Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 17:27

Hier zo straks een gekke fjord. ..nog nooit meegemaakt.. ik ging dr uitstappen op het harde, buiten de paddock dus. Als karev van huis gaat is er nooit wat aan de hand. Maar nu miste ze ineens haar maatje..omdraaien en drammen en hinniken..die heeft ook even de longeer lijn over dr bakkes gehad, muts..zal de wind wel zij geweest

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 17:41

Blij met mijn knol! Ze was zo braaf <3

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 17:48

Tika is op zich wel braaf, totdat Blue begint te brullen vanaf het thuisfront en dat hoor je tot 1.5 km ver %)
Net een gillende merrie, heel hoog en HARD _-:(
Heeft hij altijd wel gedaan maar nooit zo lang en overdreven.
De eerste wedstrijden heeft hij ook als een zot een kwartier staan blèren in hoop op support :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 18:01

Oh ik krijg trouwens net een email van SRR; ze konden mijn ruiterbewijs nummer dus gewoon vinden!!
Wat leuk zeg! Ga ik toch binnenkort maar eens een verlenging voor het leven aanvragen, Thanks Brenda, was een super tip!

En ik heb daarstraks dus met een grote grijns op Lona effe 10 minuutjes in de bak gereden, gewoon geen stap verkeerd zetten en dat met die loeiwind. Dus bijrijdster heeft erna ook lekker kunnen rijden. Volgens mij moet ik mij dus gewoon wel van te voren druk lopen maken, dan heb ik de leukste ritjes, terwijl als ik denk, doe ik even, zal ze het mij laten weten ook...

DoubleVv

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 19:04

Ik ga proberen seffes nog even te rijden. Wind is hier normaal geen probleem voor de dames..
Staan al weer enkele dagen stil heb weer heel veel last van migraine :(

Vandaag is het traliewerk teruggekomen van spuiterij. En moet zeggen wauw vind het super mooi geworden <3
Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 19:14

Het halster is een Dually van Monty Roberts. Hij zou goed zijn met drammerige paarden.

@bwor: ook druk geweest zie ik. Ziet er goed uit. Wat een werk al dat blad.

Ik heb de eerste 2 stukken kleed liggen, toen werd het wel erg donker en nat. Maar het zit vast aan het gaas en ik heb er al een beetje zand op gelegd dat het extra 'zwaar' wordt.

Overigens weet ik niet hoe ze bij Jaco meten, want de 5 meter die ik gekocht heb bleken er 6,70 te zien. Maar mij hoor je niet klagen :D
Dus ik heb nu nog genoeg over voor ook een strook aan de binnenrand én voor de hooibakken een stukje.

Mijn rug vind mij nu alleen niet lief meer :D

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 19:21

Ziet er idd netjes uit vv.

Hier vanmiddag bedacht om maar eens met een borstel de wei in te gaan voor de paarden.
Paard 1, na 2 vegen met de borstel vond ze het alweer genoeg. (Je zou maar kunnen zien dat ze eigenlijk wit is ;) )
Paard 2, zelfd verhaal (al is deze normaal bruin)
Paard 3, mocht ik dan wel doen, maar zodra die eerste 2 te ver weg waren moest hij natuurlijk even gaan kijken of het gras daar ineens lekkerder was geworden.
Dus bleef ik met paard nummer 4 achter. Deze kan nooit genoeg aandacht krijgen :+ dus deze maar een beetje schoon proberen te krijgen.
Het meeste werk was nog de dreadlocks in d'r staart, maar na 1,5 uur kleine plukjes uit elkaar trekken is het wel de moeite wat er ineens tevoorschijn komt.Afbeelding

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 19:23

DoubleVv schreef:
Ik ga proberen seffes nog even te rijden. Wind is hier normaal geen probleem voor de dames..

