Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 07:45

Hahaha, nog wel langer ook. Maar op advies van Brenda er een email aan gewaagd en ze kwamen dus gewoon met mijn nummer op de proppen.

Maar ik moet nu als eerste werk weer psyllium zaadjes bestellen, stonden gister weer zand te happen in my face... 8)7

Wat een regen zeg! Zou er depressief van worden...

Yontheke

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 08:11

Wat een stormweer zeg.. Ben al blij dat we Ami naar een pensionstal verhuizen. Lekker een dak boven mijn hoofd.

Jadybabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 08:33

Ik zit moed te verzamelen....normaal staan ze al buiten...was de bak gisteren goed te doen, vandaag weer een zwembad.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 08:52

Hier kan ik ook een schop onder mijn kont gebruiken Jadybabe! We willen vandaag een stuk heining gaan zetten, maar kan me er nog niet echt toe zetten als ik naar buiten kijk. Ga denk ik eerst maar een grote pan kippensoep maken en een speculaastaart met peer bakken. Wie weet heb ik dan wel meer zin om naar buiten te gaan.....

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 08:57

Oh klinkt lekker meggiemeg!!
Ik ben r net door geweest. .15 min weg en compleet doorweekt.

Bah..leuk die nlse winters.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 09:03

Nee, echt niet leuk vandaag....

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 09:06

Goedemorgen! Hier se paarden even wat langer binnen, het wordt zo iets droger en dan breng ik ze naar t land. Vanmiddag droog! Maar ik ga shoppen ipv rijden.. Moet soms ook gebeuren..

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 09:13

Hier net snel stromende rivieren...wat een drama...bah :(

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 09:15

Hier zo eerst de hoefsmid. Paardjes staan al aan het hooi. Nat en woei, inderdaad. Maar miezer en geen stromende regen, gelukkig. Wel alles weer nat, helaas. Maar on the bright side: kan ik wel makkelijk de roosters in de blubber gooien. Liggen ze meteen goed vast.

Vanmiddag ook shoppen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 09:18

Tinky12 schreef:

Hier ook. Nu wel droog. Zat 15 mm in de regenmeter. Volgens mij heb ik het ergste gehad. Trekt nu naar het oosten.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 09:28

[***] schreef:
Tinky12 schreef:

Hier ook. Nu wel droog. Zat 15 mm in de regenmeter. Volgens mij heb ik het ergste gehad. Trekt nu naar het oosten.

Bedankt :')
Als ik buienradar kan geloven is er kans op een droge middag. Daar gaan we dan maar voor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 09:33

Sorry.....

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 09:35

:D Kun jij niks aan doen, het is gewoon opvallend hoe vaak je hoort 'nu wordt het beter, want het trekt naar het oosten weg'. De berichtgeving in Nederland is gewoon heel erg gericht op de randstad, ze lijken wel eens te vergeten dat Nederland groter is dan dat :D
Klein irritatiepuntje van mij...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 09:36

Hier ook weer een waterval buiten en van mijn goede jas is de rits van kapot, dus nu in een te korte jas naar buiten die niet lang waterdicht is...
De meiden maar even binnen laten staan, die doe ik ook geen plezier met eten in de regen.

Ik kon wel mooi even testen of mijn vloerbedekking water doorlatend is, want het stuk wat nog op de oprit ligt is niet droog er onder :D

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 09:40

Ik kijk altijd naar het plaatselijke weer, nooit iets op TV (kijk ik zelden). Heb buienalarm en die voorspelt supernauwkeurig tot 2 uur vooruit dus die raadpleeg ik voor het rijden. En verder gewoon het iPhone weer in onze straat per uur en die klopt eigenlijk ook altijd. :j

De paddock is zo nat dat ik de knollen maar op stal hooi heb gegeven, mogen ze straks wat bonusuurtjes op het land, voordeel van dit weer is dat er nul fructaan is. :')

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 09:50

Vanaf een uur of drie zou het hier droog moeten zijn. Kunnen we gelijk de dompelpomp uitproberen.
Gisteravond al besloten dat we veel hooi binnen en weinig buiten gingen voeren, zodat we ze een beetje dwingen om binnen te staan. Ben benieuwd hoe vies de schuilstallen nu zijn ...

