Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 11:44

Goed bezig [***]! Echt knap van je stresskip, maar ook goed dat je de uitdaging gewoon bent aangegaan.

Ik heb net nog wel even gereden, heb immers een testzadel wat getest moet worden :D Helaas lag de fotograaf nog in bed, dus geen filmpje dit keer.
De bak is een grote drekzooi, maar voor het grootste deel nog wel rijdbaar. Alleen met uitstappen werd het wel heel koud :brr:
De paddock uitmesten is ook geen feestje zo, ik zit er aan te denken om hem af te sluiten, maar aan de andere kant lijkt het de paarden niet veel uit te maken, die baggeren er gewoon doorheen :+
Wat wel heel makkelijk gaat met die sneeuw is een midibaal naar stal schuiven, ideaal :j

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 11:46

Knap van je guppie! Dat zie ik de mijne nog niet doen. :D Komt nog wel, maar voor nu is ie nog niet zo dapper.

Hier ook drek, vreselijk. Zanzi heeft als tik dat hij altijd een rondje door de paddock 'moet' lopen als ik kom voeren. Die sjouwt dus ook nu nog dapper door de blub zodra hij mij ziet. }:0 Fernando blijft braaf op het droge wachten, eten komt toch wel, daar hoef je geen rondje voor te lopen. :Y)

Fabster

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 11:47

Een buitenrit in de sneeuw natuurlijk, Nikita!

Hier eindelijk ook sneeuw. Ben snel naar buiten gegaan. Zelfs mijn oude hond wordt er blij van. Moet er nú van genieten, want straks gaat t alweer regenen.

Afbeelding

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 12:06

Hier ligt nog wat van gisteren, maar we zijn al klaar voor de volgende lading. Tot nu toe waait het alleen nog flink.
Eerst maar eens een lekker soepie maken. :Y)
Paddock is al uitgemest, paardjes in de weide gezet, hond uitgelaten. Dus laat die sneeuw maar komen. := Ik hoef de deur niet meer uit vandaag.

Zojuist nog even geoefend. Zie alleen dat de schoft een beetje te ver naar achteren ligt.
Afbeelding

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 12:08

Leuk! Ik grapte vandaag ook al tegen Arjen dat ik Zanzi wel eens voor de slee wil zetten, maar ik weet niet of dat mijn beste idee ooit is. :')

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 12:13

Nick kende het niet. Hij is nooit beleerd voor de wagen. Ben afgelopen jaar begonnen met het wennen aan het tuig. Het is James' oude tuig waarmee hij boomstammen trok.
Nick heeft al eens een mini stammetje getrokken. Dat ging goed. Maar dat maakt niet zoveel lawaai als zo'n plastic slee :P Dat was toch wel even wennen.
Eerst liep Daan mee met de slee, zodat Nick er aan kon wennen. Naast hem en later ook achter hem. Toen hij dat prima vond deden we hem pas aan zijn .... hoe heet dat ding? :') Nou ja, dat ding waar hij aan vast zit. En dat ging heel goed!
Maar voordat ik dat met kinderen ga doen, wil ik het nog eerst een keer of 10 oefenen. En die slee doet het ook wel prima op gras zo met zo'n zak brokken als gewicht erin. En anders heb ik nog wel een autoband liggen om te oefenen.

Mocht er vanmiddag nog 15 cm komen te liggen, dan speel ik zelf wel voor paard. Of heel misschien dat ik Bliksem's tuig onder het stof vandaag vis. Die staat ook niet zo vaak in het tuig, dus dat weet ik nog niet.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 12:16

Wel goed dat je het zo rustig aan doet. Met je kinderen moet je ook geen risico's willen nemen.

Zanzi en Fernando zijn beide in het tuig beleerd (sulky), maar voor Zanzi is het echt jaaaaaren geleden dat hij iets getrokken heeft. En het is nogal een boef, dus ik ga het e.e.a. nog even goed heroverwegen. :))

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 12:30

Paardjes staan er een beetje zielig bij. Diva heeft te weinig aandacht gehad en genoot net echt intens van een speelkwartiertje.
Nu even opwarmen :brr:

Afbeelding

Nick komt er wel, gaat super!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 12:59

Barney is voor de kar beleerd. Ook met een band, dus als het straks een beetje droog is, toch even proberen :D

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 13:24

Fleur is ook beleerd maar heeft lang niks gedaan dat komt ooit wel weer.
Hier vanmorgeneen sneeuwbuitje maar tot nu toe verder niks. Ze staan ook lekker buiten. Wel alles een beetje nat maar goed

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 13:26

Hier is de sneeuw begonnen!

Ja, als we het rustig aan doen met Nick, wie weet loopt ie over een paar jaar wel voor de wagen :D Dat lijkt me wel erg tof.
Voor nu maar lekker oefenen met het tuig en lange lijnen.

Gave actie foto azmay!

Wat leuk dat de andere paardjes wel beleerd zijn! Meestal als ze het eenmaal kennen zijn ze er ook zo weer aan gewend om in het tuig te staan. Dat merkte ik altijd met de welsh van mijn schoonzus. Had ie een half jaar niks gedaan, liep ie zo weer voor de kar alsof het gisteren was. Ideaal.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 13:35

bah dik 15 cm sneeuw al, maar goed dat ik de rit heb afgezegd. Ikz at net al met de auto vast op het pad, ik hoop toch dat het snel wegtrekt anders moet ik een andere oplossing bedenken, ik heb nog voor 3 dagen voer en dan nog 2 dagen reserve pakjes. Als ik nu al met de auto vastzit wil ik het niet eens proberen met 1000 kg erachter.