Vandaag is het traliewerk teruggekomen van spuiterij. En moet zeggen wauw vind het super mooi geworden <3
[ [url=m/VYtm4G.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het wordt mooi! Ben alleen niet zo fan van traliewerk, zie liever dat ze met hun koppies naar buiten kunnen kijken en contact hebben met de buurpaarden.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 19:23

1,5 uur %) daar heb je meer geduld voor dan ik :D

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 19:26

Oh heerlijk tutten met het paard.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 19:28

Tja had beetje tijd "over" ;)
En het is wel goed voor die kleine dat ze leert dat ze niet altijd naar achter hoeft te kijken als er iemand staat. Dat is wat handiger met de lange lijnen straks :D

DoubleVv

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 19:41

dynamiek schreef:
DoubleVv schreef:

[ [url=m/VYtm4G.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het wordt mooi! Ben alleen niet zo fan van traliewerk, zie liever dat ze met hun koppies naar buiten kunnen kijken en contact hebben met de buurpaarden.

Ze hebben ook een luikje in hun stalletje.

En traliewerk heb ik voor gekozen zodat ze mekaar met rust laten en ieder zich kan afzonderen. Stal is om te rusten. Buiten kunnen ze ganse dag kroelen met mekaar.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 20:07

Gvd ben opgelicht denk ik...

Had reeds eerder een bestelling gedaan bij petssupermart.com
Bestelling netjes binnen paar dagen ontvangen.

Nu weer besteld en is al 8 dagen geleden. Geen reactie op mail en telefoon..

Kom ik dit tegen https://opgelicht.avrotros.nl/forum/vie ... =24&t=8613

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 20:48

De link werkt niet. Wat is er gebeurd. Karev?

Dinsdag ga ik even een rondje doen met de trailer. Weer allemaal stukken vloerbedekking. Deze ga ik denk ik pas leggen als de bak echt droog is. Maar ik verzamel lekker zo. *\o/*

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 21:02

Elke paardeneigenaar is nu zowat op vloerbedekkingjacht.
Ik laat het dit jaar ff zoals het is. Van de zomer maar eens kijken voor de volgende winter.

Ja met deze wind zijn ze toch net een tikkeltje drukker.

Prachtig zo die stallen!

Op zo'n staart kun je idd wel heel wat tijd kwijt zijn.

Trailerladen is gewoon fijn als dat goed gaat. Vaak wordt het alleen gedaan als het nodig is. Oefenen is een goed idee.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 21:31

Bij mij werkt de link gewoon.

Maar duivelsklauw besteld bij petssupermart.com

Eerste x ging snel.
2e x dus nu al 8 dagen wachten en geen gehoor via mail of telefoon.
Dus gegoogled en ja hoor....veel meer gedupeerden Door dit bedrijf..

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 21:41

ik heb een heel fijn paard laten schieten omdat ze niet alleen te laden was en ik mijzelf altijd alleen moet kunnen redden. Wil geen stress elke keer als ik naar les ga of buitenritje of wedstrijd hoe lang ik moet knoeien voor ik een paard er op heb of elke keer hulp moeten zoeken om de stang er achter te doen.

Vaak is het wel te leren, maar dat is wel een gok en je moet er de tijd voor hebben en nemem. Die gok neem ik nu liever niet meer dus Voor mijn volgende paard is het alleen kunnen laden een deal-breker

balen van die webshop... kan ideal niet geblokkeerd worden bij veel klachten en/of aangiftes?

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 21:46

Geen idee hoe dat werkt Joyce. Ik ga dinsdag aangifte doen als ze nog steeds niet gereageerd hebben..

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 21:46

Vanmorgen de trailer voor z'n jaarlijkse controlebeurt weggebracht. Hopelijk is er niet zoveel mee. Hij staat altijd binnen en ik ben erg zuinig op 'm. Daarna naar Van Cranenbroek gereden, geïnspireerd door DD met d'r dompelpompje. Ook gelijk een nieuwe speciekuip meegenomen en wen schattig kruimeldiefje.

Vanmiddag even een lekker rondje in de wind en miezer gedaan op m'n Quarter. Twee dekjes erop (had zadel en bbp thuis laten liggen, oeps), dekensingeltje erop en gaan. Vriendin mee op de step met m'n Welsh, kon die ook even lekker haar ei kwijt. Volgens mij hebben ze niet zo'n last van de wind en vinden ze het eigenlijk wel leuk. Merrie had iig een pretkop en ruin draafde lekker door. Eerste stukje door het bos, daarna door het buitengebied (mooie brede berm, dus lekker ruimte om te draven).

