Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

pol013

Re: Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 16:49

karev: jep, mijn 3 jarige gaat als handpaard mee.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 16:51

Leuk! Mijn shettie ook.

Dazen en ongedierte zit vaak in graan. Als graan op komt komen de dazen. Gaat het graan er af zijn ze weer weg

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 16:52

Als het heel warm is gooi ik de vliegendekens eerst in een metselkuip met water en dan op het paard. Als ze niks aan hebben worden ze helemaal gek van de dazen en ik spuit niks aan middeltjes dus ik moet wel wat.
Overigens merk ik nu al dat ze hun nieuwe zomerhaar al weer los laten, dus ze hebben ook door dat het warm gaat worden :)

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 17:04

Mag ik ook even klagen.... Ik heb sowieso al een hekel aan wind... Dus kon mijn lol op dit jaar. Maar nu heeft een buurman bedacht zijn grasland om te toveren tot aardappelveld... Precies aan de kant waar vaak de wind vandaan komt.
Je kunt hier nu bijna niet lopen zonder gezandstraald te worden... Grrrr
Met mesten krijg ik steeds zand in mijn ogen. Soms kan ik de paarden niet eens zien staan door het zand wat er voorbij komt en de paarden hebben ook helemaal zwarte koppies _-:(

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 17:06

Nou daar wordt je idd niet vrolijk van. ;(
Is het een breed stuk ?? Misschien kun je een stuk winddoek plaatsen om het ergste tegen te houden ??

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 17:13

Mag ik dan ook ff klagen ;)
25 graden, geen wolk te bekennen en geen zuchtje wind is echt niet tof als je hard aan het werk ben buiten -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 17:14

Dat lijkt mij inderdaad ook niet fijn! Zoals DD zegt een stuk winddoek plaatsen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 17:14

palousa_boy schreef:
Mag ik dan ook ff klagen ;)
25 graden, geen wolk te bekennen en geen zuchtje wind is echt niet tof als je hard aan het werk ben buiten -O-

Ha, ha, ha, het is ook nooit goed..... Nee hoor, ik begrijp wat je bedoelt, maar die wind hier. :r

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 17:19

[***], woon jij dan boven 't kanaal? Ik woon in dezelfde provincie, maar dicht tegen de grens... Hier ook dikwijls wind, ben het al gewoon... Weet dat ik dan niks met mijn paard hoef te doen want dan ziet ze werkelijk overal spoken 8)7

Palousa_boy, neen, jij mag niet klagen, hup aan het werk! Zweten! ~~}>

:D :D

Oooohja, DD, wat een leuke caafjes! Ik heb er 2, gecastreerd beertje en een zeugje, houden mijn opvangkonijntje gezelschap :)

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 17:22

Haha jeff...verschrikkelijk lijkt me dat. :o
Het aardappelveld is een paar hectare en grens gelijk aan ons weiland van 1 ha -O-. Ik heb ook nog geen bak. Dus als ik wil rijden dan is dat in het weiland... Zet morgen wel een skibril op ofzo...
En laten we nu ook net alle hoge beplanting voor de tuin hebben weggehaald... Die nieuwe laurier die er nu staat houdt ook niks tegen...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 17:39

@sure-lee: Als er eenmaal aardappels staan zal het wel minder stuiven en even lief praten tegen je laurier :)
@palousa: zullen we het verschil delen; jij iets van onze wind en wij iets van jouw zon :D

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 17:44

De maïs staat alweer hoog genoeg dus gelukkig geen zandverstuiving.
Hier vooral veel knutjes momenteel maar straks ook weer behoorlijk wat dazen,ik pak ze in.Ze worden anders helemaal gek.Heb Kjarni wel eens vanaf het weiland de stal in zien rennen vanwege de dazen :n

Hij vind het niets als ik met een deken aan kom lopen maar heeft hij lekker pech,eenmaal om zijn ze veel rustiger.Stress en heen- en weer lopen...zwiepen met benen en staarten koelen ze ook niet vanaf.

Ik vind de temp buiten nu wel lekker eigenlijk,met die warmte kan ik niets meer.Voel mij veel zieker dan,die warmte kost teveel extra energie.
's Morgens vroeg alles doen en dan de rest van de dag bijkomen...bak nu al geen zin in :( Hekel aan de zomer...

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 17:45

Ja die plantjes beginnen gelukkig al aardig te groeien waardoor het wel iets minder is... Haha ja ik zal tegen ze gaan praten.. Of zou zingen beter helpen?

