[INFO] Slowfeeders

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: [Centraal] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 16:13

De netten zijn ovvb verzendkosten vergeven :)

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 16:40

Azmay ik ben ook bang dat wanneer ik een duur net koop het net zo goed kapot gaat zucht....

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 14:09

@kvulden. Ik heb een paar jaar geleden een net op maat laten maken bij heunetz.de. De mijne is 1.10x1.10x1.10 en kostte destijds 140,- Een maas van 3,5x3,5 maar lijkt veel kleiner omdat het heel dik materiaal is.
Mijn net gaat om een midibaal heen en daar staan ze met 4 paarden van te scheuren en te plukken. Na een aantal jaar intensief gebruik zit er nog geen enkele beschadiging in.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 19:39

Dat klinkt goed. Alleen moet de mijne wel om een grote baal. Maar ik ga even kijken.

Hoe dik is bij jou het touw?

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 17:21

Ilsje_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 19:47

Ik heb het bovenste slowfeedernet gehad. Ik vond hem erg duur en de stiksels begonnen na enkele maanden al helemaal los te gaan. Na 2x repareren heb ik het opgegeven. Op dit moment doen ze al een tijdje met van netten gemaakt van een aanhangernet. Mijn advies is te investeren in een stevig normaal hooinet!

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 20:00

Ik ben op zoek naar iets wat makkelijk te vullen is door het stalpersoneel
En wat veilig is in de boks...
Mijn paard wil nog al makkelijk met de voorbenen schrapen/schoppen en ze daarbij ook hoog optillen (denk daarbij aan borst hoogte)

Ik heb ook iets voor zien komen op internet met een bak die je aan de stal kunt bevestigen, maar die kost gelijk 120€

Ik heb een tijd met hooinetten gewerkt en daarbij heeft dus wel eens vast gezeten met zijn ijzer (goed afgelopen) en hij heeft 3 keer een kneuzing gehad net boven de kroonrand en ik heb het vermoeden dat dit ook te maken had met de hooinetten en het dus gefrustreerd raken als ze leeg raken...

Lastig lastig....

EDIT: https://www.landbouwwinkel.nl/webshop/s ... k-90l.html
Deze bedoel ik

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 22:52

Vraagje voor degene die een aanhanger net van de action hebben als hooinet, hoe repareren jullie de kapotte gaten? M'n paard is wat lomp geweest en nu zitten er wat gaten in hoe kun je die het beste maken?

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 23:34

Strotouw :D

Terrydr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 23:44

Ik heb ook touw van se action daarvoor, zit op een rolletje en ligt in hetzelfde pad als het aanhangernet. Zeer sterk ! Er waren verschillende kleuren ik heb wit-groen dat matchteweer met het net

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 10:12

Kan het met zoek functie even niet meer terug vinden. Maar waar bestellen jullie je enkele netten voor over een rek voor in slowfeeder bak. Ik heb het ooit besteld bij bedrijf (een zandbak net :D , inmiddels doen ze geen kleine hoeveelheden meer afgeven). Het net is na meer dan 2 jaar helemaal op.

Kan je bij Equiculinair ook los materiaal krijgen? Heb daar hooinetten van die inmiddels ook al weer ffe mee gaan...

isa06x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 19:10

Raja schreef:
https://cdn.agradiservices.net/products ... bc8ea9.jpg

Heeft iemand van jullie ervaring met dit net in de stal??

Ja, ikke wel! :D
Ik heb ervaring met hooinetten en ik zal je al het info vertellen dat ik heb:
Ik heb een hooinet gekocht van de Welkoop, goeie kwaliteit. Hooinetten zorgen ervoor dat je paard langer over zijn hooi doet, zodat die zich minder verveelt en het kan maag of darmproblemen opleveren als je pony zijn hooi normaal op eet, omdat een paard in de natuur de hele dag door eet, en dan kleine hapjes zodat zijn maag en darmen op gang blijven en niet stoppen met het verwerken van eten. Een hooinet zorgt er dus voor dat je paard zoals in de natuur kleinere hapjes voer neemt. Het is daarom ook normaal dat je paard er superlang over doet om een heel vol net op te eten, want dat is de functie van het hooinet.
In plaats van een hooinet-slowfeeder kun je ook een normale slowfeeder kopen. Voor info even deze video kijken: https://www.youtube.com/watch?v=LrQhb2LNEM4
Ik hoop dat je wat aan mijn info hebt :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 19:16

*profiel*... ;)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 19:22

Sanniejtjuh schreef:
Kan het met zoek functie even niet meer terug vinden. Maar waar bestellen jullie je enkele netten voor over een rek voor in slowfeeder bak. Ik heb het ooit besteld bij bedrijf (een zandbak net :D , inmiddels doen ze geen kleine hoeveelheden meer afgeven). Het net is na meer dan 2 jaar helemaal op.