Touw om de voorstang doe ik niet. Ik haal de voorstang eruit en haal de longeerlijn door de vastzetring voorin de trailer. Dat doe ik pas als het paard met twee mensen goed te laden is en ik 'm ook wil leren om te laden als je alleen bent en naast de klep wil blijven staan. Mijn ruin snapte met twee mensen laden heel goed, bleef ook keurig staan. Maar als ik hem de trailer in stuurde en zelf bij de klep bleef staan, begon hij halverwege te twijfelen en liep dan toch maar weer maar buiten. Om hem even een handje te helpen dus de lijn door de ring om hem op het twijfelmoment even naar voren aan te kunnen moedigen. Ik geloof dat ik dat drie of vier keer gedaan heb, toen was het goed en kon het zonder lijn. Erin trekken of hijsen is dus absoluut niet de bedoeling van mijn trucje, het gaat echt om bij twijfel even helpen.

Bwor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 21:49

@karev wat vervelend! Hoop dat je bestelling als nog geleverd wordt, maar als je op zoek gaat naar een ander adres moet je even naar deze kijken http://www.makana.de/pferd/sparpakete/teufelskralle/ zelf hele goede ervaringen met hun en een hele snelle levering, bestel hier altijd msm glucosamine scheelt ook nog is geld in vergelijking met nl, maar duimen op een goede afloop!

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 21:55

Vervelend Tamara!

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 08:14

Claudia...fijn dat je weer een ruiterbewijs hebt :)

Karev...wat balen,ik ben ook eens besodemieterd maar dat was wel door een bokker.Nog pissig over -:(- Ik hoop dat ze alsnog leveren.Kun je daarna verder...Makana is idd heel goed maar pit-pit.com ook hoor.
Even kijken wat meest voordelig is :)

Hilary...boodschapjes gedaan :D

Ik gebruik een touw over een voorstang alleen als harnas...lang touw voor nodig of zachte longeerlijk.Over de rug en dan onder de oksels de musketon door de lus halen.Dan musketon door het halster halen en dan de lijn 2x over de voorstang.Dat is dan de katrol...

Als paard achteruit wil,voelt hij druk op zijn lichaam...komt hij omhoog,trekt hij zichzelf automatich naar beneden en in elkaar.Alleen als hij naar voren loopt is alle druk weg.

Ik heb wel gewoon een halstertouw aan het halster vast,dat is de basis...de longeerlijk is eigenlijk gewoon de blok.

Deze methode is vooral fijn bij paarden die achteruit willen rennen of willen steigeren.

Zonde Joyce maar wel begrijpelijk.

Palousa...dankbaar is het he :+ Nou ja...de staart wel dan natuurlijk :D

Ben ooit eens op stal gekomen toen mijn stahouder met minder nieuws kwam.Hij zei dat ik beter een schaar kon pakken :?
Kwam ik bij de jongens op stal...hadden ze beide fijn in het kleefkruid liggen rollen...wat al bijna gedroogd was -O-

Fax heeft mij ruim 1 uur gekost om alles uit zijn manen en staart te halen en Beer zo'n 3 kwartier...was op z'n zachtst gezegt "not amused" :+ Maar goed...hoefde er geen schaar in te zetten :D

DVv...ziet er strak uit +:)+

DoubleVv

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 08:23

Wat een wind en regen hier. Heb juist de paarden gevoerd en honden buiten gelaten. Waai bijna weg (dat os het nadeel van vele bomen in deze periode)

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 08:27

Hier ook...vrees dat de jongens een dagje paddockarrest krijgen vandaag.
Misschien vanmiddag nog ergens een uurtje gras knabbelen maar heb er een hard hoofd in...spookt al de hele nacht.
Land was zo mooi opgedroogt -O-

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 08:38

Ohjajoh: toch even nieuwsgierig: had jij nou ook een ruiterbewijs die al 30 jaar was verlopen? Kan het even niet meer vinden. Maar als dat zo is, ga ik mss die van mij ook wel laten verlengen voor het leven.

Moet zo ook naar buiten. De hoefsmid komt zo.