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 09:53

Buiten waait het zelfs uit onze hoge bakken weg! Echt even stormachtig nu. Wel goed weer om te shoppen en taart en cappuccino ergens te doen. :P Begin met lunch met mijn jongste zusje en daarna door met een vriendin voor taart. Tussendoor wat shoppen. :P Eens geen paardendingen.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 09:57

Afbeelding
Het begint lekker te ruiken in huis :D

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 10:16

Die ziet er lekker uit meggie :D

Hier is het fris maar wel droog. Kwa voorspelling kijk ik meestal wel een tijdje vooruit maar dat veranderd bijna dagelijks :P maar het is wel handig voor een globale planning voor als ik wil gaan bloten op de wei ofzo. Op de dag zelf kijk ik dan of het nog ongeveer klopt of niet.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 10:30

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 10:36

Hier ook buienradar in combinatie met meteo gelderland en weeronline ingesteld op onze woonplaats. Het is wel grappig om te zien dat buienradar een half uur later de regen geeft dan voorspeld, wat dat betreft klopt weeronline aardig met wanneer het gaat regenen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 10:46

Ik kijk ook altijd op buienradar, maar soms gaat de 2/3 uurs voorspelling totaal de mist in :D , vaak kijk ik dan ook nog even naar de actuele radar.

Mmmmmm meggiemeg, dat ziet er zeker lekker uit! Ik ben een verse pan soep aan het maken, met mergpijp :9 .

Gistermiddag had ik even een cadeautje gekocht omdat we op visite zouden gaan en toen ik thuiskwam stond merrie heel achterlijk te schrapen, ging vreemd liggen, rollen, flemen.... Dus bij mij gingen de alarmbellen af! Koliek. Eerst even een spuitje Colosan gegeven, maar na een minuut of 15 werd het alleen maar erger, kortademig en heel vreemd languit gaan liggen. Dus de da gebeld, man trailer alvast achter de auto gezet en ik maar bedenken waar dit nu ineens vandaan kon komen. Normaal gesproken heeft het altijd met kuil/voordroog te maken, maar nu is er al weken niets verandert.... D.a was er snel, hartslag was goed, ademhaling beetje verhoogd, slijmvliezen goed en zowel aan de voor en achterkant veel darmgeluid. Ook met opvoelen niets bijzonders te merken, dus kramp. Na pijnstilling en darmontspanner knapte ze vrij snel weer op gelukkig. Dus het hele spul maar weer buiten gezet en visite gevraagd of ze bij mij wilden komen zodat ik haar in de gaten kon houden. Ook mestte ze gewoon. Gisteravond maar een heel klein beetje slobber gegeven met heel veel water en er is werkelijk helemaal niets meer aan haar te merken. Vreemd hoor....

Ik ga straks toch maar eventjes iets met haar doen, kijken of ze weer kramp krijgt of iets dergelijks. Bah, ze moeten gewoon niets mankeren...... :\

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 10:49

@[***]: dat is idd schrikken, misschien toch gaskoliek geweest ??

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 10:56

waarschijnlijk ben je er heel op tijd bijgeweest [***]! scheelt een hoop ellende!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 11:00

DubbelDun schreef:
@[***]: dat is idd schrikken, misschien toch gaskoliek geweest ??

Ja dat denk ik ook, maar ik begrijp eigenlijk niet goed waardoor dat ontstaan moet zijn.
Toen ze zo maf ging liggen was ik serieus eventjes bang. Da was erg positief heeft ook zand gecheckt. Voor de zekerheid doe ik dat nu even een week elke dag.
Kan niet uitstaan dat ik geen aanleiding kan bedenken.