Het paarden aan huis topic deel 10

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

boemel

Re: Het paarden aan huis topic deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 21:24

Ice was bij aankoop 160cm en 652kg.
Ze is nu echt wel kilo’s kwijt, maar tot mijn frustratie blijft die buik. Billen zijn wel mooi bespierd.

Karin, ik vind bij jouw paard de buik nog meevallen.

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 21:47

Wat betreft jagers, die kwamen bij mijn ouders ook regelmatig langs en dan deden we ze wel naar binnen. Ook omdat je niet het ongelukkige slachtoffer wil zijn van een jager die toch niet zo goed kon richten of een hond die toch niet zo goed opgevoed was.

Tijn8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 22:26

Ik doe ze met jagen ook binnen, de mijne gaan wel rennen als er vlakbij gejaagd wordt.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 23:06

Qimm schreef:
Hier ook jagers dichtbij. Ik heb dan 2 stokstaartjes ipv paarden. Maar ze gaan niet rennen ofzo. Ze zijn gewoon extra alert, dus wel een beetje spanning. En het zijn niet zozeer de knallen, maar het feit dat er mensen lopen op een plek waar ze niet horen :')

Hier precies hetzelfde :j

Bij mij blijven ze trouwens buiten. Ze zijn binnen onrustiger omdat ze het dan niet kunnen zien.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 06:54

Toevallig zijn de schiet jagers pas geweest. Melden het netjes en de paarden blijven hier dan op de paddock. Ze zijn wel wat onrustig, maar het is behapbaar.

As zaterdag is er een jacht met paarden, die vlak langs ons huis komt. Ook dan blijven ze in de paddock.
Vorig jaar liep de meute jachthonden hier door de paddock. Toen waren ze wel even erg druk en vond ik ook niet fijn.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:53

boemel schreef:
Ice was bij aankoop 160cm en 652kg.
Ze is nu echt wel kilo’s kwijt, maar tot mijn frustratie blijft die buik. Billen zijn wel mooi bespierd.

Karin, ik vind bij jouw paard de buik nog meevallen.

Op het moment valt zijn buik wel mee inderdaad
Het is lastig om op de foto te krijgen, het is meer in zn geheel kwabbig. De weger gisteren zei lijkt haast wel lymfatisch.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:30

Ik bedacht mij tijdens longeren dat een boven aanzicht mss ook al wat meer duidelijk maak.
Ik zeg wel eens: je kan op zn rug dineren.
Afbeelding

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:50

Hmm honden v jachtvtussrn je paarden is echt niet tof.
Hier reageerden ze niet op jagen, v VenteKleuter weet ik her uiteraard niet, maar Heps is er oké mee. Ben benieuwd naar oud en niuew. Ik doe dan wel de zjikant en voor het huis dihct, dat is te veel risico dat er 1 in paniek op klinkers bocht niet haalt en door de draden knalt.

Te dik, praat me er neitvan.... lastig.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:06

te dik, ik zwijg even.... hier is niks te mager en als het al mager binnenkomt dan is het zo vetgemest

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:43

Mij hoor je ook niet, als je ze netjes hebt komen ze van een zuchtje wind weer aan…….

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:38

Richting de winter zijn die kleintjes van mij ook wat ronder :') maar nu hebben ze zichzelf op dieet gezet. Speciaal voor hun niet-stengelig hooi gekocht, hebben ze er alsnog hun bedenkingen bij. Als ik nieuw geef eten ze het, als het er al n dag hangt hoeven ze het niet meer. Hoe dan? Grr. Scheelt wel mest ruimen, minder input = minder output (heb liever 'normaal' etende beestjes)

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:50

Dit is mijn dikkie vandaag.
Afbeelding

Het gewicht fluctueert, heeft ook te maken met combi hoeveelheid hooi en werk.

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:40

In de zomer en net daarna zijn ze hier altijd te dik. In de winter gaat dat er meestal wel weer af en beweging doet ook wonderen..

Als je op de camera kijkt en je ziet je jaarling lekker slapen dan smelt je wel even.. het is een heerlijk ventje. Hij is alweer bijna 21 maanden.. nog even en het is een 2-jarige.
Afbeelding