Pony is wel beleerd maar nadat kayleigh is overleden heb ik alle zooi verkocht, er zou geen nieuwe pony komen, ( grapjas was ik toen nog)
Wel leuk om met de slee rond te crossen

Net sneeuwringen erin gedaan, waren al flink klompjes onder zijn hoeven. Sneeuwruimen had geen nut, je zag amper waar ik het weggeschoven had zo hard sneeuwt het nu

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 13:38

Afbeelding

Helaas zijn de stallen ook nat, eerste 50 cm sneeuwt het binnen. paarden vinden er ook niks aan. Normaal komt de wind en regen van een andere kant maar sneeuw komt van alle kanten helaas

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 13:40

Lynn_Nikita schreef:
[ [url=m/mRXo7o.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oeh bah, zoveel hebben wij gelukkig niet.
De hele omgeving heeft overigens nog steeds witte straten, niemand die bedacht heeft dat zout en veegwagens handig zijn als er sneeuw is voorspelt :+

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 13:55

Wij hebben net zelf even gestrooid op de oprit en het tuinpad. Vooralsnog valt hier niks, maar dat zal wel komen.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 14:46

Hier sneeuwt het inmiddels ook

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 14:54

hier gestopt, joehoeeeee

_ENGEL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 15:32

Hier gelukkig ook geen sneeuw meer, maar regen. Wel behoorlijk wat sneeuw gevallen hier. Hopelijk morgen alles weg, want het file traject van 25 km net sneeuw vind ik niks

Gave foto azmay!

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 19:49

Dat sleeën wil ik ooit ook kunnen, maar geen van beide paarden van mij zijn ooit ingespannen geweest zover ik weet. Eerst maar eens gaan oefenen als we hier ooit een oefenruimte hebben. Zie dat nog niet bij de wedstrijdbakken gebeuren :+

De andere sneeuwplaatjes zijn ook leuk. Hier gelukkig nog voordat het ging sneeuwen na 2,5 uur zoeken het ijzer gevonden van paardlief die het nodig vond om gisteren in de 5 dwaze minuten zich daarvan te ontdoen... Morgen de hoefsmid maar eens op de hoogte gaan stellen.
Wel lekker met de honden en de paarden (apart) van de sneeuw genoten en natuurlijk de nodige foto's gemaakt. Vind sneeuw leuk en ook een keer op een vrije dag maar hoop dat het nu weer even wegblijft tot het sneeuwbeslag er onder zit...
Gelukkig al een groot deel weg gedooid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 19:51

Hier uiteindelijk ook wel wat sneeuw gehad, maar ik hoop dat het snel weer weg is! Vieze natte troep -O- .

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 20:27

Sneeuw is leuk! Heb er echt van genoten zolang het duurde. Was nuet lang, want het is nu al weer zo goed als weg. Dus nu staat alles onder water en stormt t. Maar dit hebben we mooi even mee gepakt.

De paarden stonden er eerst ook wat zielig bij. Wind uit t oosten, dus inderdaad ingesneeuwd in de schuilstal. Dit x stond Beau een keer goed. Normasl staat hij in de wind in zijn stal. Toen het ophield met sneeuwen, begon Sjaak de lol er van in te zien en Beau wou ook wel even mee doen. Dus Beau in de groep gezet:

https://youtu.be/kFFW6cHbKi4

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 20:30

Hier waaide het ook de schuilstal in......

Leuk filmpje!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 20:38

Lekkere sneeuwpret bij jou fabster.

Hier is bijna alles weg omdat het nu regent

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 20:41

Leuke kudde! Lekker gek doen in de sneeuw :)

Hier ook sneeuwpret vanmiddag. :)
Afbeelding

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 21:27

Zo, wij hebben het ook weer overleefd :D Eerst gemest, daarna de afwateringsgeul open staan graven. Dat had ik al veel eerder willen doen, maar zag er een beetje tegenop. Er zitten veel boomwortels in dat stukje, dus elke keer als je je schep de grond in trapt *tok* wortel :roll: Dus hark erbij, takkenschaar erbij en toen wilde het uiteindelijk wel. Komend jaar eens met de loonwerker kletsen om er een iets betere / makkelijkere afvoer van te maken (greppeltje oid).
Daarna hooinetjes gevuld en voer klaargemaakt en toen nog een klein rondje met mijn pony's wezen wandelen. Mooi hoor, in het bos. Waren wel veel takken gevallen door de zwaarte van de sneeuw. Op de track hingen de draden allemaal door, dus vannacht blijven de paarden in de paddock en kunnen ze de track niet op. Mocht een draad het niet houden en breken, staan ze niet ineens ergens waar ze niet horen.

Chasey, complimenten voor je manier van inspannen van Nick: borsttuig, schofttuig, broek waarmee je de strengen omhoog houdt én een zweng. De meeste mensen vergeten wel een van die dingen, dus fijn om te zien dat je er goed over na hebt gedacht (ook om niet gelijk een kind op de slee te zetten, maar eerst te oefenen).

Diva staat aardig overeind, Azmay!