Kan je bij Equiculinair ook los materiaal krijgen? Heb daar hooinetten van die inmiddels ook al weer ffe mee gaan...

jenetje.nl, moet je even kijken bij de veiligheidsnetten.

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 20:04

Duhelo schreef:
Sanniejtjuh schreef:

jenetje.nl, moet je even kijken bij de veiligheidsnetten.

Thanks ik ga is even neuzen...

Gambler21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 10:14

Ivm slokdarmproblemen van mijn paard ben ik op zoek naar slowfeeder netten die er voor zorgen dat mijn paard niet te grote plukken in een keer kan pakken. Ik heb nu de netten van epplejeck met mazen van 4.5 x 4.5 en doe dan 3 netten over elkaar, maar ze is er zo handig mee helaas. Zouden jullie als je wil voorkomen dat ze te grote plukken pakt het hooi juist wel of niet uit elkaar halen?

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 10:18

Meerdere netten met dezelfde maas over elkaar heeft niet zoveel zin omdat de mazen recht over elkaar komen te zitten zodra ze er iets uitplukt.

Ik zou dus vooral andere netten gaan gebruiken. Koop in ieder geval een net met mazen van 3x3 en als dat nog te snel gaat doe je daar een 4,5x4,5 overheen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 10:49

Precies wat GDG zegt :)

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 11:10

Heeft iemand ook de Large netten van Equiculinair? Daar schijnt 8 a 10 kg in te kunnen, ik krijg er soms zelfs geen 6 kg in gepropt..

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 12:52

Coentjuh schreef:
Heeft iemand ook de Large netten van Equiculinair? Daar schijnt 8 a 10 kg in te kunnen, ik krijg er soms zelfs geen 6 kg in gepropt..

Ligt er natuurlijk aan wat voor hooi je gebruikt. Maar herken het wel. Heb ze ook nou 7 kilo wil soms als ik flink stamp.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 20:55

Hier 'gewoon' hooi..

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 23:53

Gambler21 schreef:
Ivm slokdarmproblemen van mijn paard ben ik op zoek naar slowfeeder netten die er voor zorgen dat mijn paard niet te grote plukken in een keer kan pakken. Ik heb nu de netten van epplejeck met mazen van 4.5 x 4.5 en doe dan 3 netten over elkaar, maar ze is er zo handig mee helaas. Zouden jullie als je wil voorkomen dat ze te grote plukken pakt het hooi juist wel of niet uit elkaar halen?

Lastig. Mijn ervaring is dat ze gewoon harder trekken en dan juist een beste pluk eruit krijgen. Ik zou juist proberen het hooi zo los mogelijk aan te bieden, dat ze sprietje voor sprietje gaan pakken.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 11:52

Zo had ik er nog niet over nagedacht :o?

Dus beter los hooi dan geperst om het slowfeeden nog meer te slowen..

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 12:38

Je kunt het proberen, maar mijn ervaring is dat het niet veel uit maakt. Van los hooi trekken ze er hier ook hele plukken door.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 12:50

DubbelDun schreef:
Je kunt het proberen, maar mijn ervaring is dat het niet veel uit maakt. Van los hooi trekken ze er hier ook hele plukken door.

Is ook mijn ervaring dus ik laat het gewoon in plakken zitten.

Wel laat ik in de kist de touwtjes om de baal zitten, dat slowt wel behoorlijk in het begin. Maar naarmate de baal kleiner wordt komen de touwtjes natuurlijk gewoon los te zitten en dan maakt het niet meer uit. In het hangnet doe ik dat dan weer niet, want die touwtjes komen er dan natuurlijk uitzetten op een gegeven moment, dus dat is niet zo veilig met de paardenpootjes.