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 18:01

Gratis scrub behandeling Shirley! :')

Hier ook flinke wind, parasol (ingeklapt) was omgewaaid, net naast ons huiskamerraampje (enkel klas stalraampje).. pfjieuw, gelukkig er niet door. :P *waarom heb ik een parasol staan? Het is toch herfst? :') *

En hier ook mega veel dazen straks in de zomer, we wonen hier net een jaar maar afgelopen zomer was het echt absurd, toen heb ik ook vliegendekens gekocht.. arme knollen.. we hebben inmiddels een stal dus wellicht als het echt het ergste is gaan ze overdag op stal (daar komen die krengen volgens mij niet) en dan 's nachts naar buiten, je moet toch wat. We hebben ook een dazenval en vorig jaar dagelijks zo'n 200 dazen.. hopen dat het dit jaar dan iets minder is maar volgens mij moet zo'n ding een paar jaar staan voor je echt effect merkt toch? Het roeit de populatie uit door de vrouwtjes te vangen. Alle buren hebben ook zo'n ding dus hopen dat het dit jaar meevalt.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 18:07

Hier is de paddock weer mooi schoon gewaaid,alles ligt weer keurig in de zandgoot en zanddeel :D

Sure_Lee...zingen??Is dat niet zielig?? :+ :D

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 18:20

Aardappels, drama! Ik ken het probleem, aangrenzend perceel teelt elke x aantal jaar ook aardappels. Dat verrekte wekelijkse spuiten is al niet leuk, maar dat stuiven hou je ook niet tegen. Gelukkig mag het niet elk jaar, want mn halve huis wordt zwart. Ondanks coniferen en andere bomen ertussen.
Dit jaar staat er een graansoort volgens mij.

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 18:24

Die akkers moeten geloof ik elk jaar een ander gewas erop. Nu staan er naast ons aardappelen geloof ik (of wortelen, want dacht dat ik ze zag zaaien ipv planten...). Gelukkig komt de wind van onze kant van het huis en waait dan pas over het veld ernaast :) Maar sterkte aan iedereen die ongewenst een zandbak overgewaaid krijgt..

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 18:37

Die wind vandaag, vreselijk, ben zowat met kruiwagen en al omgewaaid :o
Paarden naar de wei brengen was ook niet zo grappig :(
Heb er 1 die extreem bang is als het zo hard waait.

En dan de regendeken maar weer op, zo langzaam aan denk ik toch echt dat het herfst is :D

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 18:48

Ik ben altijd blij als de mais omhoog komt want dan ben ik dazen vrij.
Ze zitten bij de koeien en zogauw de mais hoog genoeg is steken ze niet meer over naar mijn perceel.

Hier nu ineens zon, na regen en ook veel wind maar dat vind ik niet erg, is ook helemaal niet koud hier.

Net bij de DA bute gehaald voor Spatter, voor de fotoshoot.
Geven jullie dat met appelmoes of wat?

Ook gelijk navraag gedaan wat het inslapen kost :\

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 18:51

Appelmoes of een boterham met appelstroop :)

Spannend fotoshoot,jammer alleen van de reden...sterkte hoor :(:)

Vergeet ook niet Rendac...of breng je hem naar een kliniek?Altijd zo moeilijk dit soort dingen,verdrietig :(

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 19:04

Bute deden we ook nog weleens in een spuit met een beetje water om het zo gewoon in de mond te spuiten, maar dan moet je uiteraard wel spuiten hebben.

Mengen met wat lekkers is een goed alternatief.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 19:16

Ik heb bij de DA ook een spuit meegenomen.

Ik vond de prijs meevallen, 140euro ex BTW(maf want ik ben toch een particulier) voor inslapen en afvoeren en ja ik neem hem mee naar de kliniek.
Om 2 redenen, Spatter heeft nog een Nederlands paspoort en ik wil geen gezeur bij het afhalen hier aan huis in Belgie en ik wil geen paard hier aan de weg.
Is een drukke weg met op zijn Belgisch een berm, niet dus, dus hij ligt dan half op het fietspad.

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 19:35

Hier ook zo'n dazen en muggen overlast en nu die wind pfff die ben ik echt zat ook. Maar begreep dat Palousa graag wat wind heeft dus zal het jouw kant maar uit sturen dan :P

AH Spatter ;( :(:) hopelijk kunnen jullie nog genieten van de fotoshoot en mooie herinneringen maken
Op een boterham met appelstroop kreeg ik bij mijn oude paard ook alles naar binnen, die kreeg zoveel medicatie vorige jaar dat hij op een gegeven moment nergens meer intrapte en al zijn voer liet staan omdat hij zeker wist dat ik het 'vergiftigd' had :o appelstroop was hij dol op, niet gezond maar dat 'maakte ook niets meer uit' net als voor jouw Spatter :(:)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 19:48

Vivat dank je!

Merk dat er weinig uit mijn handen komt de laatste tijd, vreet toch aan je dus hoop op een mooie shoot.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 19:49

Idd, hopelijk een mooi shoot en sterkte :(:)