Gelukkig nieuwjaar. Momenten stress en momenten stil gestaan. Na een half uur knallen waren ze hier in de buurt klaar.
MarjanB
Geplaatst: 01-01-24 01:51
Gelukkig nieuwjaar!
Hier een lewie die denkt hiehaaa, Hera die spanning krijgt en vervolgens over de zeik gaat. En als Hera gaat rennen stopt ze niet meer.. Dus ze slapen vannacht maar binnen en op de stenen. Wil graag slapen
De nieuwe was gestresst.had ik niet verwacht maar eigenlijk logisch. Die heeft altijd op sportstallen binnen gestaan met deuren dicht en radio aan. Nu wist ze niet waar ze moest kijken en rende wat rond.
De beste wensen!!! De nieuwe heb ik watjes in zn oren gepropt (is hij gewend) en op stal gezet met hooi met bovenluiken dicht. Ging heel best. Zo even alles uit doen.
Vooral super trots op mn kleine Spaanse vriend. Die was vorig jaar zo in de stress. Nu ging het top. Mn oudje reageert überhaupt niet.
Er gaat hier nog steeds genoeg de lucht in, gelukkig wel minder. Johnny richtte zich vooral op de voerbakken en Fiesta zocht steun bij ons. Nu zijn ze moe dus ik ga zo ook mijn bed in.
Hier viel het gelukkig mee, ik heb ze rond 19u binnen gezet en vooral mijn IJslander liep flink door. Hij heeft ook veel vanuit zijn raam (is geen luik) naar buiten staan kijken maar beiden zijn braaf geweest met al het licht aan en de radio aan. Vuurwerk is gestopt toen het harder begon te waaien en het weer is gaan regenen. Nu hier ook slapen.
Solleke_Noah
Geplaatst: 01-01-24 09:07
Gelukkig nieuwjaar!!
Hopelijk iedereen doorgekomen zonder ongevallen?
Hier stipt om middernacht ineens mega veel vuurwerk, veel meer dan vorig jaar. Dus de paarden waren wel even aan de ren in de paddock. Maar ze kalmeerden al snel gelukkig.
Ik had speciaal gewacht met de laatste hooibeurt zodat ze 'aandacht elders' hadden Alleen Jasmijn kwam dicht tegen me aan staan en af en toe eens achterom (naar buiten) kijken.
Hier in de buurt viel het met knallen wel mee, maar in het dorp leek het wel oorlog. Nu weer regen, dus van de stal de tent in...
Wij waren niet thuis maar ze geven er al jaren niet om. Wel om 10 uur de voerbeurt gedaan en toen we om 1 uur thuis waren weer. Toen hadden ze nog hooi.
Dais_
Geplaatst: 01-01-24 11:44
Wat een hoop verschillende reacties op het vuurwerk. Hier stond Quinta heel relaxt (gelukkig maar, ze is drachtig dus ik probeer stress te beperken).
Indy daarentegen was al van de leg door de harde wind en het vuurwerk maakt het alleen maar erger dus die stond 100 kopslingers per uur te maken op stal. Terwijl we echt niet mogen klagen hier aangezien het vuurwerk allemaal heel ver weg is, maar ze was al overprikkeld. Mja, gaat wel weer over
Allemaal een heel goed nieuw jaar toegewenst met de paarden aan huis
MarjanB
Geplaatst: 01-01-24 12:03
Vond hier wel veel vuurwerk, veel meer dan eerder.
Grijs vond t gezellig dat we er waren
spatter
Geplaatst: 01-01-24 12:18
Mag ik ook mee kletsen?
Zag al wat bekenden in het topic.
3 jaar geleden verhuist en de camperstalling omgebouwd tot grote stal. Blue en Tika zijn oude bekende en dit jaar is Kimber er bij gekomen.
Ik heb thuis de stal met kleine paddock en dan 5min lopen van huis een wei.
Hier wordt vlakbij niks afgestoken. Wat verder weg wel maar ze vonden het niet eng, siervuurwerk wel mooi.
Jagers knallen het jaar rond en straaljagers komen hier ook het hele jaar om de zoveel tijd nachttraining .
Hooibakken staan nu natuurlijk binnen. Paddock is erg nat al kan ik gelukkig het water wel afpompen naar een afvoerput in de tuin.
MarjanB Haha, vergis je niet. Ja, ze zijn gaaf, heel aanhankelijk en super intelligent . Maar, je kunt je geen fouten permitteren. De fokster was al bang voor Kimber toen ze 6 weken oud was. Muildieren kunnen ook zijwaarts trappen en als veulen zijn het net ezelveulens , vol energie , rond rennen , kikken naar alle richtingen. Kimber had al snel door dat ze bang waren en liep ze letterlijk ondersteboven. De DA moest komen om haar lichtjes te verdoven zodat we haar in stal kregen en een halster konden om doen voor vervoer. De wei was groot en ze liet zich kroelen maar niet vangen. Hier thuis was dat alles zo opgelost. Blue en Tika waren duidelijk, kleine paddock en stal die dicht kan, binnen 3 weken liep ze mee naar de wei aan een halster.
@belker: wat leuk om te winnen, daar heb je meer aan dan aan een halster oid
Ik ging met zon naar buiten en nog niet klaar met uitmesten toen het alweer regende, nu binnen en weer zon. Heeft iemand daarboven een hekel aan me of zo
Gefeliciteerd Belker, ik zag het voorbijkomen. Sascha is erg kundig en ook een heel fijn persoon.
Dais_
Geplaatst: 01-01-24 14:57
Oohhh die oren!! Ik hou van dieren met grote oren welkom (terug?) In het topic!
Marjan, die is wel heel chill
horsii
Geplaatst: 01-01-24 15:53
Hier zijn ze ook weer rustig gelukkig. Ze leken wel spierpijn te hebben.
Lynn_Nikita
Geplaatst: 01-01-24 18:50
Dit is het eerste jaar dat ik de dag erna nog merk dat er stress is geweest bij de paarden. Ze zijn amper bij stal geweest en ook nadat ik nu net de stallen opende en hooi erin deed bleven ze op afstand Samen met mijn man heb ik ze 1 voor 1 naar binnen gebracht, de kleine pony wilde zelfs naar mij trappen , liep met de oren naar achteren dreigend achteruit op mij af ( dat doet die nu geen 2e keer ) en ze zijn erg onrustig.
Ik heb vandaag het afdak gemaakt tussen de poetsplek en de hooiopslag Eerder stond daar een IBC vat en nu niks, loze ruimte heb het afdak doorgetrokken en nu zet ik de kruiwagens en materialen daaronder. Ik vind dat klussen buiten heerlijk en kon dat wel elke dag doen, mijn man is alleen maar aan het mopperen geweest dat het nieuwe jaar al zo voor hem moest beginnen