok geven en dan Vit-A bijvoeren.

Die van mij kiest juist het lange gras over ht korte, plat drukken en kapot trekken die hap :')

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 19:03

Hier ging het korte gras makkelijker; gaatje door het gras naar beneden drukken en afhappen :D
Maar ze heeft het masker niet meer op gehad sinds ik hier paardenmengsel heb staan en de 10/20 minuten dát ze gras mag wil ik haar ook niet pesten met een graasmasker.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 19:17

Lange gras met korf is inderdaad een gedoe. En dat is precies het idee. Zij kan eigenlijk niet op het gras vanwege eczeem. En zo kan ze toch op de wei en heeft ze af en toe een spriet.

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 20:21

kvulden schreef:
Wie heeft er een kat te leen. Wordt gek van alle muizen in mijn huis. Grrrrr

Wie weet een goed alternatief voor veulenbrok. Suikerarm.

Ik heb spooky poes in de aanbieding!
(= een zwervende kater die denk ik mijn dikkie dik kat gevolgt is onder het motto jij weet wel waar eten is met je 7,5 kilo. Kwam gezellig mee naar binnen, vrat alles op en sproeide voor de zekerheid alles onder tot ik op het idee kwam hem buiten een eigen etensbak te geven. Hij komt nu elke dag 1 tot 3 keer eten en vind mij een beetje vreemde tweevoeter maar wel makkelijk trainbaar :D maar ik hen hier al jaren geen levende muis meer gezien *\o/*
Behalve als doerak er 1 in de bijkeuken loslaat voor als hij later wel zin heeft in verse muis)
Ballen mogen er trouwens gewoon af!

Jouw reden om rosie te kopen was trouwens exact mijn gedachtegang. Daarom is twix erbij gekomen.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 07:36

Wat een tijd op de zondag....pfffff. Maar vandaag onderlinge wedstrijd van de gehandicapte ruiters.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 08:07

Mooie tijd hoor! Haha. Veel plezier vandaag. ik ga zo een vriendin ophalen met de trailer om een ritje te doen. Ff hoofd leegmaken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 08:21

Stond er zoals altijd om half 6 weer naast... Verveel me de tandjes.
Ben mijn ene vriendin erg dankbaar, dat ik elke ochtend weer naar haar en haar paarden vluchten mag.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 08:23

Pff wat een tijden :P
Hier ben ik er nooit zo vroeg uit, of ik moet naar nl moeten ofzo.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 09:05

palousa_boy schreef:
Pff wat een tijden :P
Hier ben ik er nooit zo vroeg uit, of ik moet naar nl moeten ofzo.

Niet waar. Vanochtend stond je ook om half 6 naast je bed :j

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 09:05

Drie weken geleden gingen we naar Ermelo voor de Paard & Leven dag. De Shet moest om 9.10 aantreden, wat betekende dat we om 5.30u in de auto zaten :z Dan viel de 6.30u voor de Friezenkeuring gisteren nog 'mee' :O

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 09:27

Jeutje wat is het al belachelijk warm!!

Wilde eigenlijk al vroeg met Graulann aan de slag maar de buren hebben een feestje gehad.. Ik verwacht nogal wat spektakel van meneer en mijn bak ligt naast het huis van de buren aan de kant van hun slaapkamer.. -O-
Ik wil mijn buren wel te vriend houden eigenlijk..

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 09:54

Oh ik vind dit heerlijk weer. Vanavond lekker rijden. Nu genieten en een beetje rotzooien rond het huis.

Gisteren heeft mijn vriendin Marinka gereden. En ik heb in de bak met Rosie aan de lijn gelopen. Ze deed het super goed. Vooral het halt houden. Marinka had blijkbaar nog niet genoeg gedaan en volgde ons op de voet haha.
Afbeelding
Wel fijn als je steeds met iemand samen met de paarden bent. Zo heb je nog af en toe eens wat foto's.

Palousa, je zou denken dat dat bij jullie nu wel even routine is dat vroege opstaan. Haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 09:55

-Namiro- schreef:
Jeutje wat is het al belachelijk warm!!

Wilde eigenlijk al vroeg met Graulann aan de slag maar de buren hebben een feestje gehad.. Ik verwacht nogal wat spektakel van meneer en mijn bak ligt naast het huis van de buren aan de kant van hun slaapkamer.. -O-
Ik wil mijn buren wel te vriend houden eigenlijk..

Hi, hi, tijd voor je buren dat ze uit hun bed komen! Hebben ze nog wat aan hun dag :D . Hier is het heerlijk weer, beetje wind en af en toe wat bewolking.

Nieuwe paard gaat (na hulp van een prof) goed in de trailer +:)+ , dus we gaan af en toe naar de manege. Zo fijn om weer wat te kunnen doen. Ik vind het wel erg lastig met zo'n jong ding, maar we hobbelen lekker rond. Ik wil vandaag even proberen om op het buitenterrein met haar te rijden :wow: , geen idee wat ze doet, maar mijn man gaat even mee om te assisteren, mocht het niet helemaal goed gaan.

Mijn kat (ruim 8 kg) vangt ook muizen bij de vleet, vreet ze ook helemaal op behalve het galletje, die laat hij keurig liggen naast wat bloedvlekken. Ik leen hem niet uit sorry :o . Wat wel een nadeel van het muizen opeten is, is het feit dat ze er veel wormen van krijgen..... Dus met regelmaat ontwormen is wel nodig. Door het eten van muizen besmet hij zichzelf steeds weer.

Prettige dag allemaal :wave:

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 10:02

[***], je kan Profender druppelen bij je kat. Blijft hij 6 wkn wormvrij. Gaat net als de vlooiendruppels. Die van mij is ook een goeie jager en kotste op een gegeven moment zelfs spoelwormen! :r Met die Profender nooit meer last gehad.

Het is hier nu al bloedheet. Vreselijk. Zooi dazen ook. Voor ze maar onder het afdak, denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 10:04

Fabster schreef:
[***], je kan Profender druppelen bij je kat. Blijft hij 6 wkn wormvrij. Gaat net als de vlooiendruppels. Die van mij is ook een goeie jager en kotste op een gegeven moment zelfs spoelwormen! :r Met die Profender nooit meer last gehad.

Het is hier nu al bloedheet. Vreselijk. Zooi dazen ook. Voor ze maar onder het afdak, denk ik.

Thanks, die gebruik ik al ;). Mijne kotste ook spoelwormen, heel goor.

Hier geen daas te zien *\%/* *\%/* . Ik vervloek de wind hier best vaak, maar ben er nu stiekem wel blij mee.